Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Det er ikke lange turen vi skal, turen tar ca 1 time. Men vi har ikke flydd med baby tidligere, og vil bare ha noen tips og råd fra dere som har vært ute og flydd
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 En flytur på en liten time går nok kjempegreit. Det er ganske vanlig at babyene skriker ved take off og landing, men som oftest synes de det er okej når de først er oppe i lufta. La babyen sutte på smokk eller pupp når dere tar av, det hjelper mot dotter i ørene. Med en på 3 mnd er kanskje ikke leker så spennende ennå, men hvis det er noen leke som babyen er interessert i så kan det være greit å ha noe å se på. Et lite teppe til å ha rundt seg er også fint for det kan være litt kjølig luft i flyet. Ja, også bleier, våtservietter da. Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt, er nok bare å ta det som det kommer og håpe på at babyen har en god dag. Det er i allefall sånn vi tenker, og vi skal snart ut og fly 14 timer med en på 4 mnd......
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Jeg var nettopp på flytur med min lille gutt Gikk kjempe fint. flyturen tok ca.1 time. hadde han i babybjørnen på flyplassen og når vi gikk ombord. den løsnet jeg bare på, og la bakom meg i setet under flyturen. turen nedover satt jeg atmed en snill dame som tilbydde seg å holde han litt, mens jeg fikk satt meg til rette og funnet fram maten (hadde med mm på flaske, fordi turen var midt i ett måltid). Hadde han på fanget hele tiden, fikk ett eget belte til lillegutt som jeg festet på mitt eget. Var litt tungt å holde han hele tiden, men det gikk heldigvis bra. På returen igjen, så hadde vi tre seter for oss selv. da satt han bare på fanget under takeoff og landing. Ellers så sov han i sete ved siden av meg. Hadde med meg ett teppe som jeg tullet han inn i hadde med ekstra mat som jeg varmet før jeg dro hjemme fra. Når vi kom på flyet så var maten passe varm. (pumpet mm). Dette hadde jeg bare fordi dette er mitt første barn, og jeg har ikke helt klart å venne meg til å amme offentlig. Mine tips er altså: - ta med evt. mat - ta med ett teppe - ha en sekk som håndbagasje - legg det du evt. trenger på flyet øverst i sekken - ta opp det du evt. trenger under flyturen før du setter deg ned i setet og legg det i lommen på setet foran. (visst det får plass da). - gi ungen noe å sutte på under takeoff og landing, da får de ikke så vondt i ørene. Jeg hadde flaske og smokk - å husk bleier, våtservietter og annet stelleutstyr. God tur, håper alt går bra
Mazza** Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Vi var ute og fløy 16 timer når babyen var 8 uker , ikke no problem. Ammet han ved take off og landing Ta bare med det mest nødvendige på flyet, er nok ikke så mye du trenger på 1 times tur....
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Vi har akkurat vært ute og flydd med vår 4 mnd gamle baby. Det gikk kjempefint. Flyturen tok 3,5 timer og det viktigste vi tok med oss, var ammepute. Ikke fordi jeg ikke kan amme uten, men fordi babyen kan sove/leke/pludre på puta uten at vi er nødt til å holde henne under hele flyturen. Tar mye plass i håndbagasjen, men den er jo til gjengjeld kjempelett. Vi fikk høre av en kabinansatt at så små barn ikke får dotter i ørene, det rådet om å amme ved opp- og nedturen gjelder først og fremst større barn. Vi hadde en 1åring som hylte i en time i flyet vårt (ikke vårt barn). Det er dessuten ikke mulig å amme samtidig som barnet er fastspent (kan jo gi flaske), og når man sikrer seg selv bør man jo sikre barnet sitt også.. På en times flytur trenger dere nesten ingenting. Ett skift, bleie, våtservietter, anti-bac (rengjøring av hendene når du ikke har tilgang på vann), smokk og ammepute. Ev. en leke babyen er fascinert av.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Til mamma`n til snupperuska selfølgelig hjelper det med melk , flaske , smokk på take-off og landing.. Dette er jo eneste måte beybisen får utlignet trykket i ørene på... Det virker på 9 av 10 barn.. ( også de pittesmå!) Og jo - det går godt ann å amme mens ungen er i beltet.. Bare ha det litt "slakt" så går dette heeeeelt fint..(+ få en pute til å ha under arma, da kommer ungen litt høyere opp) Hilsen cabin-ansatt mamma!! =)
Mamma`n_til_snupperuska Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Vel, det vi fikk høre var at så små barn ikke er noe særlig plaget med trykkforskjell i ørene, men det er jo selvsagt unntak fra alle regler. Vi verken mata eller hadde smokk under opp- eller nedturen, og det gikk helt fint. Det er jo også lett at mor blir litt stressa av å være nødt til å mate - og da blir barnet lettere sutrete og stressa også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå