Gå til innhold

Ikke at det betyr så mye men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange her skriver at så lenge man ikke har smerter ved blødning, så går det helt sikkert bra for sa er jo forbundet med smerter.

Og det er ikke for å være vrang, men jeg har faktisk hatt 2 sa uten smerter i hele tatt. Så det går absolutt ann å ha sa uten smerter.

Men ja, blødninger i svangerskapet kan så absolutt gå bra! Har ei snuppa på 2 år som sitter her hvor vi hadde frisk blødning i uke 6.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på med den... jeg også mistet i SA her for ei uke siden... ikke en eneste antydning til smerte..så det er fult mulig :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare dytter jeg.

Skrevet

Må også bare si meg enig. Har opplevd å miste 4 ganger, alle gangene har vært forskjellig i forhold til både smerte og mengde blødning.

Men har også fått to fine barn, å har hatt blødninger med begge dem også, så det trenger ikke alltid å ende galt!

Skrevet

jeg har ikke hatt noen sa. men bare lurer på en ting til dere som har oplevd det. var dere langt på vei da det skjedde, kan det hende at det finner seg mer smerter om du har kommet lenger på vei når SA inntreffer, eller har det ikke noe å si. ser det er mange som tester positivt på tester tidlig før mens her og som regner det som en SA hvis mens inntreffer likevel. det har sikkert hendt meg og, at jeg har mistet uten å vite at jeg var gravid. bare lurer på slike rare ting her jeg sitter med magen min.

Skrevet

Jeg har mistet i uke 6, 8, 9 og 12. Da jeg mistet i uke 6 blødde jeg masse, å hadde en del vondt. I uke 8 og 9 var det av og på med blødning over tid, å tror nok den psykiske smerten var større en den fysiske. Da jeg mistet i uke 12 fulgte det mye smerte med, var som rier. Så det har nok en del å si hvor langt man er kommet.

Jeg har nok også opplevd å vært gravid, for så å miste ett par dager etter forventet mens. Har ikke testet da, mer bare en følelse av at jeg har vært gravid, gått noen dager over tiden, å blødd mer en normalt når mensen har kommet. Men regner det ikke akkurat for å ha mistet da... Tror jeg hadde mistet alt av vett og forstand, om jeg skulle tatt det sånn innover meg, de gangene jeg har opplev det.

Får å miste er en grusom ting, uansett når det inntreffer, sent eller tidlig. -Uten at jeg på noen måte sammenligner det å miste i tidlig SA, med å miste senere. Men en sorg er en sorg, smerten kan ikke måles, å er helt individuel.

Skrevet

Mine 2 sa`er har vært i 6 og 7. Så det har ikke vært dagen etter at jeg testet postivt nei.

Skrevet

Der som har peiling på dette.

Hva om man bare blør litt og plutselig ikke er kvalm lenger. Ikke andre vondter

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

På besøk fra 3. trimester her...

Jeg har mistet i uke 7, 8 og 11 - ikke alltid smertefullt nei. Sist gang ville ikke legen ta meg inn, for jeg hadde ikke sterke nok smerter i følge han - en SA er "ekstremt smertefull" sa han. Men nei....trenger ikke være det.

Jeano med nr 4:

Det er helt vanlig at symptomene svinger. Ble drittredd selv etter å ha "mistet" alle symptomene i løpet av et par dager + at jeg hadde blødd. Men nå er jeg i uke 40 med en sprell levende baby inni magen, så det trenger ikke å bety noe=)

Skrevet

Takk for svar Grete. Har vært lit kvalm igjen i dag, men ikke slik som det var. Nå gleer jeg meg til barnet begynner å sparke så jeg slipper å være så engsterlig

Skrevet

Ååååå, jeg lever av historier som dette!

Det var litt blod på papiret en gang på lørdag og en gang på søndag. Har hatt litt brun utflod fra og til etter det. Var på ul i går og det var ingen hjerteaktivitet. Legen sa at det betydde enten at det ikke var liv eller at det er for tidlig å si. Er akkurat 6 uker på vei. Jeg skal tilbake til ny ul neste tirsdag, men legen sa jeg mest sannsynlig kom til å miste selv om alt tilsynelatende så bra ut der inne.

Nå sitter jeg her og bare venter og leser historiene deres.

Er fremdeles håpefull, selv om jeg er forberedt på at jeg skal miste igjen (hadde SA i oktober).

Takk igjen for å gi meg litt håp ;-)

Skrevet

Opp.

Skrevet

jeg mener ikke dette jeg skriver som kritikk nå, men trodde vi hadde blitt enige om at alle innlegg som handlet om sa/ma skulle ha det i overskriften. jeg ble faktisk mer urolig av å lese dette, og nå som jeg endelig hadde begynt å slappe av (11+5). mener ikke at du ikke skulle skrevet dette innlegget. tydeligvis mange som synes det var bra lesing, bare mener at du skulle skrevet hva det gjaldt i overskriften. jeg har prøvd å unngå alle slike innlegg, men denne gangen ble jeg lurt gitt.

Skrevet

Nå viste ikke jeg det, men det står jo ikke noe sted her at det er slik heller. Så beklager at du ble støtt av innlegget.

En slik "uskreven regel" er rimelig vanskelig å få til iom at det er stor utskiftning på 1 trimester hele tiden, og det vil da stadig være flere som ikke vet om denne "regelen" du snakker om. Som heller ikke står noe sted. Som jeg forøvrig IKKE har hørt om og jeg er nå snart på vei til 2 trimester..

Skrevet

var noen innlegg for ikke så lenge siden hvor det ble diskutert en del rundt det. men var absolutt ikke ment som noen kritikk. men de fleste skriver faktisk i overskriften uansett når det gjelder blødninger eller sa/ma. jeg har opplevd det selv både ma og ufarlig blødning så vet behvovet for å diskutere det.

uansett, lykke til å 2 tri. ses der da jeg er på vei dit om 2 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...