Gå til innhold

Nattammingen tar to timer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er drøyt 6 uker og sover godt om natten, gjerne to økter à 3-5 timer, så jeg er jo heldig sånn sett. Jeg skulle bare ønske at nattammingen gikk litt fortere unna. Han blir så våken og oppspilt at det er håpløst å få ham til å sove igjen før det har gått to timer. Jeg "markerer" på en måte at det er natt ved å være veldig rolig; ikke ha på noe særlig lys, snakker ikke til ham og skifter kun bleie hvis det er bæsj (noe det som regel blir i løpet av nattammingen...)

Har faktisk tatt ham opp før han er skikkelig våken og ammet ham i søvne også lagt ham igjen sovende, men da våkner han gjerne etter noen få minutter og blir veldig oppspilt.

Tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja tips og tips. Jeg har litt av det samme problemet med sønnen min.. Jeg legger ham våken og går fra ham. I begynnelsen slet vi med at han gråt. Han gråt seg i søvn nesten hver natt. Helt til jeg begynte å la nattlampen være på. Han sovner som regel ikke raskere, men han lager masse godlyder og jeg må ikke inn å vugge ham x antall ganger før han endelig er utslitt og sovner. Er han utidig når jeg har lagt ham på nettene gjør jeg det samme. Lar lyset stå på. Og jeg legger dyna godt opp over ansiktet.

Skrevet

Hmm, nei egentlig ikke. Du gjør jo alt "rett" allerede, så det er vel egentlig bare å håpe på at det går seg til etterhvert. Han får masse mat på kvelden også?

Brukte nok så lang tid i starten vi også, men jeg samsov en del, sovnet mens han diet, så det gikk greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...