Gå til innhold

Sykemelding pga operasjon i permisjonstiden.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet???

Jeg har fått innkallelse til operasjon når det er igjen 2 måneder av min permisjon.

Vil da far ta over min permisjon og jeg få evt sykepenger??

Vi har ei tulle på snart 5 måneder.

Vil evt permisjonen min forlenges med tilsvarende sykepenger/sykemeldingsperiode?? her er jeg helt grønn ......noen som vet...?

Må nok ringe Nav en tur ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe nei permisjonslengden din blir nok ikke forlenget (da tror jeg det hadde vært mange som hadde "faket" seg en sykemelding)

Men blir du sykemeldt kan faren til barnet overta permisjonen i den perioden. Da får du sykepenger og han perm.penger

Skrevet

Ja mulig det - - -

Men litt spesielt om man må inn til en operasjon og bli sengeliggende ca 2 uker -

Om vi har igjen noen uker av pappa'n s permisjon da? De kan ikke be oss om og bruke den??

Vet det er noen som sliter litt ang slike ting og trygdekontoret/Nav...Vi får ta en tlf og høre he he

takk for svar

Skrevet

Pappaen har krav på permisjon om du blir sykemeldt og det blir du jo om du blir sengeliggende i 2 uker.

Nå er perm. delinga slik at pappaen har 6 uker. Du har 6+3 uker og resten av ukene har dere til å dele på.. Men far må ikke ta sin fedrekvote på slutten av permisjonen. han kan f.eks bruke to-tre uker mens du er sykemeldt og resten senere f.eks... og da får jo du like mange uker som du ellers ville ha fått...

Permisjonen blir ikke totalt kortere pga dette

Skrevet

Ja , men tenkte jo om om at hvis jeg blir sykemeldt pga at jeg er sengelliggende og ikke kan ta meg av snuppa , så får jeg sykepenger og pappa'n "mine" permisjonspenger.....

Vi ønsker jo ikke og bruke hans permmisjonsdager så lenge jeg er sengeliggende...Disse dagene skal brukes når jeg er tilbake ijobb igjen...så han har tid med snuppa

Men NAV vet vel best her he he he

Takker for gode råd

Skrevet

Hei

Jeg var til opersjon når min lille var 2,5mnd, og fikk da beskjed om at jeg ikke fikk sykemld siden jeg var i perm ( permisjonen ble ikke forlenget...) Pappa'n derimot fikk betalt perm fra jobben sin, slik at han fikk tatt seg av lillemor de dagene det gjaldt. Man har krav på perm fra jobb når det er slike tilfeller (pappa'n altså)..

Men sjekk med NAV for sikkerhets skyld.

Skrevet

Skal operere og fått bekreftet at jeg får sykemelding i 3-4 uker fra klinikken, så tror kanskje at pappa'n får min permisjon og jeg sykepenger eller noe....

Tar ikke av permisjonstiden hans asså he he he

Skrevet

Tror du missforstår litt... Pappaen har ikke kun 6 uker å bruke permisjonen sin på...

Det er 6 uker som KUN er til han og 6+3 som KUN er til deg..

Resten deler dere slik dere vil...

Altså. Hvis han ønsker 6 uker senere men må ta noen uker mens du ikke kan ta deg av ungen så blir det trekt fra deres felles uker..

Dette gjør dere som det passer best for dere.. Hovedsaken er at far skal ha minimum 6 uker totalt.. men om han tar 30 uker totalt er det også lov... (eller noe imellom der et sted)

Skrevet

hehe - ja var vel det jeg mente - vi har allerede satt opp fordelingen ang permisjonen iht arbeidsgiver - så jeg tok det litt utifra det he he

Sorry

Takk for alle svar iallefall - supert

natti natti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...