Den drygaste Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Hun har utrolig løs mage, det er ren syre som kommer ut... Har byttet bleie på henne omtrendt hvert kvarter og nå er hun blitt så sår at hun hyler når jeg vasker henne uansett hvor forsiktig jeg prøver å være.. frustrerende å være mamma når barnet har så vondt! uff, håper det går bedre til i morgen!
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 pøs på med potetmel i stumpen. Stakkars det er vondt...... God bedring.
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Potetmel funker på sårheten men dersom du skal lindre når hun bæsjer også så ta noe skikkelig FETT. Ren vaselin feks og klin på TYKT lag. Da har du pittelitt mer tid på å få skiftet før det etser på huden.
Den drygaste Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2007 takk for omtanken... har allerede skiftet to bleier til siden vi la henne kl 19.. hun har svimerker langt oppetter ryggen! uff vet ikke hva vi skal gjøre jeg.. har puttet på potetmel men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig, men vi får se hvordan det går utover natten. håper ikke hun blir helt dehydrert. hun vil ikke ha noe særlig med mat i dag, men hun drikker heldigvis godt..
Den drygaste Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2007 vi har jo selvfølgelig ikke vaselin i huset! har smurt tjukt på med zink i dag da, men la over til potetmel de siste timene hun har vært våken..
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Er lurt å dusje av henne, hvis du klarer det. Bare klappe forsiktig over med håndkle etterpå. Vi hadde det slik i nesten 3 uker. Stakkars jente! I morgen må du kjøpe salven fra A-derma. Den med blå skrift. Utrolig effektiv!
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 det er veldig lindrende å putte stumpen i grønnsåpevann! Sett henne i en liten balje, og la henne sitte der sålenge du får det til. Det både lindrer og desinfiserer..går bra med helt vanlig grønnsåpe, og lunkent vann god bedring:(
Den drygaste Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2007 ja det er jo så typisk at dette skal komme nå som apoteket er stengt... vi har prøvd alt men hun bare hyler og skriker. vi får ikke ta på henne i det hele tatt..men nå hørtes det ut som hun sovnet endelig.. har bare tatt på henne en ullbody å sove i i natt så det blir enklere for meg å sjekke henne litt innimellom utover kvelden så ikke hun blir liggende med avføring hele natten. avføringen lukter ikke heller så det er vanskelig å si når hun har bæsjet..
Den drygaste Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. desember 2007 Ja jeg husker mamma puttet beina mine oppi grønnsåpe når jeg var liten og hadde tråkket på glassbråt, da ble det bedre faktisk! så det skal jeg prøve i morgen tidlig når hun står opp tusen takk for gode tips jenter!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. desember 2007 #10 Skrevet 26. desember 2007 Kjenner til den gitt, tulla blei ferdig på fredagen etter å ha holdt på med diare sida tysdagen. Den eine natta så sutra ho og eg spurte fleire gonger om ho måtte bytte bleie, syns det lukta men så prompa ho så masse au. Ho svara ikkje før eg spurte på den rette måten........ Stakkar ho hadde avføring opp under den eien armen. Da var ho ganske så sår, men eg har salve fra lokalt apotekt som er laga der og det er nesten bare vaselin då det gjekk ikkje så mange dagane før det hjalp. Ho åt heller ikkje noko og drakk lite, men det tok seg opp på torsdagen. Hadde det ikkje vert for at ho åt frokost og kosa seg på fredagen så hadde eg reist til legen da for da var ho på 4.døgnet, men det gjekk over den dagen, hadde bare to bleier og dei kom tidlig på dagen. Gje ho farris med eplejuice det funkar kjempe bra!! El det ho enn måtte ville ha, spiller ingen rolle kva det er bare ho drikker noko. God Bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå