Gå til innhold

Høyt blodtrykk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om at blodtrykket mitt er stigende og høyt,men er det så høyt? Ved forrige kontroll 20.12 lå det på 151/88,skal på kontroll igjen i morgen,noen som har fått beskjed om det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, blodtrykket ditt er i overkant av et bra trykk.. Spesielt overtrykket ditt. Generelt kan en si at BT bør ligge på 120/80. Kommer også litt an på hvor langt du er i svangerskapet?. Det er normalt at trykket stiger litt mot slutten av sv.skapet. Viktig at en følger med BT da dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Jeg vet jo ikke hva som er høyt da, men kan fortelle deg at mitt har ligget på rundt 181/100 helt siden første kontroll i uke 10. Og jeg har gått til kontroll hver 14 dag siden dette, er nå i uke 31. Men så lenge alt annet er bra så har de ikke gjort noe med meg hvertfall. Har du protein/sukker i urin da?

Skrevet

Jeg har også høyt blodtrykk i svangerskapet..hadde det sist også..

Denne gangen litt bedre enn sist, men ligger på 140/89 noen ganger litt høyere..

Men urinen er negativ hver gang og ikke noen voldsomme hevelser eller hodepine utenom det vanlige..så ikke noen ekstra sjekker heller;-)

Skrevet

Høyt blodtrykk hos gravide vil si undertrykk fra 90 og oppover, da begynner de å passe litt ekstra på. men blodtrykket ditt sånn som nå alene er ikke grunn til bekymring dersom du ikke har andre tegn på svangerskapsforgiftning, men grunn til å følge ekstra med

Skrevet

Hadde +1 på protein i urinen,har ikke fått beskjed om at det er noe sv.forgiftning,men de ba meg passe på at jeg ikke fikk hodepine og smerter,men det har jeg ikke:) Er i uke 34+5 og blodtrykket mitt begynte i begynnelsen av sv.skapet på 110/70,så kanskje derfor?? :) Det var jo veldig fint da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...