Gå til innhold

Kan noen forklare 23/5-regelen for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare kjapt og greit.

Lurer bare på om det er noen som helst sjans for at jeg faller under den (når jeg blir 23).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha 5års arbeidserfaring ved siden av fylte 23år, studietid regnes inn i dette og, + omsorgsarbeid, og kanskje militærtjeneste (?)

Skrevet

også kommer man vel bare inn på linjer som da er relevant med den erfaringen man har fra før av vel???

Skrevet

Du har følgende fagkrav dekket: 14 uketimer norsk, 5 uketimer engelsk, 2 uketimer samfunnslære, 4 uketimer nyere historie, 5 uketimer matte og 4 uketimer naturfag.

Du er over 23.

Du har fem års utdanning/arbeidspraksis. Herunder telles også militærtjeneste og omsorgsarbeid.

Detaljene finner du på samordnaopptak.no

Skrevet

Tror aldri jeg har vært så dårlig til å søke opp info som jeg er nå, finner jo ikke det jeg er ute etter.

Sitter å ser på antall timer på det jeg har gått tidligere, men det står jo tydeligvis ikke ukestimer, der hvor jeg ser iallefall.

Det står f.eks 84 og 56 timer, hvor mange ukestimer er det?

Skrevet

Så vidt jeg husker regnes året som 28-ukers. Altså at du da har tre uketimer der du har 84 timer, og to uketimer der det står 56 timer (du deler tallet på 28 for å få uketimene).

Skrevet

Okey.

Tusen takk =)

Må se å få ut fingeren å få tatt meg en utdannelse.

Skrevet

Se på www.vilbli.no, det står kanskje noe der.

Skrevet

Etter kunnskapsløftet må du ha 8 uketimer matematikk, tror jeg. Kanskje det finnes en overgangsordning, men det er det som er kravet til generell studiekompetanse nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...