♥ Smurfen ♥ Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg gikk inn og så på beholde barnet forumet, og det skulle jeg vel ikke gjort. Der leste jeg om en som skulle ta senabort. Jeg ble ikke sint på den som ville ta denne men på ett av svarene. fy søren så sint jeg er her nå... Noe så dumt og umodent trodde jeg ikke det var mulig å være. Her er svaret jeg ble så sint for: jeg er ikke imot abort, men i uke 17?? jeg klarer ikke la være å svare en gang.. man kan ikke skrive sånnt, uten å få noe kritikk. 17 uker er jo sinnsykt lenge. får helt vondt. har prøvd å tenke ut grunner som kan få noen til å vente så lenge meen.. voldtatt: da vet man det før.. incest: da vet man det før blir forlatt av barnefar: ikke god nok grunn rusmisbruker: det var hun jo ikke psykisk syk: man blir jo ikke det over natta vell? hmm.. hvilken god grunn kan man ha til å vente helt tl uke 17 med å ta abort?
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 kan hende jeg spør dumt, men får man virkelig abort i uke 17 da? er ikke grensen 12 uker?(kan ikke så mye om det der jeg)... for i uke 17 er det da en "baby", veit da snuppa i magen var da ganske normal da vi var på ordinær ultralyd i uke 17.... veit jeg spør dumt men....
Snuppemamma Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Tror du kan få innvilget senabort helt fram til uke 18 eller noe rundt der... Men hadde ikke klart det selv, var jo på UL da, og så en nydelig liten unge:)
♥ Smurfen ♥ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2007 Det var ikke et dumt spørsmål. ja det går an, men da må man søke om det. vet ikke hvor lenge etter 12uker det går an og hvilke grunner man må ha da, men det er nok ganske gode for at du skal få søknaden igjennom tenker jeg
signaturen Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 uke 12 er jo det vanlige,men så vidt jeg husker kan man ta abort helt fram til uke 18 om det da skulle være noe alvorlig som tilsier dette, og da må man søke om det.men da skal det være noe alvorlig galt med fosteret,som f.eks, hjerneskade e.l.
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 jojo, er det jo kromosonfeil osv, blir jo saken en annen...men må nå si jeg syns det er grusomt å ta vekk i uke 17 da.... jeg hadde aldri klart det, iallefall ikke når jeg så hvor nydelig snuppa mi var på ultralyden:) men man får det vel kansje i volds og incest saker?
♥ Smurfen ♥ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. desember 2007 det vet jeg ikke om du får eller ikke får. jeg hadde heller aldri klart det. men tenk på denne stakkers jenten som tenker på å gjøre det og så er det noen som skriver noe sånt som at hvis man er voldtatt så er det ikke god nok grunn for da vet man det fra før.. ååå det koker! hva med hvis hun bare ikke klarte det mer? nå vet jeg ikke hva bakgrunnen hennes er eller hvorfor hun ville ta senabort da. Men det skulle ikke gått an å si noe sånt.
signaturen Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 i incest saker er man jo nødt til å få lov, da er det jo mye større sjanse for at barnet skal få plager og misdannelser, pluss at det er jo en stor psykisk påkjenning for mor også.
CB-BabyBoy Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 Det er jo de som ikke vet det før ganske langt ute i svangerskapet at de er gravide; dersom man har blødninger, ujevn syklus etc - det er mange ting som kan spille inn. Og man kommer jo normalt sett ikke på ordinær UL før uke 18 (litt usikker her), da kan man oppdage ting som rett og slett ikke gjør det forsvarlig å fortsette. Hva gjør man dersom man kommer i den situasjonen at du kommer på UL og får beskjed om at babyen din har en så alvorlig skade at det ikke vil overleve? Da mener jeg så alvorlig at det vil dø etter meget kort tid, vi snakker lidelser for alle parter etc. Hva er værst; ta en senabort eller gå og knytte seg til barnet i 4 mnd til for så å oppleve en fødsel og den medfølgende sorgen. Abort er uhyre vanskelig uansett hvordan man snur og vender på det, hvert tilfelle er unikt og omstendighetene også.
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 #10 Skrevet 26. desember 2007 enig med CB-BabyBoy(veit ikke om nicket ble riktig). at abort er vanskelig uansett hvordan man snur og vender på det. men syns nå iallefall i incest saker at det kansje burde gjøres, er det ikke sånn at babyen kan ha noen feil hvis man er i slekt? at søsken ikke burde få barn og sånn?
CB-BabyBoy Skrevet 26. desember 2007 #11 Skrevet 26. desember 2007 Sjansen for misdannelser osv er vel sterkt økende dersom det er familie, så for min del trenger man ikke begrunne det videre. Jeg vil vel tro at det er derfor det er forbudt med søskenekteskap i Norge, det gjelder vel faktisk også for søskenbarn. Bare så det er sagt; om det ikke kom frem i mitt forrige innlegg, så er jeg helt og holdent for fri abort altså. Vil ikke dømme noen der for det er så vanskelig og de som har måttet gå gjennom det har det tungt nok fra før av.
Labambie Skrevet 26. desember 2007 #12 Skrevet 26. desember 2007 Ekteskap mellom søskenbarn er fortsatt lov i Norge. Merkelige greier, men så lenge de kongelige drev på sånn,måtte andre få lov også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå