Gå til innhold

Noen her som har født med spinal tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du forklare eller fortelle hvordan det var:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri født før, så skal vel kansje ikke svare:) men lurer bare på hva spinal er jeg?:)

Skrevet

jeg har hatt 2 ks, og fikk da spinal som bedøvelse...settes rett i ryggraden, og bedøver deg ifra livet og ned.

Skrevet

Fikk spinal da jeg tok ks. Satt den i ryggen. Jeg ble litt mer bedøvet enn livet og ned. Helt fra halsen. Følte jeg ikke fikk puste og det var veldig ubehagelig. Fikk ikke snakket heller så jeg fikk ikke sagt fra.

Skrevet

er dette det samme som epidural? beklager om jeg spør dumt:)

Skrevet

Nei, det er ikke det samme. Virker på en annen måte. Mener jeg og vite...

Skrevet

off da!:=( litt vel kjip opplevelse vil jeg tro....å ikke kunne si i fra

Skrevet

Ja, det var skikkelig ubehagelig. Og da sambo i tillegg kom med lillegutt og la han på brystet mitt trodde jeg at jeg skulle dø...hehe...

Skrevet

hvis du går inn på keisersnittdebatten, og evt fødselangstdeb, så finner du ut en del om spinal...også mulig å søke på ordet i søkeruten til Google på siden her..kommer opp en del om det da.

Skrevet

oki takk .....jeg skal ikke ha keisersnitt

Skrevet

Min fødsel endte i KS, men de prøvde først smertelindring med epidural. Epiduralen virker på smertene som riene gir, mens spinalen bedøver deg og gjør deg følelsesløs fra livet og ned. På meg satte de spinalen i samme kanyle som epiduralen. Jeg var våken under hele operasjonen, og kjente faktisk at de løftet bort babyen ut fra magen. Jeg måtte ligge i ca 6 timer på oppvåkningen, til jeg fikk følelsen tilbake i føttene. Jeg syntes ikke spinalen var ubehagelig, men jeg skalv en del på hendene og hakket tenner, noe de sa kan være en bivirkning.

Skrevet

Hvis du ikke skal ha keisersnitt vil du nok ikke få spinal....men epidural..

Skrevet

Jeg var på sykehuset fra tisdag til i går tidlig med rier....jeg hadde da en jordmor som sa at det var spinal som var beste alternativ for meg pga min forrige fødsel...men det er jo ikke sikkert den jormorå jeg får neste gang vil gi meg det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...