litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg har GK Medier og kommunikasjon, GK Formgivingsfag, Vk1 Frisørfag. Har jobbet fra juli 2004 til mai 2007 i minimium 50 % (mesteparten av tiden mer, rundt 80 %). Hvordan blir det i forhold til 23/5 regelen? Kan jeg benytte meg av den? Fyller 23 i april, skal ikke gå skole før den tid uansett. Leser og leser, men blir ikke helt klok på dette.
Monica Geller Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Slik jeg ser det, kan du ikke benytte deg av 23/5-regelen. Du må være fylt 23 år og ha minimum 5 år med erfaring fra arbeidslivet (100% stilling). Likestilt med arbeid er også omsorg for barn. Jeg forstår det imidlertid slik at du har fulltført 2 år med yrkesfag, og da kan du ta påbygning til generell studiekompetanse (tidligere allmennfaglig påbygning).
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2007 Etter det jeg har lest må jeg være 23 i det året jeg søker evt skole. Skal uansett ikke begynne på noen utdannelse før etter jeg er fyllt 23. Og at utdanning også kan regnes inn i de 5 årene. Skulle tatt påbygning om jeg hadde kommet inn på skole, men det gjorde jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå