papoyo Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Ser det har blitt en lang diskusjon her, ang hvorvidt det er ok å sende barna i bhg nå i romjula eller ikke. Må si jeg syns det er en litt tåpelig diskusjon. Det er vel opp til hver enkelt hva man velger å gjøre? Jeg jobber selv i bhg, og av 90 barn er ca 15 påmeldt i morra og fredag. Erfaringsmessig kommer det enda færre. De aller fleste av de som er påmeldt har foreldre som skal jobbe. Noen få har fri selv, men ønsker å sende barna i bhg. Uansett, så er det vel ok. Det er ikke stakkars barn som må i bhg. De har det bra der (iallfall i min bhg). Jeg har selv fri, og velger å la barna mine ha fri fra sin bhg, fordi jeg ønsker å være sammen med dem selv. Jeg ønsker også at vi skal kose oss å gjøre ting sammen. Jeg ser at de trenger å ha fri av og til. Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt tid helt alene, uten barn, men jeg velger det bort nå i jula. De ungene som er i bhg i morra og fredag lider ingen nød. De får mye oppmerksomhet, og koser seg nok litt ekstra. På den annen side kan det fort bli litt kjedelig siden det er veldig få barn. Det er heller ikke sikkert at noen av de de pleier å leike med er der. Argumenter som at man har betalt for plassen, og vil bruke den, synes jeg blir for dumme. Har man behov for plass i rojula, så bruker man den. Enten det er fordi man må jobbe, eller fordi man har behov for alenetid. Men uansett, ingen bør ha dårlig samvittighet for å sende barna i bhg. Gjør hva dere vil, men tenk på barna og deres beste.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Folk må gjøre som de vil.. Gutten vår er hjemme i år, men hadde ikke nabogutten vært hjemme så hadde han nok kjedet seg i hjel. Vi skal ikke jobbe i jula og leker gjerne med småen hjemme, men han vil heller leke med vennene sine.. nå har lillesøster begynt å krabbe også da, så da blir det jo litt morsommere for han.. Men han gleder seg nok til å komme tilbake til barnehagen til kompisene og "kjæresten" eller "kona mi" som han kaller henne, hehe.
3b@rnsmor-30* Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 så enig, så enig.... vår barnehage er stengt, så vi har ikke noe valg.. vet ikke hva vi hadde gjort om det var et valg hos oss... nå over nyttår begynner jeg i ny jobb, og den barnehagen er åpen i jula og påsken.. så da kan det hende jeg må jobbe litt.. (jobbber på sfo nå, og den er jo stengt)
prekæs Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Nei, de lider ingen nød, og skjønner ikke hvorfor noen føler behov for å unnskylde seg her via lange tråder og forklaringer. (ikke denne tråden, men det var en her i går:) Virker som om de har dårlig samvittighet, selv om de sier noe annet.
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Jeg angrer litt at vi valgte å ha mini hjemme hele ferien, det ble litt vel lenge uten andre barn i nærheten. Ikke så lett å finne 1,5 åringer til ham sånn på sparket. Han kjeder seg ikke veldig, men han hadde nok satt pris på tre-fire timer i barnehagen midt på dagen. Det er begrenset hvor spennende mamma og pappa er i lengden. ;o)
murmelmamma Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 som min mann sier...hvorfor skal vi ha dårlig samvittighet for at barna får være med bestevennene sine, og slipper å henge med voksne hele dagen.... nå er rett nok barna mine hjemme disse to dagene for jeg er heldig å ha fri..men eldstemann maser og VIL til barnehagen...for han kjeder seg med meg og lillesøster...været i Bergen innbyr heller ikke til de store utflukter... all ære til de som jobber i barnehagen og som gjør det sånn at barna mine har lyst å gå i barnehagen dag etter dag. vi gleder oss til "hverdagen" vi..der det blir barnehage igjen på de små!og det er 4 åringens ord....( nesten ivertfall..)
___ Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 I år holder jeg ungene hjemme i jula selv om elstejenta maser om at hun vil i barnehagen hver dag. Regner med at hun har godt av noen dager hjemme selv om hun kjeder seg litt innimellom. I fjor valgte vi imidlertid å sende henne i barnehagen. Jeg hadde termin julaften og var ikke så veldig morom å leke med i romjulen. Tilbudet i barnehagen var i hvertfal strålende. De barna som var der fikk masse ekstra oppmerksomhet, dro og grillet i skogen ol. Tror ingen bør ha dårlig samvittighet om de sender barna i BH eller om de holder dem hjemme.
alvis Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Enig med deg. Jeg og mannen min jobber som regel i romjulen og da må gutten jo være der. I år er jeg hjemme med lillebror på 3 mnd og har derfor valgt å ha storebror hjemme. Ikke fordi jeg syns han hadde hatt det dårlig i barnehagen men fordi han har vært endel syk og jeg tror han kan ha godt av å roe seg ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå