Gå til innhold

Vi ble stoppet av tollerne på grensa i dag,og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter å ha lest denne artikkelen må jeg si de var i godlune i dag;-)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=191890

Foruten leker vi hadde kjøpt til ungene,var det fyrverkeri vi hadde med;-)

Damen tittet bak i bilen der fyrverkeriet lå,lukket igjen bagasjeromsdøra og sa at vi bare kunne kjøre videre.

Og jeg visste ikke at det ikke var lov,før mannen min sa det til meg da de sto og vinket inn folk.

Flaks,og snill toller;-)

Hadde vært kjipt med bot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklaer at jeg sier det, men jeg synes det var synd dere ikke fikk bot, jeg. Og beslag. Det er jo en grunn til at det ikke er lovlig.

Skrevet

...spørs om forsikringselskapet ditt er i samme "godlune" når fyrverkeriet svir ned kåken og de finner ut hvor fyrverkeriet kommer fra ;)

Uansett...feir med måte og godt nytt år..

Skrevet

Sa jeg ikke visste at det var lov jeg.

Tipper du aldri bryter ei grense selv da?

Skrevet

jøss så negativ du er til fyrverkeri da kakao?!

uansett synes jeg det var en slett jobb av tollerdamen...

Skrevet

Så du syns det er okey og importere ulovlig fyrverkeri?? Kanskje du skal gjøre det samme til neste år og håpe det gir noen alvorlige ansiktskader og du må dekke en enorm erstatning?? Ville du syns det var greit om andre gjorde det også og du risikerte at ungene dine ble skadet?? Neppe, så ta vett og forstand i bruk!

Skrevet

Er det ikke lov med fyrverkeri?? Trodde det var fra neste nyttårsaften jeg at man ikke hadde lov til å skyte opp selv? Eller er det at det ikke er lov å kjøpe i sverige??

Skrevet

Ja, jeg er absolutt negativ til fyrverkeri, jeg er totalt motstander og har ikke kjøpt eller sendt opp en rakett i hele mitt voksne liv. Med tanke på alle de hjem som blir påtent av fyrverkeri og hvor mange persooner som blir skadet hvert år, så er jo det alene grunn god nok til at jeg holder meg helt og holdent unna fyrverkeri.

Skrevet

Er svenke fyrverkeri verre enn det som selges i Norge ettersom dere svarer så firkantet?

har dere aldri hatt en vinflakse for mye,ett kilo kjøtt for mye før de nye reglene ang mengde ble mere moderat?Er dere paragrafryttere i det daglige? Kjører dere da heller aldri for fort,prater i mobil,kjører uten sele etc?

Gir opp dere her inne altså!

Skrevet

Det er ikke tillatt for privatpersoner å ta med fyrverkeri over grensa til Norge, nei.

Skrevet

Aha, leste artikkelen nå.. Det visste ikke jeg heller at det ikke var lov å kjøpe i sverige.. Hva er det som er så annerledes med rakettene i svarige da siden de ikke kan brukes i norge?

Skrevet

OMG! Få den vedkubben ut av rævva di da! Faen så stiv!!

Der er fortsatt lov med fyrverkeri i Norge,og skader har vel ingenting med hvor i helvete fyrverkeriet er kjøpt?????

Er dere totalt blåste i skallen etter å ha sittet her for mye???

Dere har tydeligvis ikke peiling på hvordan man bruker fyrverkeri hvis de rundt dere får ansiktsskader av å skyte opp raketter sammen med dere! Idioter!

Skrevet

det som er er vel at de svenske rakettene ikke er testet og godkjent av norske myndigheter og kan derfor ikke si at det er trygt.. regner jeg med..

Skrevet

Poenget med totalforbud for å importere fyrverkeri til Norge er vel at det er mye strengere krav til fyrverkeri i Norge enn i utlandet. Bare for å få lov til åselge fyrverkeri i Norge må man være myndig og ha tatt kurs. (En av de tilstedeværende må ha tatt kurs).

Om smuglerfyrverkeri mot formodning skulle ødelegge noe eller noen vil de som er ansvarlige for det være i seriøse problemer.

Jeg har ingen pinne i ræva eller er sur på noen måter, men jeg er redd fyrverkeli, og enig med Kakao og de andre

Skrevet

Oi, Oi, Oi..... skal si dette "fyrverkeriet" fikk folk til å ta av!!!! Gnistrer jo helt inn i stua her;-)

Skal si HI fikk "valuta for pengene"...eh; "smuglingen" - med det innlegget.

RIKTIG GODT NYTTÅR DERE!!!!

Gjest Han Dr.Phil sier... Altså.
Skrevet

hehe... hvor vanlig er det at forsikringsselskapet setter igang etterforskning for å se om det er svensk fyrverkeri som satte fyr på huset? ;)

Skrevet

Kjører du uten sele? (Det hang nemlig jeg meg opp i, for det er jo utrolig mye mer idiotisk enn å importere fyrverkeri)

Ja, svenske-fyrverkeri er verre enn det norske, fordi reglene er strengere her enn der. Og jeg applauderer forbudet som kommer neste år. Får bare håpe at ingen dør eller mister hjemmene sine i år.

Jeg kjører forøvrig aldri for fort, prater aldri i mobil uten handsfree og kjører i hvertfall ALDRI uten sele. Ikke fordi jeg er prektig eller rir paragrafer, men fordi jeg ikke ønsker å dø før tiden på grunn av noe så tåpelig.

Skrevet

:-) Jo altså, det første de gjør er å lete etter svenske etiketter i asken:-) Med pinsett og masker. Ganske vanlig har jeg hørt;-)

Gud forby om også røyvarslerene skulle være kjøpt i Sverige! Da blir det ekstra egenandel og rettssak

Skrevet

...aner ikke...men vil heller ikke finne det ut...

Skrevet

hehe...så "snerpete" dere var inne på tråden her da...

Hadde sikkert gjort det samme, og jeg viste ikke at det ikke var lov...

men av erfaring, så er det jo ALDRI noen som gjør noe galt her, av de som skriver....

Skrevet

De fleste typer fyrverkeri er jo farlig dersom det er i idioters hender, avhengig av om det er fra Sverige eller ei.

Vi får vel satse på at H.I. sikkert er ansvarlig uansett hvor rakettene kommer fra.

Synes dette nådde litt vel dramatiske høyder, folk har jo smuglet kinaputter fra søta bror i en menneskealder:-)

Skrevet

En vinflaske for mye eller ett kilo kjøtt har jeg aldri for mye, men det er vel helst fordi jeg aldri reiser til Sverige for å handle. Ser ikke poenget.

Men det er ikke det som er poenget, det som er poenget, er at det fyrverkeriet som selges i Sverige ikke er underlagt samme sikkerhetskontroll som her i Norge. Og dersom fyrverkeri er årsak til husbrann, så tror jeg nok absolutt at forsikringsselskapene vil være interessert i hvor fyrverkeriet er kjøpt, ja. Ingen tvil.

Skrevet

UAVHENGIG om de kommer fra Sverige skulle det stå, he-he.

Skrevet

Nei,det var det jeg ville frem til.

Jeg visste faktisk ikke om lovforbudet,og da jeg fikk vite at det ikke var lov ble jeg rimelig stressa.

Og nei,jeg verken smugler,kjører uten belte,men fått bot for mobilbruk en gang.

Det jeg mente at her inne er det visst ikke en eneste lovbryter i det hele tatt,,og må jo være eneste forumet jeg vet bestående av folk som aldri har brutt loven!

Eller det er vel kanskje at ingen tør innrømme det.

Skrevet

Kos deg med fyrverkeriet ditt dette siste året det er lov. Gleder meg til å se hvordan politiet har tenkt å passe på at ingen skyter raketter neste år. Kommer til å bli kjedelig uten raketter. Er jo synd det blir ulovlig bare fordi en få gruppe idioter ikke klarer å håndtere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...