Gå til innhold

Januardamer!!

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart vår måned dere. :)

Syns tiden har gått ufattelig fort, reisen vår er liksom snart over, og vi skal starte et nytt kapitel i livene våre... Spennende men også litt skremmende/rart.

Kjenner dere noen tegn på at kroppen gjør seg klar til det store som skal skje?

Hvordan er formen deres?

Jeg må si det begynner å bli veldig trangt her... Har en del smerter i lysken og mellom magen og "der nede".. Har de siste dagene blitt plaget med bekkenet og sliter veldig med å gå.. Har heldigvis et par krykker å støtte meg til. Har også fått en del vann i kroppen.. Og nattesøvnen har jo vært dårlig i flere månder, pga vonde hofter, kramper og halsbrann.. Så skal bli deilig å helt slippe jobb nå.

Men bortsett fra dette har jeg hatt et veldig fint svangerskap, har ikke hatt noen plager før nattesøvnen ble dårlig, så jeg skal ikke klage. Og ikke er det jo så lenge igjen heller. :)

Fortsatt god jul damer. :)

Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker tilbake, synes jeg tiden har gått fort, men jeg har kjedet meg mye, hatt problemet med å få tiden til å gå, siden jeg har vært sykemeldt siden day one (ikke frivillig, men på grunn av jobben)

Er nå 2 uker og 2 dager igjen til termin, og har iløpet av svangerskapet mistet kontakt med barnefar, noe som har gitt meg en voldsom demper på gleden. Alle spør meg om jeg gleder meg, og så klart jeg gjør det, men det er liksom noe som er feil her, om du skjønner! Får ikke til å være 100 % glad når jeg tenker på ham. Men men, sånn er det nå, må bare gjøre det beste ut av det!

Den siste uken har vært noe tøffere enn de foregående, nå føler jeg meg virkelig gravid! Føler til og med jeg vagger rundt, men mamma sa at det gjorde jeg altså ikke.

En hel natt har jeg ikke sovet på 3 mnd, så det husker jeg ikke, og er lei av å ha soppinfeksjon hele forbanna tiden, og gleder meg til å sove på magen igjen.

Små gleder...

Ha en fortsatt flott jul dere

Skrevet

Oioioi, ja her har kroppen begynt å gjøre seg klar - jeg håper litt at babyen holder seg på plass til 2008, men vi er innenfor termin, så hvem vet...

I går ettermiddag tror jeg hodet endelig festet seg - hele kroppen føltes plutselig annerledes. Og i natt var jeg oppe flere gangere med kynnere som fikk meg grusomt tissetrengt....

Men først i dag har det virkelig skjedd rare ting. Slimproppen gikk i morrest, uten tvil. Og så har jeg hatt vonde kynnere hele dagen - det har jeg ikke hatt før. Kjennes som menskramper... Og under middagen hos svigermor i dag måtte jeg ta tiden mellom kynnerne - en periode kom de hvert 5. minutt og var kraftige - men nå har de roet seg litt :-) Så det kommer nok ikke noen baby i natt, nei...

Jeg er fryktelig spent, håper bare jeg klarer å sove godt i natt. Tenk at det snart kommer en liten person og skal bo sammen med oss - det er så rart å tenke på.

Jeg tror sambo er spent og stresset, han også - han driver og maler listverk, og trappegelenderet, sånn helt plutselig.

Fortsatt god jul til deg også, Queen of the road - og lykke til. Snart er alle svangerskapsplager over...

Skrevet

ja...nå er det snart vår mnd:) utrolig hvor fort tiden har gått:) virkelig:)

men, nå begynner det snart et nytt kapittel i livet vårt ja, blir spennede:)

begynner å merke det på kroppen nå, mye nedpress, vondt i lyskene,halsbrann,kramper i beina, og ikke minst bekkenet osv. kjenner det skal bli godt å bli ferdig nå.....hehe:) lengter etter å se hvem det er som har bodd inni meg de siste 9mnd:)

bare 15 dager igjen til termin:) håper tiden går fort, syns faktisk det er et bonus med å gå gravid i desember, at den mnd går kjempefort:) syns tiden har flydd nå:) januar kommer vel til å snegle seg av gårde.

ha en fortsatt god jul ja:) kansje noen av oss ender opp med nyttårsbarnet?:)blir spennede å se:)

Skrevet

Jeg synes tiden har gått utrolig fort. Men jeg har jo enda 5 uker igjen jeg da. Gleder meg til å få baby, men har ikke gledet meg over svangerskapet som sådant. Mye blødninger og tull og bekymringer.

Har den siste tiden hatt noen dager der jeg føler meg dårlig rett og slett. Kan ikke sette fingern på akkurat hva det er annet enn at jeg føler meg dårlig. Magen er så klart litt i veien nå da. Bekkenplagene går litt opp og ned og jeg er ganske sliten om dagen. Jeg har begynt å kjenne etter tegn på at noe skal skje. Håper hun skal komme ut litt før, men 5 uker er enda en tid og jeg er ikke stressa på det enda. Gikk 16 dager over med førstemann og det er ikke akkurat fristende igjen.

Skrevet

Ja, tenk at det snart er januar!! Jeg har akkurat 3 uker igjen til ks i dag, synes det er helt surrealistisk å tenke på at jeg om 3 uker faktisk er mamma.. Har vasket alt av klær og sengetøy, så det blir mer og mer virkelig for hver dag som går. Er jo førstegangs, og må si jeg føler meg litt hjelpeløs akkurat nå. Snakket med sambo i sted, og vi vet jo ikke engang hva vi skal ha med til babyen på sykehuset..

Jeg har hatt bekkenløsning siden september, så er veldig klar for å bli meg selv igjen og kunne være litt mer aktiv. Lei av å vralte rundt som en gås og ha smerter hele tiden. Jeg merker også at det er skikkelig trangt i magen nå, og det spenner godt når babyen beveger på seg. Hvilket den gjør MYE... Og har en god del kynnere, noen skikkelig vonde, andre bare litt plagsomme. Ellers blir det mange tanker, både på ks og hvordan det blir å plutselig ha en baby. Gruer meg til ks, og gleder meg til å komme hjem med den lille og ikke være gravid mer.. Skrekkblandet fryd får man si..

Men snart er vi der!!! Tenk så flinke vi har vært da, damer!! Nesten i mål!

Skrevet

Ja, jeg gleder meg til januar. Har ennå 5 uker igjen. Håper ikke jeg går 16 dager over tiden slik som forrige gang... Da blir det jo februar på meg...

Jeg har liksom ingen tegn til noen fødsel ennå. Lite kynnere, ingen press mot blæren eller tung i underlivet. Formen min er i grunnen strålende. Gikk tur i to timer i skauen i går og en time i dag. Jeg hadde håpet at det gjorde at hodet skulle feste seg, men det virker ikke som om han har kommet lenger ned av den grunn.

Jeg må vel bare ha tolmodighet og vente noen uker til.

Lykke til januardamer! Kanskje noen av dere vil føde allerede i desember?

Skrevet

Hei og god jul! Jeg har termin 6.jan. og vil VELDIG gjerne ha nyttårsbarnet! I natt blir det ti dager til termin, er litt urolig siden jeg fødte nr.2 da. Mannen min er reist på jobb, hvor han bor og jobber på et ung.hjem til fredag. Om her er jeg, med tre små barn, og uten bil og lappen på en liten øy 40 min. fra sykehuset! Minstejenta kom som en rakett , bare 30 min.! Men jeg er ikke redd, tror d kommer til å gå bra. Det er faktisk litt deilig å være alene, tror jeg sliter litt på den fantastiske mannen min, med alle plagene mine. Men snart, kanskje fortere enn vi aner, har vi en ny prins(esse) i armene våre! Det er virkelig verdt det! Lykke til alle sammen!

Skrevet

He-he . Pussig!

Jeg sitter også alene her mens mannen er på jobb på et ungsomshjem. Han er ferdig der på fredag. Men jeg tar det ganske med ro, ettersom jeg ikke forventer noen fødsel ennå.

Håper ikke du får styrtfødsel på øyen, mens mannen er på jobb. Det skal vel noe til... Tror det kommer til å gå fint med deg, jeg. Lykketil!

Skrevet

Gleder meg til å bli ferdig nå :P

Har vondt vondt bekken og humper rundt på krykker. Matcher ikke så bra med en veldig aktiv 2-åring i hus ;) Gleder meg til å kunne leke ordentlig med henne igjen...

I går fikk jeg vasket babyklær så nå begynner ting å bli klart. Nærmer seg med stormskritt nå. Hjelp :)

Om jeg får like tidlig som sist, har jeg bare 2 uker igjen :o:)

Skrevet

Har hatt et greit svangerskap uten for mye plager, og har kost meg. Har vært sykemeldt en stund pgav bekkenløsning. Siste trimester har jeg våkna mye om natta av leggkramper og ryggvondt. Men jeg har vært heldig å ikke måtte noe særlig på do om natta da:) Har fått masse vann i kroppen, og eneste jeg får på bena er filttøfler i str 45. Klarer nesten ikke gå når jeg våkner om morran for føttene er så store... natt til fredag våkna jeg med rier og hadde det i ca.40min. Sto opp og det ga seg litt. Siden det har jeg hatt en del menssmerter innimellom og det stikker mye i underlivet. Har på følelsen at det kan skje noe snart, men er førstegangs så jeg vet jo ikke heller da... Bagen er pakka nå og allt babytøyet er klart her. For min del kan han komme med en gang, men for barnet sin del håper jeg han kommer i januar. 20 dager igjenn nå:)

Skrevet

Ja, tenk at det snart er vår tur! Synes tiden flyr avsted. Det kan kanskje ha noe med at jeg har to barn fra før, så det er alltids nok som skjer i hverdagen. Er glad for hver dag som går nå. Har ikke lyst på desemberbaby... - Men når vi bare kommer inn i januar kan han bare komme så fort han vil. De siste dagene har bekkenet streika fullstendig. Tror det har blitt litt for mye smågåing rundt omkring i huset. Det er jammen ikke mye som skal til ... Ellers ligger han fortsatt høyt, og sparker infernalsk oppi ribbena mine :( Håper han snart kan krype litt nedover, men de andre to festet seg ikke før fødsel så jeg har ikke så stor tro på at denne vil det heller... De siste kveldene har jeg sett at føttene har vært litt hoven, men jeg skal ikke klage. Forrige svangerskap var jeg full av vann, så litt nå på slutten skal jeg ikke klage på!

Oppi alle plagene storkoser jeg meg også! Synes det er kjempekoselig å kjenne de store bevegelsene :) Litt vemodig også at plutselig en dag nå så er det tomt inni magen igjen, - men selvsagt gleder vi oss kjempemasse til å treffe ham!! Er spent på hvordan denne fødselen kommer til å utarte seg i forhold til de to første...

Fortsatt god jul til til dere alle :)

Skrevet

12 dager til termin og gutten ligger i seteleie....... SNU DEG LILLE VENN !!!!!! Har hatt et greit svangerskap, hvis en ser bort fra bekkenplager....... Prøvd å nyte alt rundt det å ha stor mage. Dette er nr 2 og vi planlegger ikke flere, så jeg prøver og memorere øyeblikk.... Nei nå blir jeg sentimental. Gleder meg jo også til å bli ferdig da.

Lykke til alle sammen !!!!!

Skrevet

Hei! Ja,nå er vi snart i mål,rart å tenke på at 9 mnd kan gå så fort synes jeg. Snart er vi 3 i huset(dette er vår første).. Har igjen 18 dager og begynner virkelig å føle meg gravid nå,ubehagelig å gå pga nedpress,masse kynnere,har hatt menssmerter over en periode nå,men ingenting regelmessig.. Har vært i veldig bra form i svangerskapet og ikke noe særlig med plager,bortsett fra bekymre seg for alt da :) Synes den lille i magen er blitt mye roligere den siste uken,ikke så mye futt og fart nedi her lengre. Vært på føden en gang i uke 36 pga dette,men alt stod bra til! Så da er det vel normalt,kanskje han samler krefter til det som skal skje? Vil ønske dere alle lykke til :)

Skrevet

12 dager igjen og gleder meg utrolig mye til å se den lille jenta vår!! Vårt lille mirakel som vi har ventet så lenge på!! :)

Kjenner at kroppen gjør seg klar ja. Har de siste to ukene hatt kynnere (har ikke hatt før i svangerskapet) og mensmurringer som også sitter i ryggen. Nedpress og stikkinger som gjør at jeg noen ganger ikke klarer å gå, må bare stoppe opp og ta en pause til det går over litt. Kjennes ut som om hele ungen skal rase ut jo!! Må løfte opp magen noen ganger, for å lette litt på trykket, både for underliv og blære. Stakkars blære, den kan umulig bli som før igjen, den heller.. Bevegelsene har blitt færre og roligere også, jeg har også vært inne for sjekk for dette, samtidig med ett lavt SF-mål. (30 i uke 37) Men vesla har det bare bra, og har vokst seg stor og sterk!!

De siste dagene har noen av kynnerene kommet sammen med murringene, og de har vært ganske vonde. Har måtte puste meg gjennom noen av dem faktisk, og de har vart ganske lenge. Men ikke regelmessige.. Har tatt dette som ett hint jeg, og tar det litt ekstra med ro nå, de siste dagene i desember. Nå har vi ventet så lenge at vi gjerne vil vente noen dager til! Men 1.januar blir det en tur i sengehalmen igjen, koste hva det koste vil;) Haha, sambo gleder seg vilt!

Spennende tider vi går i møte nå, lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg har 8 dager igjen til termin. Vil gjerne vente med å føde til etter termin jeg, så jeg kniper igjen det jeg klarer. Har hatt et kjempe flott svangerskap, med tilnærmet ingen plager, eneste jeg har merket er vel dette med søvnen nå på slutten - ikke akkurat kvalitetssøvn. Har en liten en fra før som nettopp har fyllt 2 år, så mye av tiden nå går til å snakke med han om babyen og forsøke å forberede han på hva som er i vente!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

huff, har ikke tenkt over at det er så kort tid til fødsel, er akkurat tre uker til termin i dag...går og kjenner etter tegn på at noe skal skje, men kommer til å bli forskrekket når jeg faktisk kjenner noen. har vært plaget med det meste hele svangerskapet, har så vondt at jeg nesten ikke kan røre på meg nå og lurer veldig på hvordan det vil bli å føde med disse smertene i tillegg...her har vi fått influensa....jippi, og jenta på 3 er så dårlig stakkar...så her er bekkenløsning, lyskesmerte, kvalme, hoste, vonde kynnere, sure oppstøt og halsbrann, vond mage og fryktelig vondt i ryggen, og så hovne føtter at de ikke lenger kan identifiseres som føtter :)...men på tross av alt det er jeg ikke klar for å ville ha poden ut enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...