Mor f. 1978 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Hei alle sammen!! Trodde ikke at jeg skulle tilbake hit så snart... Jeg har to vidunderlige unger; ei jente på nesten 4 år og en aktiv gutt på nesten 2år. Hadde tenkt å vente litt til før sistemann skulle komme, men den planen gikk ikke så. Har i flere år brukt p-piller, og det har fungert veldig bra, helt til mensen uteble for noen uker siden. Hva er det som skjer? Jeg tenkte at den er sikkert forsinka siden jeg har begynt i ny jobb og er rimelig stressa. I tillegg spydde jeg en morgen, men da hadde både mannen min og faren min vært syke, så da tenkte jeg at det var spysjuka!! Så vart mensen nesten to uker forsinka... Ja, ja, jeg får ta en test, så får jeg sikkert mensen når jeg ser at jeg ikke er gravid. Å Herrregud sa jeg gjentatte ganger. Er det mulig? Jeg har ikke glemt en eneste pille. Før brukte jeg Trionetta, men den har gått ut av produksjon, så nå bruker jeg Loette. Er det noen som har noen erfaringer med det merket? Men, men, det er no ganske koselig å være gravid, selvom det var litt uventet:-) Er litt usikker på hva jeg skal bruke til prevensjon neste gang. Noen forslag? Har brukt kobberspiral, men det gjorde veldig vondt. God jul til alle sammen!!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Hehe...... Gratulerer så masse! Er selv i villrede hva jeg skla bruke som prevensjon etter fødselen jeg og.... Men... Ordner seg! se fram mot ca 1 år uten mens du nå! hehe.....
oss2=3,snart 4 Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Hei. Gratulerer da, så koselig selv om det er uventet. Jeg tenkte å begynne med trionetta nå, men om det er ute må jeg finne ny. hmm! Kos deg med magen!
*Super*Mamman* Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Ble gravid på P-pillen Yasmine denne gangen, samtidig som vi brukte kondom hver gang. Ville absolutt IKKE ha flere barn nå, men plutselig en dag så stod jeg der med en positiv test.. Snakk om å bli overrasket da.. fatter ikke at det er mulig.. Skulkle jo ikke gå ann altså!!!!! Men synes det er koselig nå da:) Et lite mirakel som kommer her ja:)
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 jeg brukte også yasmin piller å kondom i mitt forgje svangerskap men en nydelig liten gutt blei det av det jeg trodde neste ikke på det jeg...nå tror jeg at jeg er gravid igjen er 2 uker over tiden....så dette er spennans nå har vi bare brukt kondom da for jeg kan ikke bruke p piller på grunn av blodpropp...skal ta en test i morgen
Brummeline3barnsmor Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Jeg venter p pille barn.....for 3 gang!! så her er i alle fall p piller utelukket som prevensjon flere ganger!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Oh yes, snuppa "ble til" mens jeg gikk på Loette, så jeg kommer iallefall aldri til å bruke det igjen! Jeg vet ikke hva jeg skal ha som prevansjon etter dette svangerskapet (planlagt denne gangen da). Etter førstemann brukte jeg ikke noe spes prevansjon.
Mor f. 1978 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2007 He, he!! Morsomt å få svar på innlegget. Trodde faktisk at p-piller var VELDIG sikkert, og at de en hørte om som hadde blitt gravid på p-piller, de trodde jeg da måtte være slurvete og hoppe over noen p-piller. Men tydeligvis ikke;-) Det blir kjipt å si det på jobben, og jeg som nettopp har startet i ny jobb som ikke er fast, og som er kjempe spennende... Tror jeg vil vente en stund med å si det. Hvor lenge ventet dere med å si det? Jeg har brukt å vente til etter ultralyd, men kunne egentlig nesten tenkt meg å vente litt lenger..
Tuttelura24 *PRINSESSE* Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Oi nå fikk jeg litt nerver.. er den p pilla jeg å går på.. og vil ikke bli gravid akkurat nå... hvor lenge gikk dere på den før dere blei gravid?
Mor f. 1978 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2007 ca. 10 mnd...Før jeg starta å få unger brukte jeg Trionetta i mange år, og det gikk bra, mensen var alltid i rute. Med Loette var mensen ikke alltid like regelmessig, kanskje et par dager for tidlig eller for sent. Men siste gang jeg fikk mensen gikk det bare tre uker, altså en uke for tidlig. Kanskje jeg burde ha vært litt betenkt da, og brukt kondom, men jeg tenkte at det ikke er uvanlig. Har hørt om mange som ikke har regelmessig mens ved bruk av p-piller. Og så tenkte jeg at da kommer vel ikke mensen før etter fem uker, men jeg fikk aldri mensen, for da var jeg nemlig gravid:-) Er litt usikker hva jeg skal bruke som prevensjon etterpå. Har hørt om p-sprøyte, p-stav som sette i armen. Men hvor sikkert er det da???
lengsel er over termin Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 jeg har 2 p-pille barn og ett spiralbarn....ingen planlagt før dette barnet jeg venter nå.. men det måtte vi virkelig jobbe for.. 3 år uten prevensjon før alt klaffet...
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 27. desember 2007 #12 Skrevet 27. desember 2007 Gratulerer så mye med en liten uventet spire! Jeg kjenner følelsen, venter barn på prevensjon jeg også, og det er andre gang det skjer meg, uten at jeg har slurvet en eneste gang. Førstemann bli til på Trionetta, så har vi en som vi fikk lov til å planlegge, og så kommer nå nr 3 på Cerazette samtidig som jeg fremdeles ammer nr 2 Men ønsket er de likevel, og elsket blir de så absolutt!
Mor f. 1978 Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. desember 2007 Oi, hadde kanskje tenkt å prøve et annet p-pille-merke, men det ser ut for at folk blir gravid med forskjellig merke. Hm, det blir ikke enkelt å velge prevensjon...Synes det er for tidlig å tenke på sterilisering når en ikke er fylt 30 enda. Mannen min er 32, så jeg synes det er litt for tidlig det også. Kanskje vi vil ha oss en attpåklatt, og da er det trist dersom vi ikke kan...Men, men, jeg har jo litt tid på meg, er bare i 8. uke enda...
Babyimars Skrevet 28. desember 2007 #14 Skrevet 28. desember 2007 Jeg gikk på Loette i flere år, mensen kom regelmessig og ingen problemer. Så uteble mensen, men jeg var ikke gravid. Var hos legen, fikk nytt merke jeg skulle bruke; Yasmin. Brukte den i 1 mnd så var jeg gravid... Tenker endel på hva jeg skal bruke etter fødselen. Ikke krise om jeg blir gravid igjen, men hadde vært greit å få planlegge når det passer litt bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå