Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Har fått beskjed om at blodtrykket mitt er stigende og høyt,men er det så høyt? Ved forrige kontroll 20.12 lå det på 151/88,skal på kontroll igjen i morgen,noen som har fått beskjed om det samme?
nordlæningen Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Ja, blodtrykket ditt er i overkant av et bra trykk.. Spesielt overtrykket ditt. Generelt kan en si at BT bør ligge på 120/80. Kommer også litt an på hvor langt du er i svangerskapet?. Det er normalt at trykket stiger litt mot slutten av sv.skapet. Viktig at en følger med BT da dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning.
Nelly79 Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Jeg vet jo ikke hva som er høyt da, men kan fortelle deg at mitt har ligget på rundt 181/100 helt siden første kontroll i uke 10. Og jeg har gått til kontroll hver 14 dag siden dette, er nå i uke 31. Men så lenge alt annet er bra så har de ikke gjort noe med meg hvertfall. Har du protein/sukker i urin da?
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har også høyt blodtrykk i svangerskapet..hadde det sist også.. Denne gangen litt bedre enn sist, men ligger på 140/89 noen ganger litt høyere.. Men urinen er negativ hver gang og ikke noen voldsomme hevelser eller hodepine utenom det vanlige..så ikke noen ekstra sjekker heller;-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Høyt blodtrykk hos gravide vil si undertrykk fra 90 og oppover, da begynner de å passe litt ekstra på. men blodtrykket ditt sånn som nå alene er ikke grunn til bekymring dersom du ikke har andre tegn på svangerskapsforgiftning, men grunn til å følge ekstra med
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Hadde +1 på protein i urinen,har ikke fått beskjed om at det er noe sv.forgiftning,men de ba meg passe på at jeg ikke fikk hodepine og smerter,men det har jeg ikke:) Er i uke 34+5 og blodtrykket mitt begynte i begynnelsen av sv.skapet på 110/70,så kanskje derfor?? Det var jo veldig fint da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå