Gå til innhold

Introduksjon av grøt, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert hvert mange innlegg om dette før, men kanskje noen gidder å ta seg tid til å svra meg allikevel:-)

Har en sønn som er 3 måneder, han spiser hver andre time hele døgnet(mm), så tenkte jeg skulle begynne med grøt nå når han nærmer seg 4 måneder.

Det jeg lurer på er: Hvilken grøt /velling begynner jeg med?

Kjøper man det på butikk, eller lager man selv?

Hvor store mengder begynner man med? Og hvor lang tid før man øker?

Hvor lang tid pleier det å ta før man gir full porsjon?

Hvor mange måltider bytter man ut?Og gir man eventuelt vann til maten eller skal han få litt pupp i tillegg?

På forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nestle har en maisgrøt som er fin å begynne med. Det er lett for magen som skal begynne å venne seg til mat. Start med en teskjed eller to. Lag ganske flytende til å begynne med, disse små brekker seg fort for de er jo vant til helt flytende mat. Øk gradvis i løpet av et par uker til en hel posjon. Tror det holder med ett måltid om dagen. Hvis du skal fortsette å amme trenger ikke babyen vann. Den får i seg nok væske fra mm. Gi han pupp først og så grøt en god stund til. Dersom du vil trappe ned på mm produksjonen gir du grøt først.

Lykke til! Det er veldig moro å se poden smake det for første gang:)

Skrevet

Ja, gleder meg:-)

Stakkaren må jo nsrt være lei av kun flytende føde

HI

Skrevet

Jeg og begynte med maisgrøt når min lille var 4 mnd. Ga en skje, ganske flytende i en uke, så 2 skjeer i en uke, så et par dager med 3, så 4....du skjønner tegningen ;)

Nå er han 6 mnd og får en vanlig posjon vanlig konsistent =)

Lykke til =)

Ps. ga også et pas skjeer med sviskemos etter grøten for å unngå hard mage og litt vann =)

Skrevet

Jeg vil anbefale HIPP sin første grøt,den er med mais og havre.

greie måleenheter.

Min har ikke vært plaget med hard mage,men det er forskjellig fra baby til baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...