JPG2011 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har nå stadig vonde kynnere. Fredagen så holdt de på i ca 3 timer, sånn ca 10 min mellom, varte oppunder ett minutt. De var vonde, som en klo som kløyp nederst i magen, satt også i ryggen. Hadde ryddet en del den dagen og styra litt, Nå i kveld har jeg det samme. Jeg er andregangs fødende. Skal det være sånn? Husker ikke fra forrige gang. Jeg fødte to uker før da, og er redd disse kynnerne er forvarsel på at det skjer noe snart, som jeg synes er alt for tidlig.
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Kynnere burde ikke være vonde. Hvis de er regemessige (sånn som på fredagen..) burde man ringe føden, står det hverfall i papirene jeg har fått fra fødeavd.. Det kan hende at ting er i ferd med å modnes og bli klart for tidlig. Hvis jeg var deg ville jeg ringt føden. Kanskje du kan få komme til undersøkelse i morgen og få noen klarere svar enn det vi her kan gi? Lykke til uansett:)
sydilla Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 hei! Jeg ble lagt inn i uke 31 med sånne kynnere, er nå uke 33 + 4 - og de hadde krympa livmorhalsen betraktelig...hadde antagelig gått i fødsel hvis jeg ikke hadde reist inn på føden. Kynnere skal ikke være regelmessige og vonde, og jeg har fått beskjed om at det trolig er de som varer oppimot og over 1 min som påvirker livmorhalsen.(de som er kortere er visst ikke så "farlige", men de er et tegn på at en skal ta det mer med ro). De skal sies at kynnerne ofte blir mer ubehagelige for hvert svangerskap. Prøv å ta deg en dusj. Dersom de ikke gir seg syns jeg du skal ringe føden. Desom de gir seg bør du ta dette opp med legen din slik at de kan sjekke om livmorhalsen er påvirket. Hos meg stoppet de det med medikameter og livmorhalsen har trukket seg sammen igjen. Jeg er sykemeldt pga "truendefødsel" og må ta det litt med ro. Og skal ta raskt kontakt med føden for de er redde det kommer til å skje fort hvis det skjer noe - de vil helst ikke ha prematurehjemmefødsler selv om de som regel går godt når en har komt til uke 33/34 :-)
sydilla Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Presisering: jeg syns du skal ringe føden i kveld hvis sammentreningene er regelmessige og ikke gir seg etter en dusj... Det kan være vanskelig å skille hva som er tidliger rier og hva som er kynnere. Siden du bare er i uke 33 vil de kunne stoppe evnt. rier og gi lungemodingsbehandling til babyen i og med at lungene ikke er ferdige enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå