Gå til innhold

Tips til soving på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 uker er veldig flink til å sove om natta for å være så liten, men har litt problemer med å finne roen om dagen. Han sover stort sett bare når vi er ute og triller eller hos pappaen sin i bæreslynge. Våkner med en gang vi kommer hjem fra tur eller med en gang han blir lagt ned for seg selv.

Dermed får han ikke så mye søvn på dagtid som han sikkert burde, og har lett for å bli overtrøtt på kvelden.

Noen som har noen gode tips til bedre søvn på dagtid? Er det lurt å begynne med litt fastere hviletider allerede nå, eller er det ikke vits når han er så liten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter på denne, nå er han overtrøtt igjen..... Prøvd å legge ham siden halv sju, men han vil ikke roe seg, og han har sovet lite i dag. Sukk...!

Skrevet

Dytt...

Skrevet

Ingen som har tips eller erfaringer...?

Skrevet

Min var også veldig flink til å sove på natten, men ikke alltid på dagen. Da ble det mye trilling både inne og ute (hadde vognen inne når vi ikke skulle ut) Det er nok alt for tidlig å begynne med rutiner. Jeg fikk høre tidligst ved tre mnd. Kan det være at han blir overstimulert? At han ikke ligger litt alene uten å sove. I en kurv eller noe, kanskje med en uro å se på? Det er veldig lett å bysse babyen eller holde på med den hele tiden og da blir de lett urolige.

-Kanskje smokk?

-Lage det lunt og godt for han (rulle sammen et håndkle el. som en pølse å legge sammen med han så det blir litt trangere)

Håper dere finner ut av det

Skrevet

Passer på å ikke overstimulere, han kan fint ligge alene uten å sove, ligger og kikker seg rundt. Har også hørt at det ikke er vits å begynne med ordentlige rutiner før ca tre mnd, så det er kanskje bare å vente til da.. Har prøvd vogna inne også, men han sovner ikke hvis ikke vi er ute med den. Smokk er han ikke så veldig fan av foreløpig i hvertfall, tror han bare irriterer seg over at han mister den;)

Hmmm....

Skrevet

Hmmm

Da er det vanskelig ja. Vet ikke jeg da.

Gå masse turer? Fint trim da... ;)

Skrevet

Halais snuppa!!

Vi hadde det også sånn en stund på begynnelsen..men så tok jeg meg et par laange kjøreturer noen dager, og da sov han som en stein i bilen,føler at det hjalp meg seinere til at han sovnet lettere når vi var hjemme også,ble vant med å sove på dagen også liksom..

Her er det ikke mye rutiner heller..bader han og tar på pysjen før vi går i stua sier god natt og finner soverommet hvor han først får pupp så flaske og så oppi senga, blir som regel rundt 23 tiden!Tror det er greit å gjøre de samme tingene før han skal sove sånn at den dagen han begynner bli så stor at vi kan innføre mere rutiner så er det bare å bade, si god natt og få tåte tidligere, det forbinder han jo med natte soving! ;)

Men ditt spørsmål.. hos oss var det bil som hjalp..

Lykke til da!!Går seg til snart dette, de begynner bli så store nå! ;)

Klemmer..

Skrevet

Sånn har jeg hatt helt fram til ca 6 mnd- og har derfor vært ute og trillet tur 4-5 timer hver dag. Slitsomt, men også ganske deilig og komme i form. Nå sover han når vognen er i ro den første økten, derfor går jeg nå bare en 2 timers tur på ettermiddagen

Skrevet

Hei Mamman til Stian Andrè!

Ja, Alve sovner også når vi kjører bil, hehe;) Så langt har jeg ikke orka å kjøre uten at vi skal noe, men kanskje det kan være en ide hvis han absolutt ikke vil sove noenting på dagen...? Prøvde å trille tur i dag, men jeeesus for et vær da! Ble jo våt omtrent med en gang jeg gikk ut døra, skulle hatt på regnbukse skjønner jeg.. Og så våkna han jo med en gang vi kom inn igjen...!

De begynner å bli store ja, det skal være visst! Tiden går så fort altså, helt utrolig! Har du truffet noen av den gamle novembergjengen etter at vi fødte? Jeg har ikke sett noen babyer enda! Det er jo egentlig for dårlig... Synes vi må prøve å få til et treff nå etter jul:)

Nå ligger han i vognbagen sin her på stua, men han sover ikke kan du tro;) Ligger og lager små lyder og ser seg omkring, hihi! Skulle ønske han kunne sovet litt nå, for da tror jeg det blir lettere å legge ham om kvelden. Det tar alltid minst to timer å få ham til å sove ordentig, ofte lengre. Men det går seg vel til etterhvert, får være glad det går så bra som det går:) Hvordan er det om natta med dere nå da? Leste et innlegg om at det var litt slitsomt om natta for dere?

Bruker du msn forresten?

Klem!

Skrevet

Det høres jo veldig bra ut da! Sant nok, det gjør jo ikke akkurat noe å komme i form;)

Skrevet

jeg har akkurat samme problemet... har hatt det om natten også, men nå har han sovet fint om natten siste uken. På dagen er det om å gjøre å holde seg våken uansett. han er så trøtt og rød rundt øynene, men kjemper alt han kan for å holde seg våken. Også blir han grinete fordi han er så trøtt. Ond sirkel. jeg triller han i vognen, da sovner han. Som regel sover han en stund etter jeg kommer hjem også, så jeg får tid til å sette på en maskin med klær og vaske nye flasker.

Kan klare å bysse han i søvn, men da våkner han når jeg legger han ned, så da får jeg liksom ikke gjort noe likevel. Ikke så enkelt det der, men det blir vel bedre når de blir større får jeg håpe... Han er 8 uker.

Skrevet

Je har heller ikke sett noen!Vi må få til et treff igjen ja!huset vårt er ikke ferdig enda så jeg kan ikke ha det der.. men skal vi høre med miriam igjen?De var jo noen stk som bodde på den siden av broa!

Natta begynner å gå seg veldig til..han sover som regel 2 til 3 timers intervaller.. så jeg er utrolig fornøyd!Han er også flink til å sovne av seg selv!Utrolig heldig der, men alt kan forandre seg!Jeg har å slitt med lite søvn, men så sa mamma til meg..alle alderstrinn har sin sjarm, så dette er jo bare en liten periode vi skal gjennom!De blir større og det fort også!!2 kilo hadde han lagt på seg på 6 ukers kontrollen! ;)

Har ikke msn nei..

Send pm til meg da hvis du finnernoen gode tips eller han plutselig sover mye bedre!! ;)

klemmer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...