Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Lurer på å reise til våren, med barn på 2 og 6 år. USA eller Paris? Hvilket selskap? OVernatting? Trenger tips til alt mulig!!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Reiste til Orlando med 9-åring. På nippet til at hun var for liten. Vi voksne koste oss. Men reis gjerne to familier!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 her bare vært i orlando. barnet på 6 år vil få mye ut av ferien, men den på 2 vil ikke få mye med seg. vi bodde i selve disney parken og kunne hoppe på buss/båt for å komme oss til og fra hotell og mellom parker. vi hadde også måltider på inngangskortet vårt (slipper å tenke på penger til mat, alt forhåndsbetalt). hadde med 2 barn på 4 og det gikk veldig bra. viktig å legge dagen opp etter barnas behov/fart. dersom vi skulle på show on kvelden la vi inn en kvil på dagen (selv om barna ikke har en kvil til vanlig). på den måten hadde en oppegående og glade barn om kvelden også. å bo i selve parken er dyrere enn å bo utenfor. i orlando er det mange greie hotell like utenfor, men busser til parken hver dag. det som er viktig er å planlegge fagen før en drar til parken, det er veldig mye og en går glipp av mye dersom en ikke planlegger.
Bippe77 Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 jeg har vært på begge.. riktignok uten barn.. hadde med oss en på ti i paris nå sist... Synes begge er bra, men paris er litt mindre forhold og nok det som er best for barna... både med hensyn til flyreise og størrelse på park(er)... Mer enn nok i Paris! Har bodd på hotell i tilknytning til parker og det anbefales! I Paris oppgraderte vi rommet og fikk VIP fastpass..veldig å anbefale!!! Orlando har såklart mye mer enn paris.... en haug med ulike parker! Men så var det på barnas premisser eller ikke da...
Mom2Two Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har vært i Disneyland i Anaheim utenfor L.A., USA. Jeg var der vel i 1998, så det er en del år siden. Jeg flydde til San Francisco (British Airways via London), for jeg hadde venner der. Vi tok en 5 dagers tur og kjørte nedover langs kysten i California til L.A. Da vi var i Disneyland bodde vi ikke langt unna på et fint familieanlegg. Helt bra standard til en ok pris. Aner ikke hva det het. Vi var i USA i fjor sommer med unger på 2 og 7, og det gikk kjempefint. Var der i 3 uker, og kjørte mye. Vi var på Østkysten da. I år lurer vi på en tur til Vestkysten, fly til Seattle, få med BC, Canada, samt å kjøre nedover til California. Snakker også om å krysse USA, så vet ikke helt hva det blir til ennå... For min egen del, er ikke L.A. en by jeg synes var så gjev.. San Fancisco er mye flottere. Om dere skal kjøre mye rundt, er det mulig dere får mer ut av Disney World i Florida, der er det også mye annet å se i nærheten.
ariel78 Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har vært i begge. I Usa var jeg uten barn, vi bodde et helt vanlig hotell i Orlando, huske ikke navnet. Spørs hvor mye penger dere har tenkt til og legge i turen, det er dyrt og bo på Disney resort, men utrolig deilig og bo så nærme parken. I Paris bodde vi på Newport Bay, gangavstand til parken eller så går det bussen hele tiden også. Hotellet er veldig fint, rommene er sånn helt standard 3 stjerner. Vi reiste med en på 3 og en baby, reiste sammen med et par andre voksne, var mest for oss voksne sin del og så var vi på ferie i nærheten. Men ville dratt utenom sesong og på hverdager, søndag i august var helt texas og du får nesten ikke gjort noe pga kø. Og så var det veldig deilg og være flere voksne, på kv bytta vi på en var på hotellet med ungene og den andre dro i parken sammen med de andre, det er åpent helt til kl 24.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Har vaert i USA. Uten barn da..Og maa si at om vi faar barn, kommer jeg ikke til aa ta de med foer de er minst 12-13 aar gamle!!! Var jo naturligvis mange barn der, og de ble temmelig utaalmodig av aa staa timer i koe paa forskjellige karuseller etc..Samt at det var sinnsykt dyrt aa kjope noe i parkene, som mat, drikke etc... Bodde selv paa hotell i Kissimmee, og det var helt greit selv om det er et stykke unna. De satte opp buss hver dag til aa kjoere og hente. Vil nok uansett anbefale aa evt leie en bil, da det er lange avstander der borte, og bilen er kjekk aa ha.. Vi ordna turen selv paa internett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå