Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Har lest at hvis man puster ut "all" luft fra lungene,-og deretter puster enda litt til,--får man til riktig press. Altså med magemusklene, hvor åpningen er helt avslappet og ikke med i selve presset. Men det mest naturlige for meg er jo å presse med livmorhalsen og på en måte prøve å åpne åpningen mer... Men er det feil?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 aner ikke... for min del kom det ganske naturlig hvordan jeg skulle presse ) Tok i med hele kroppen jeg, lukket øynene, og var heeelt i min egen verden.
Talie Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Hei. Den første metoden du nevner er den man bruker i profylaks metoden(lamaze-metoden). man finner de korrekte musklene ved å blåse ut komplementær-luften. Man burde øve på dette før fødselen. Når man skal bruke dette i fødselarbeidet skal man først puste inn med nesen, blås ut med munnen og så in med nesen og hold pusten imens du presser. les mer på:http://www.lamazemetoden.no/lamazemetoden.html
♥lurelure♥ Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Når du må presse så bare presser du naturlig. Veldig vanskelig å la være for å si det sånn.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Det kommer helt naturlig når du er klar til å presse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå