Gå til innhold

babysvømming- maks 20 minutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang vi hadde med yngstejenta på 11 mnd i svømmebassenget, fikk vi beskjed fra badevakten om at babyer ikke skulle være lenger i bassenget enn 20 minutter. Men hun visste ikke hvorfor. Vi skjønte lite for vi har jo hatt henne med før og da hele den tilmålte tiden vi betaler for, dvs 45 minutter. Og det har gått helt fint. Det er et oppvarmet basseng. Noen her som vet om denne 20 minutters regelen og hvorfor den skal gjelde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om... Og vi har gått til babysvømming i 2 år nå... Begynte da guttungen var ca 3 mnd, og de var i bassenget i 30 min...

Skrevet

KOmmer nok an på tempen i vannet. Gutten vår bør fort kald i vanlig svømmebassengtemp - og da var 20 min mer enn nok ved ca 1 år. I 32 grader kunne han bade lenge. De er ikke så gode til å opprettholde tempen på indre organer når de er så små. De blir fort nedkjølte - med mindre de er i terapibasseng

Skrevet

Det har heller ikke jeg hørt om. Vi har gått i to år nå, siden jenta var 6 mnd. 30 minutter i vannet hver gang.

Skrevet

Hmm..ok, svømmebassenget vi går i, er nok mer enn 32 grader, tror jeg. Det er så varmt at det kjennes ut som vi blir varme når vi kommer nedi vannet og vi er jo 37 grader. Merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...