Butterfly_Flip Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 På julafte var feberen oppe i 39.6. Den har gått opp og ned siden det.I kveld da jeg skulle legge han, og tok tempen først, var den igjen oppe i 39.6. Han fikk da en stikkpille. Men hva er egentlig vanlig når de er sånn syke? Dere med erfaring.. Kan dere gi meg råd, og fortelle litt åssen det her egentlig går for seg? Reiser til legen med han i morgen tenkte jeg.
nuttegull:) Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 etter 3 dager med såpass høy feber bør du iallefall gå til legen å sjekke om det er noe som feiler ham:) så det er bra om du drar dit i morgen. håper febern er borte i morgen da,å at han blir helt frisk:)
Mamma Mirabell Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 vist du ringer legen så sier de ofte at du skal ringe tilbake vist de har hatt feber i over seks dager.. det har jeg i alle fall fått beskjed om. vist almenntilstanden er sånn passe grei og det ikke viker som de feiler de noe annet.. har hatt to feber barn selv og da var det feber i ett par dager i sikkert to tre ganger i mnd en stund..
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Tror det går noe slik for tiden. Jenta mi hadde feber i 3 dager for 14 dager siden. Alle de 3 andre barna som går til samme dagpappa har også hatt det. Kun feber altså. Men er du usikker så synes jeg du skal ringe legen for å få råd.
bambi på isen Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Min erfaring er at når de har såpass høy feber i flere dager, så pleier det å være halsbetennelse!! Halsbetennelse gir som regel alltid høy feber, slår sjelden feil med mine 3 ihvertfall!! Hadde tatt en telefon til legen i morgen hvis han ikke er bedre!!
Knøttemamma Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Min erfaring er at som regel så er det en infeksjon som krever antibiotika om feberen fortsatt er så høy den 3. dagen. Var det bare virus så ville feberen ha vært noe lavere i dag.
holabalola Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Det viktigste du ser på er almenntilstanden til sønnen din. Feberen er jo kroppens egen måte å håndtere infeksjonene på. His barnet er kvikt, spiser og drikker som vanlig er det bra. Husk å gi mye drikke når han har høy feber. Vår datter hadde feber 39-40 i flere dager i sommer uten at det var noe annet, jeg var hos lege, men de fant ingen ting. Som oftest er det jo virusinfeksjoner som gir feber som varer så lenge, men hadde jeg vært deg hadde jeg reist til legen hvis jeg følte meg utrygg.Lykke til
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 God bedring til sønnen din Håper han blir bra igjen snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå