Gå til innhold

Er så innmari røykesyk :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allesammen. jeg sluttet å røyke med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid, ca 4uker på vei. Nå er jeg 15uker og er så grusomt røykesyk. det er så fælt å gå å ha lyst på en røyk heletiden.. har ikke tatt en eneste røyk siden jeg sluttet, men nå er jeg til og med begynt å tenke at en liten røyk kan jo ikke skade så mye.. og der tar jo jeg fullstendig feil!! blir sint på meg selv også.

Er det flere som sliter med å være røykesyk? at det skal gå an å savne røyken sånn :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare få si at du er utrolig flink som klarer å la være å ta den ene røyken du har så lyst på. Stå på, dette klarer du!!

Jeg er en av de grusomt egoistiske som ikke har greid å slutte.

Skrevet

nå må ikke alle ikke misforstå meg, men jeg misunner deg nesten hehe :) Takker for støtten :)

Skrevet

uff ja vet hvordan du har det... selv sluttet jeg i begynnelsen på svangeskapet... da var jeg dårlig og lysten var vekke så det var ikke noe problem.. men når kvalmen slapp taket kom suget igjen... klarer ikke styre unna det... sliter også med dårlig samvittighet. men 1-3 røyk klarer jeg ikke unngå... blir stresset og urolig.... så tar de få røykene jeg tar med dårlig samvittighet.. men det er jo ikke sundt for barnet at jeg er hissig og stresser heller...

vet det ikke er bra. vet det ikke bare er meg selv lenger.vet at barnet må lide pga den røyken. men............................. helvetes røyk......

jeg er for svak.........

Skrevet

Ååå, så "godt" å høre jeg ikke er alene...!! Jeg sluttet også da jeg fant ut jeg var gravid, og det har ikke vært noe problem (mye kvalm i begynnelsen)

Etter kvalmen gav seg hadde jeg plutselig lyst på røyk ofte, hver dag!!!

For meg er det IKKE et alternativ å ta bare en røyk. Det har jeg ikke samvittighet til.. Tenker at det skal bli syykt godt med en røyk etter fødselen, med da er det ikke sikkert at jeg har like lyst..når muligheten er der...;)

Uansett, er nå i uke 28, og tenker ikke på røyk hver dag lengre.

Hold ut, du er ikke alene! Du er kjempeflink som ikke røyker!!:):)

Skrevet

Jeg røykte i mitt forrige svangeskap, og det gikk helt fint men lille gullet mitt, og det er jeg kjempe takknemlig for! ingen astma eller noe. men det var førstemann og nå vet jeg liksom mer at det er en baby. så har ikke samvittighet til å ta den ene røyken.. men er så fælt å ha så lyst.. er redd for at jeg bare kommer til å gi etter til slutt og det vil jeg ikke. Jeg vil egentlig ikke røyke etter svangerskapet heller. Det er jo dyrt og skadelig :) Men så godt :) (fy meg)

Takk for oppmuntring jenter :) vi får vel bare stå på

Skrevet

beste tipset jeg har å gi er å gå inn på slutta.no

der er det mange tips,råd og støttende sjeler som har vært akkurat der du er nå..

har det desverre på samme måte selv...håper bare virkelig denne lysten til å røyke skal gå over snart..holder på å gå i spinn av og til.

Forhåpentligvis vil det være over før ungen er kommet ut slik at jeg ikke vil falle for fristelsen til å starte igjen..

det vil selvfølgelig si at man vil jo aldri starte..men er helt avhengig nå av denne grunnen til å ikke ta den ene røyken...sukke...

Skrevet

Ja jeg får gå inn der og se. Ja det er grusomt når man har så lyst og vet at hadde det ikke vært for babyen så ville jeg tatt meg en fortere enn svint. Jeg som virkelig var innstillt på at jeg var sluttet :( Joda jeg HAR SLUTTET :) *overbevise meg selv* Håper det går over igjen snart, for jeg vil ikke utsette babyen min for røyken! da jeg fødet sist spurte jordmoren min meg om jeg hadde røykt i svangerskapet fordi morkaken var brun farget... jeg sa nei, men hun visste det sikkert... Da slo det meg hvor mye av røyken babyen får egentlig

Skrevet

du må bare huske på alt slitet vi allerede har gådd gjennom for å komme dit vi er idag...

vil du virkelig gå gjennom dagene med hetetokter,ubalanse,sinne,frustrasjon og tårer igjen kun for å ta en røyk???

Nei,vet ikke helt hvem jeg prøver mest på å overbevise av oss to,men...

Når lysten virkelig kicker inn tenker jeg tilbake til den første tiden som røykfri... Har ikke lyst til å gå gjennom det igjen...har lyst til å være ferdig med kreftpinnene for alltid....også etter at ungen har kommet og man har ammet ferdig...

vil jo ha fleir unger etter hvert,så ønsker ikke å måtte gå gjennom dette slitet hver eneste gang...

men når vi er ferdig med å få våre barn..om ca ti år om ikke jeg tar helt feil..da...da kan det bli vanskelig...føles slik nå ihvertfall...

Har du røyk tilgjengelig??isåfall så hiv den langt unna..hadde aldri klart dette om jeg hadde røyk tilgjengelig..

har til og med til tider måtte snakket med gode venner på telefonen mens jeg har vært på butikken for å handle kun for å forhindre at jeg kjøpte meg røyk... men hvis det er det som skal til så får heller bare telefonregningen gå i taket... :)

Jeg er nemlig røykfri!!! og det føles litt godt...faren min spurte meg igår om jeg hadde sluttet...han hadde ikke sett meg gå ut siden vi kom på julebesøk..øynene hans lyste opp når jeg svarte at ja,jeg hadde klart det...

De som ikke har røkt vet ikke hva vi går gjennom og aaaner ikke hvor vanskelig dette egentlig er...men den ærlige gleden i ansiktet hans gjorde veldig godt å se... :)

nei,stå på!!! vi skal nu klare dette vi.. :) når man først har kommet såppas langt så..... :D

Skrevet

joda..hender jeg drømmer om røyk..og selv om jeg synes det lukter noe helt for jævlig av de som røyker...så kjenner jeg suget der enda.

sluttet med en gang jeg fant ut at jeg var gravid jeg og..

tenker at det er jo bedre for barna. så da holder jeg ut for dem(er gravid med 2)

hold ut:):) dette klarer vi!!!

og tenk den dårlige samvittigheten man får om man tar et trekk.

har holdt meg røykfri i 4 måneder nå..jippi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...