Stella™alene med Even & Linnea Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Kom til å lure på det i dag tidlig, da poden herjet med sine nye leker, og jeg et øyeblikk trodde det var flere damer i stua Det som fortsatt forekommer oftest er jo flest damer i barnehage,flest damer som går hjemme 1året.. Hadde det da ikke vært bedre at barna får litt 'mannlig-input' fra lekene? Jeg og sambo drøftet det så vidt istad,han mente med litt humoristisk undertone,at 'det er jo damene som har barna mest'.. Burde ikke slike leker være nøytrale? Når dette er sagt,har ikke vi hele samlingen til brio med leker i stua, men kan heller ikke huske å ha hørt en mannlig stemme på leker som synger sanger,sier 'nå er det leketid' osv. Noen synspunkter?=) Anette
Huldretuss Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Har aldri reflektert over at det oftest er damestemmer... Er du sikker på det? Skal uansett begynne å høre bedre etter :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 fordi det er bedre og snakke til barna med lys stemme en med mørk. husker ikke hvorfor men jeg husker at barnefar fikk et langt fåredrag av mannen på familieverkontoret om hvor utrolig viktig det var at han snakket med lys stemme.
MaaneMannen Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Det er selvfølgelig bare tull og tøys at man må prate til babyer med lys stemme. Vi har alltid snakket til ungene våre med normal stemme helt i fra de ble født og med vanlige ord. Ikke noe "plutti-plutti-plott" greier her. Det på oppfordring av helsesøster både før og etter svangerskapet, for at ungen rett og slett skulle kjenne igjen stemmene til foreldrene... Jeg sjekket gutte-lekene til sønnen min og ingen av dem har stemme i det hele tatt. Bare "tøffe" lyder, mens noen av jentelekene til min datter har jente/dame/baby stemme....
Stella™alene med Even & Linnea Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2007 Vi har gutt,som har traktor,garasje,buss osv,som lager tøffe lyder. Men Cookie surprise boksen, den hunden med'hånd' og 'fot' trykket på potene, den tøffe røde gåbilen fra fisher price-alt er med dame sang/stemm/lyd Noe m fisher price kansje? Så godt å se en mann her inne!=)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Tror ikke vi har noen leker med menneskestemmer...bare dyrelyder og musikk her. Men hvis det er flest damestemmer så er jo det greit for det veier opp at det er flere mannsstemmer i tegnefilmer.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Fordi babyer foretrekker lysere rolige stemmer mener jeg å ha lest. Fikk jo "bevist" det i dag i selskap.. Lillemor begynte å gråte hver gang en av mine onkler snakket eller lo. Og om pappaen hennes synger hyler hun.. (om han gjør stemmen lys så syntes hun bare det er gøy).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå