jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jaja, da var julaften 07 overstått..... her ble det litt trist første juledag, vi hadde kjøpt en enkel,brukervennlig telefon med kontantkort, og sengesett+ noen klær til sønnen til sambo. Og en dvd fra papegøya vår da såklart:)hehe... ( han feiret hos sin mor i år). så sambo ringte første juledag for å høre hvordan han hadde likt gaven, vi tenkte det kunne vært fint med en telefon, som han kan bruke da han er hos vennene sine, og skal gi beskjed om når han skal hentes osv. store avstander her, så han må kjøres. flere av barna som har dette. men det ble vel ikke helt som planlagt, for biomor hadde tatt fra han julegaven fra oss, sagt han ikke fikk lov til å ha mobiltelefon (han er 7år). vi syns dette var veldig trist. han gråt selv, og sa at han syns telefonen var fin, men han fikk ikke lov til å ha den av mamma. er det ikke litt fælt å ta fra barnet sitt en julegave på julaften? skjønner det jo hvis det er små barn(får små ting som er farlig for de). egentlig hadde vi ment å kjøpe ski, sånn skipakke, men sambo ringte biomor, og hørte om det var noen andre som hadde tenkt å kjøpe dette, ja sa hun, det skal mine foreldre kjøpe til han. så da droppet vi det. men gutten hadde ikke fått noen ski. så skjønner ikke hvorfor hun løy om dette jeg altså....merkelig? han er ikke så stor, mye mindre enn de andre barna(født prematur), så dette er første gangen han kan ha orntlige ski(ikke sånne barneski med snøring), ettersom han får på seg størrelse 26 nå... så vi føler at han ikke burde skille seg ut fra de andre barna på utstyret iallefall, så lenge han gjør det på utseendet. er 7 år, og bruker 98\104 i klær. men har ikke startet på veksthormoner, for at han følger sin egen kurve. de ville ikke tukle med dette....ettersom han vokser, dog bare saktere enn andre.... syns dette var kjempevondt jeg:( at hun tok fra han gaven fra oss....skjønner ikke hva som er galt?og hva vi gjør galt? ble langt dette...men måtte bare lufte tankene mine litt...phu.
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Huff det var jo skikkelig leit at det var slik det endte... ( Slik jeg forstår det på kusiners barn er det utrolig forskjellige alder på når barna deres får mobil. Jeg tror foreldrenes meninger er det som avgjør dette. Så dumt at det ikke var skikkelig kommunikasjon ml mor og far til gutten i forkant av dette, det hadde kanskje avdekket hennes holdninger rundt mobiltlf til en 7 åring. Da hadde hele episoden muligens vært unngått. Jeg aner selv ikke mye om hva som er vanlig blant 7 åringer ettersom jeg har en 2 åring - men synes det er skremmende hvor tidlig barn utstyres med mobil. Det er både fordeler og ulemper ser jeg. Er mest engstlig for den mobbingen som endel opplever gjennom mobil og internett. Og forstår det godt nå som vi har fri familie abbonement og kan bruke det som kontroll på hvor ungene er. Men det er uansett leit at en liten gutt måtte oppleve å bli tatt fra julegaven sin. Håper dere finner en løsning på det ) Lykke til videre Tonje )
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Siden han bare er 7 år burde dere spurt biomoren om hun var enig i at han kunne få en mobiltelefon. Min mor var veldig imot det, jeg var sistemann i klassen som fikk. Sammtidig syntes jeg det var ufattelig dårlig av mammaen til guttungen å ta fra han julegaven sin!!!! Huff, må si jeg fikk vondt av han... Jeg syntes dere skal spørre om å få den tilbake også bytte den inn i noe annet fint han kan få....
storbil Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Hei Vil bare si at jeg skjønner godt dere er skuffet. Dette minner litt om noen av problemene vi har slitt med i forhold til biomor. Det verste i vårt tilfelle er at dama bare blir verre og verre også. Men nå er gutten snart 17 år så forhåpentlig så trenger vi bare å slite med henne til han er 18. Dette ble ikke så trøstende for deg å høre, men ville bare si at jeg forstår deg godt. Lykke til videre. Klem fra meg.
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2007 takk for svar Minni:) jeg vet ikke hvor vanelig det er selv med mobil og sånn, har ingen barn i den alderen selv:) men ser da vennene hans er her og leker, så er de kjempeflinke, de legger fra seg telefonene sine i gangen, og bruker de kun for å kunne ringe hjem og si ifra hvis det skulle være noe... men, hun syns vel ikke det var riktig da:( syns nå allefall det ikke gir noen god følelse for gutten at han hun tok vekk julegaven hans:(
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2007 veronica: sambo prøvde å spør, men mor til gutten er ikke intressert i å kommunisere med han, derfor er ikke det så lett :\ storbil: godt å faktisk høre det er flere enn bare oss som sliter, får håpe at mora skjønner at dette rammer gutten, ikke oss...om det er oss hun er ute etter å såre. vi kommer til å be han ta med telefonen da han kommer hit på fredag, så får han bruke den her, og så skal vi reise og kjøpe nye ski til han...ettersom han ikke fikk dette allikevel:) noe burde han jo få..... får håpe ikke det blir galt for mora også.
Snuppemamma Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Stakkars guttunge. Det der hørtes skikkelig trasig ut. Klart en kan være etterpåklok å tenke at en sku snakket med mora først, men nå løy hun tydeligvis om skiene også da... Syns det må være greit at gutten får bruke mobilen når han er hos dere jeg, siden det er store avstander og det virker sm kompisene gjør det på samme måte.. Du får be sambo ta det opp med biomor... Skal krysse fingrene for dere:)
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Hørtes veldig fornuftig ut:-) Han blir sikkert kjempe glad for nye ski! Fikk veldig vondt av han da hun tak gaven hans og han begynte å gråte:-(
storbil Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 Syns dere prøver å løse dette på en kjempe fin måte med å kjøpe ski til han. Stå på. Du skal se gutten blir kjempe glad. Biomor her har aldri forstått at hun rammer gutten sin. Vi har slitt i mange år med dette. Men vi får fokusere posetivt og gjøre det beste for barna. Vi lapper over og fortsetter. Men innimellom er det veldig vanskelig.... Jeg håper inderlig at hun blir lettere å samarbeide med. Alt er så mye enklere da. Ønsker dere all verdens lykke til :-)) Stå på..
Glad-mamma:) Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Uff, dette er skikkelig trist da. Stakkars gutt! Det er jo klart at biomor ønsker å forhindre at gutten skal få noe fint av dere. Som feks. med de skiene. Det er ihvertfall en lur ide at dere ber han ta den med når han kommer neste gang, sånn at han kan bruke den hos dere. Dersom biomor ikke vil gi den fra seg, så hadde jeg gått til innkjøp av en ny tlf til gutten. Denne uoverensstemmelsen mellom mor og far kan ikke han lide for. Hvordan er foreldreansvaret delt? Dersom mor har foreldreretten, og han er hos dere annenhver helg eller noe i den dur, så hadde jeg som biofar kommet til og krevd mer samvær. Far har da også noe han skulle ha sagt om barnet skal få mobil eller ikke, det er jo ikke bare mor som bestemmåper alt. Håper at det ordner seg for dere, og ikke minst gutten.! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå