Gå til innhold

Noen her som sliter me at INGEN gidder å passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg er forsåvit gansk ung mor, å har egentlig veldig lyst til å ta meg en fest en gang i mnd eller noe...

Men det er jo ingen som gidder å stille opp...

Finnes det noe åpen barnehage nettside eller noe som jeg kan sjekke ut....??

Blir deppa av at ale ande koser seg hevr kveld, å jeg sitter hjemme aleine...Er ikke det at jeg ikke koser meg hjemme...

Men en gang i mnd hadde jo vært fantastisk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke lett. Har du ingen familie el venner som kan passe babyen i noen timer daa? Jeg vet det finnes åpen barnehage men det er kun på dagtid fra 9-2.

Skrevet

Passer du andres barn noen gang da? Det går jo an å spørre om noen vil passe ditt barn en gang i blant mot at du passer deres.

Hvis du er en ung mor har du kanskje ganske unge foreldre du kan spørre. Det er jo faktisk ikke sånn at man har krav på barnevakt akkurat, det er jo et gode man er så heldig å få/evt må betale for:-)

Skrevet

Jeg satte opp lapp om at jeg ønsket barnevakt med erfaring på høgskolen hvor jeg går, og fikk flere svar :). Valgte ei jente som hadde barne og ungdomsarbeider- fagbrev, men som nå hadde begynt på jus. Hun triller et par timer annenhver søndag og sitter barnevakt på kvelder i blant. Betaler 40- 50 pr time.

Kunne det vært noe?

I Oslo har du barnepasseren.no- men de er ganske dyre. Ellers har du rødhette, se link under:

http://www.aleneforeldreforeningen.no/

Skrevet

ingen på min alder har barn.

jeg har sittet MASSE barnevakt for søstern min, å jeg kunne jo spurt henne...men hun har sitt eget liv og sånn...Å da blir det ikke lett...

Min mor kunne, men hun gidder ikke...for da må hun faktisk gjøre noe med han...da kan hun ikke levere han til meg vis han blir litt vanskelig, som han aldri er.

Han er den blideste babyen noensinne...

men men...

Skrevet

Hvor bor du da? Jeg har alltid vært heldig å hatt familie som har stilt opp så kan ikke klage, men kan tenke meg hvor slitsomt det er å aldri ha fri. Kan jo hende at noen her inne vil stille opp?

Skrevet

Ser ut fra hvordan du skriver at du som du sier er en ung mor.

Det er ikke opp til andre å "gidde" å stille opp som barnevakt. Du må selv be om det eller betale for det.

Jeg syns en gang i mnd høres mye ut når du skriver at ungen din er en baby.

At du har valgt å bli ung alenemor var ditt valg og du kan virkelig ikke forvente at andre skal ta over annsvaret ditt.

Skrevet

Vet utrolig godt hvordan du har det... Min yngste er 6 1/2 mned og jeg har hatt 2 timer fri de siste 6 månedene. Utover det har jeg hatt hun 24/7 selv....

Hvor i landet bor du? Om du bor i oslo/akershus så kunne vi jo hjulpet hverandre en gang i ny og ne?

Skrevet

Du har selv valgt å få barn, og når man har baby enda, så synes jeg det er litt drøyt å tro at man skal kunne dra ut og feste en gang i måneden. Alenemor eller ikke, og uansett hvor ung du er. Velkommen til mammalivet!

De festene jeg har vært på etter at jeg fikk barn, tror jeg kan telles på en hånd. Og jeg har en treåring!

Men selvfølgelig trenger man avlasting innimellom, særlig når man er alene om ansvaret. Man trenger kanskje noen ekstra timer søvn innimellom (IKKE pga selvforskyldt fyllesjuke såklart!), eller bare muligheten til å gjøre et ærend uten å ha med barnevogn, eller å få tatt seg en dusj i fred.

Pappaen, stiller han opp i det hele tatt?

Skrevet

En gang i mnd?? Tror du er spinnvill jeg jente. Du er mamma nå altså...!! Det valget har du tatt, og sånn vil det være i minst 18 år til... Det er ikke andres jobb og passe din baby, den har du selv valgt å få både på godt og vondt.

Skrevet

jeg syns det er en del som svarer deg litt rart/frekt.

om du bor i nærheten av oslo/ski. så kan jeg godt passe barnet ditt innimellom men da må han sove hos meg (om han skal overnatte) for jeg har selv en sønn på 13 måneder.

hvor gammel er sønnen din?

Skrevet

Min unge er snart året, så er vel ikke så veldig baby...Å Jeg forventer da ikke at andre skal ta ansvar for mitt barn, alvorligtalt altså...

Eneste jeg sier er at det hadde vært deilig å fått fri avogtil!!Ikke for at han er slitsom og sånn, emn ofr at jeg skal kunne tenke på noe annet...

Jeg tar mer enn nok ansvar for barnet jeg har, å jeg er sammen med BF, men vi bor ikke sammen å har et kompliser forhold.

Så nei jeg er ikke en liten dum jente som lå med en fyr på en fjortis fest.

Tror vikrelig at du og har behov for fri inniblandt.

Å engang i mnd eller annenhver mnd er nett det samme...

men når faktisk inegn stiller opp så er det faktisk litt kipt.

Skrevet

Ja, emn herregud, hvem har sakt at jeg skal drikke???

Hadde vært kjektd et sikkert, emn det føler jeg IKKE for, ikke siden jeg halvveis ammer...

Jeg snakker om å kanskje kunne gått til byn å shoppet, uten å stresse med den svæære vognen o sånn, å faktisk gå inn på de butikkene som har flere etasjet, å uten heis...

Eller spist middag med venninner og sånn...

Skrevet

Hei.. skjønner så innmari godt hva du mener. Har det på akuratt samme måten her. Sitter her å knotter mens venneflokken er på fest/konsert. Man har selvfølgelig valgt å bli mamma og må ta konsekvensen av det. Men det gjør oss vel ikke til noen dårlig mamma å ha behov for et liv? "Skal du ut nå igjen?" får jeg stadig høre av min mor... sist jeg hadde barnefri for annet enn barnehagemøter eller jobb var i AUGUST!!!! Hallo. Er det rart man blir sliten? Håper du kommer deg ut av hulen snart! Lykke til!

Skrevet

Anonyme drittkjerringer, gå og skaff dere et liv! Og til deg HI jeg skjønner akuratt åssen du har det, og en gang i mnd høres ikke mye ut for meg hvis du har lyst til og dra og shoppe litt alene el gå og spise med noen venniner. Det var en over her som sa hun kunne hjelpe til så why not?! :)

Skrevet

Skrev til deg her i stad... kan jeg spørre hvor du bor? Er med i en forening for aleneforeldre som prøver å hjelpe hverandre på flere områder.... også med barnepass.. Om du bor i Oslo-området finnes det et alternativ som heter Rødhette.. det burde du sjekke ut!! Er en "bytte"-ordning på barnevakt. Ikke hør på de som svarer deg frekt. De er kanskje så priveligerte at de har avlastning litt mer enn vi som forstår deg. Å trenge litt pusterom gjør oss ikke til dårlige foreldre. Man MÅ lade batteriene en gang i blant. Hvordan man veldger å gjøre det skal vel resten av verden bare drite i. Blir så provosert av bedrevitere her inne....

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Det blir mange lange ensomme kveldre når man har barn. Og jeg er ikke ung, og viste veldig godt hva jeg gikk til. Og det er ikke dumt å ønske seg en frikveld, eller natt i mnd. Jeg hadde det med de store mine, da hadde vi mange besteforeldre å bytte på.

Nå har jeg det ikke, og har ikke vært utenfor døra siden september.

Heng en lapp i den lokale butikken, og få en jente til å sitte barnevakt for deg. Eller kontakt barnevernet, de kan ornde slik at du får litt avlastning. En gang i mnd eller annenhver mnd.

Elelr bruk faren. Han kan faktisk ha barnet en kveld og natt i mnd. Uansett å komplisert ting er. Dere fikk faktisk barn i sammen. :)

Skrevet

Til HI!

Jeg bor i Bergen og er selv alenemor. Men er "heldig", for datteren min er annenhver uke hos sin far.

Jeg kan gjerne hjelpe deg med litt barnepass hvis du vil!!

Er 36 år og har jobbet ganske lenge som dagmamma, så jeg har et godt grunnlag for å steppe inn litt for deg.

Bare send meg en melding på

[email protected] hvis du er interessert!!

Klem

Skrevet

Forstår godt behovet ditt for litt barnefri en gang i mnd jeg. Er selv 30, så en kino eller bytur en gang i mnd går greit for min del. Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok ønsket litt barnefri enda litt oftere. I

kke hør på dem som sier at det er noe du må se langt etter nå som du er mor! Leste en gang en psykiater som ble intervjuet om folks relasjoner til sine mødre. Han hadde møtt en mann gjennom jobben som var det mest harmoniske og unevrotiske han noensinne møtt. Og hadde spurt mannen hvilket forhold han hadde til sin mor. Mannen hadde svart veldig godt- og at moren hans hadde elsket livet i seg selv! Legens konklusjon ble støttet av senere studier i at de som hadde mødre som ikke "ofret" seg for barnet, men også tok vare på seg selv, så ut til å være mest lykkelige i senere år også... :).

Det kan nok hende du likevel må betale noen for litt barnepass, eller takke ja til dem som tilbyr over her :).

Skrevet

Jeg er alene mor,har to barn..Synes det er utrolig tøft.. For mange år siden,passet jeg flere barn når mor og far trengte litt ro og fred.. Da jeg selv fikk mitt første barn,hadde jeg mer enn nok selv om jeg ikke skulle løpe til andre å passe.. Opplevde faktisk at de da ble sure fordi jeg bare ble nødt til å si nei når de spurte om pass.. Jeg er vel en av de heldige som har en barnefar som har de anenhver helg.. Jeg skjønner godt at du vil slippe den vognen en gang iblant i butikkene..og som du selv sa: selv om en tar seg en tur ut,trenger en ikke å drikke!!!!!

Skrevet

Ja, jeg betaler gjerne!!Skulle bare mangle.

Men jeg ville da hatt en jeg og barnet kjenner...

Fikk vite idag at farmren til barnet skal komme hjem etter nyttår, å hun passer definitivt!

Men jeg eller barnet **kjenner** ikke henne...

De har sett hverandre for leeenge siden, med det har jo h'n glemt...

Så nei jeg vte ikke..

Er egentlig en person som liker å være hjemme, emn avogti kjenner jeg at nå orker jeg ikke å sitte hjemme i kveld og...MEn det er jo enda en ting man opplever når man er mor, men vi snakker 2 timer med pass liksom!

En natt hadde vært fint, men det blir feil for meg...

Å avlastning via barnevernet vil jeg ikke ha...

Jeg har fåt dette barnet for å passe på h*n, ikke sette han av hos noen en gang i mnd eller hvor ofte det er...

Men men, jeg klarer meg nok=)

Bor i bergen, så det rødhette ang er nok ikke aktuelt=)Men hadde vært perfekt!!

Skrevet

Jeg bor også i Bergen.. Om du vil ha noen timer fri, kan jeg stille opp.. Har passet min nevø mange ganger,så ikke noe problem.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...