Gå til innhold

Noen med tot. forliggende morkake her? Har noen spm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann -

Jeg fikk påvist totalt forliggende morkake på UL i uke 19 + ved en ekstra UL-kontroll nå i slutten av uke 29/beg. uke 30. Det blir etter all sansynlighet ks på meg :(

Jeg fikk grundige undersøkelser på føden for noen dager siden pga vonde kynnere, blant annet innvendig UL. Det førte til at jeg begynte å blø natten etter.... Har snakket og konferert med føden, og blødningene har så godt som gitt seg nå.

Men det jeg lurer på er:

1) Dere som har opplevd blødninger i fob forliggende morkake - når har dere blødd? Hvor mye har dere blødd? Har dere hatt mensmurringer sammen med blødningene?

2) Hvilken beskjed har dere fått i forhold til sengeleie, løfting etc.?

3) Skal dere ha keisersnitt? Eventuelt hvor lenge før termin?

Har skjønt at dette ikke skjer med så mange, så jeg vet ikke hvor mange svar jeg får her... Men hvis noen har noen som helst erfaring med dette blir jeg glad for svar :-)

Romjulshilsen fra -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har delvis foranliggende morkake, altså ikke total, men nok til at det blir keisersnitt på meg. Var til siste kontroll forrige uke, da var jeg 34+ 4 og den hadde fremdeles ikke flyttet seg. Hadde også en ul i uke 32.

Jeg har heldigvis ikke hatt noen blødninger, håper jeg slipper!

Jeg har fått beskjed om ikke å ha sex, ikke løfte eller anstrenge meg mer enn helt nødvendig. Trengte ikke holde sengen, men må ta det veldig med ro.

Jeg skal ha keisersnitt 16. januar, terminen er 27. januar. Så 11 dager før altså. Men hvis blødningsfaren hadde vært større, hadde jeg muligens fått ks før dette.

Du skal vel gjerne inn på en ny ul, eller er keisersnitt bestemt?

Lykke til i allefall, og spør bare hvis det er noe mer du lurer på:)

Skrevet

Jeg hadde foranliggende morkake og har hatt en god del blødninger i svangerskapet. Det har vært alle type blødninger; kortvarige, langvarige, veldig mye, lite, mørkt, friskt, seigt, tjukk og tyntflytende. Var sykmeldt fra uke 19 med beskjed om å ta det helt med ro og løfte og bære minst mulig. Ikke gå for mye, men heller ikke sitte heeeeelt i ro. I uke 29 hadde jeg en kjempeblødning og lå på sykehuset noen dager. Det var nok den siste blødningen og det viste seg at morkaka hadde flyttet seg litt bort fra åpningen. Jeg velger å tro at det var det blødningen kom av. Altså at morkaka flytta seg. Jeg har 5 uker igjen nå og har fått klarsignal til å føde :o)

Skrevet

Hei bergen81 -

Tusen takk for svar :) Godt at du ikke har hatt noen blødninger, det er ikke noe moro.. Fikk litt små-panikk må jeg si!

Skal på ny ul 16. januar, så da får vi nok mer informasjon om videre prosess.. Men legen som undersøkte meg nå i julen (ikke på sykehuset vi skal føde på) sa at det 99 % sikkert blir ks...

Lykke til videre selv :-)

Skrevet

Hei Rosalille -

Uff, stakkars deg som har hatt så mange blødninger. Det er ikke noe moro!! Godt det er lenge siden nå og at du har fått klarsignal til å føde :-) Jeg håper i det lengste at det skjer for meg også, men sjansen er vel liten.... Takk for at du beskrev type blødninger du hadde... Jeg har nemlig ikke blødd friskt etter julaften, men det har vært mer mørkt... Ekkelt...

Lykke til med fødselen når tiden er inne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...