brummemamma- Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Gutten vår er bare 9 dager. Han blir forsøkt ammet og i tillegg får han MME. Jeg vet ikke hvor mye melk han får fra brystet eller hvor mye næring det er i den melken min. Vi gir han så mye MME som det står i tabellen på pakken (NAN) for 2-4 uker, men han vil ofte ha mer og i tillegg flere ganger om dagen enn det som står oppgitt - kan det være han får for mye mat? Han sover aldri mer enn tre-fire timer, og lengste pause mellom måltid har vært fem timer...så han virker sulten. Han var liten når han ble født og gikk mye ned i vekt, så kan være han må "ta igjen" men synes det er litt skummelt å gi han så mye mat ) redd han kan få problemer med magen eller gulpe det opp og bli kvalt i søvne.
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Nja, de holder seg ikke alltid innenfor skjemaet som nestlè har bestemt, men på den andre siden blir vel ikke de fleste mett av en fjordlandsmiddag selv om det står at det er en hel posjon:) Det bør alltid være igjen litt i flaska så du vet at det er nok og mat hver 3-4 time i starten er helt vanlig. (de som fullammer må tilogmed mate oftere enn dette for det meste:) ) Så lenge han får rape godt etterpå er det heelt fint:) De aller fleste barn gulper mye etter mat, uten at det betyr at man overforer dem. Det er bare fordi magesekken ikke er vant til å ha noe i seg ennå. Men helt seriøst; hvis du vil få opp melkeproduksjonen og det ikke er noen medisinsk grunn til at du ikke kan lage nok melk ville jeg nok ha gitt så lite mme som mulig. Kanskje bare en gang på kvelden, så får barnet bare henge i puppen ellers i døgnet selv om det kan være utrolig slitsomt:)
nr to kommer snart Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Babyen min gikk ned en del da han ble født pga ammmingen ikke gikk. Jeg ammet først og ga ham så mye mme han ville ha. Han fikk mat hver andre time først morsmelk og så mme. Veldig viktig i den rekkeføglen i følge helstst. Tror det er viktig at babyen din får mat med maks 3 timers mellomrom. Hvis han spiser oftere blir det kanskje ikke så mye mat om gangen heller. Det viktigste er at babyen er mett så kan du heller begynne å regulere hvor mye han spiser når han blir litt større og har lagt på seg. Lykke til. Er alltid litt vanskelig i begynnelsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå