Gå til innhold

Utregning av permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner Nav en uke for 7 dager, eller 5 dager?? Mente jeg leste at de regner 5 dager i en uke, men hvordan blir dette da jeg skal regne ut når jeg er tilbake på jobb?? Tar ut 100% og 44 uker, pappa'n tar sine 6 uker, så det blir 38 på meg, +4 uker ferie..Begynner permisjonen 26 mars..Hvis de regner 5 dager i en uke, skal jeg da ta 44 uker og gange med 5 for å finne antall dager i permisjonen, og så telle disse dagene med 5 dager i en uke, for å finne antall uker??

Sendte mail til Nav, men fikk ikke svar på noe av det jeg lurte på..Må seriøst ta meg en tur innnom en dag..

Det er arbeidsgiver som skal forskuttere lønn (så jeg ikke taper feriepenger), men det har jo ingen betydning for utregningen her..

Synes det er innvikla disse greiene her, altså..Hvorfor har ikke Nav en permisjonskalkulator?? Der man kan fylle inne termin, dekningsgrad og evt ferie, og vips- så står datoen du er tilbake på jobb der??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint regne hele uker, altså 7 dager. 5 dagersuken er for å regne ut antallet ARBEIDSDAGER, du får jo ikke betalt lørdager og søndager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...