Gjest Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Han våkner ca. kl. 7 hver morgen. Så prøver jeg å legge han på formiddag, men han vil ikke sove. Han kan ligge i over 1 time uten å sove. Da gir jeg opp, og tar han opp. Men så kl. 16-17 begynner han å gjespe, og noen ganger dupper han av på den tiden. Da blir det helt umulig å legge han om kvelden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. har prøvd å legge han i 17 tiden, men da våkner han etter par timer. Som oftes legger jeg han rett etter barnetv, men da er han så sutrete og grinete at han slår og sparke. Blir så oppgitt, for jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med det. Noen som har gått gjennom dette og som kan kanskje gi noen råd??
nick39 Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Oiii han har hatt dupp lenge, jenta vår sluttet å sove på dagen da hun var 2 år..........men men. Det var ikke det du spurte om........ Det er en periode der han blir vrang og trøtt. Bare hold ut............ det kommer seg etter hvert når kroppen vender seg på å være våken.Men jeg er enig med deg det er en utrolig slitsom periode. Men det blir bedre (trøste trøste)
BettyBoob Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 ingen av 3 åringene i bhg til pjokken sover på dagen lenger. han er nok klar for å slutte med det!
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Ja, jeg håper det blir bedre snart, for nå har han vært vrang og umulig en stund nå. Takk for trøsten
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 joda, han er klar til å slutte å sove på dagen. men barn er forskjellig.Noen slutter tidlig, og andre sent. Sønnen min er blant dem som sluttet sent, og nå håper jeg at tilvenningen går over snart, for dette er så utrolig slitsomt.
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 For det første: Mange barn har nytte av en dupp på dagen, helt til 3-4års alder. Jeg er litt usikker på hva du mener med formiddag? Når min står opp 7 (sent for ham) så legger jeg ham ikke før etter lunsj ca halv tolv. Og vekker ham senest halv to. Er han tidligere oppe legger jeg ham ca 11. En sjelden gang får han ikke sove. Og da er han i ulage, og han MÅ ut etter middag. Uansett, er dere ferdig med soving på dag må du ikke la ham sove etter 2-3. Da går det galt til kvelden. Prøv å gå ut etter middag. Lese bøker, bade etc. Alt som han trives med og greier å gjennomføre på en positiv måte selv om han er i en overgangsperiode og i ulage. Det går seg til etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå