Gå til innhold

Hjelp!!!!!! Hvordan skal vi takle trass???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Arghhhhhh....... erre mulig å være så trassete??

Alt skal trasses og gråtes for...eller unnskyld ikke gråte... skriiiiike.... Frustrasjonen begynner å bli såpass stor at jeg vurderer å gå i garasjen og stange den ut ..... i en murvegg.... ;o)

Noen med gode tips til å takle trass før mor går fra vettet??

Huff....hehehe... jaja... da var vi visst her da.... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

timeout på ett kjedelig rom (gjesterom e.l.).

gå ut av situasjonen.

tenk igjennom situasjonen, og tenk igjennom hvordan du kan abryte dårlig oppførsel før den utvikler seg til det verre.

Forbered ungen på hva dere skal gjøre. F.eks. si at om så og så mange minutter så skal dere kle på dere å gå ut...eller hva det er dere skal gjøre.

jeg bruker å fortelle min lille at snart er det natt, og at han skal sove. Selv om han bare er 3mnd :D

viktig med gode rutiner...

trass kommer av at barnet tester grenser og dette blir stortsett verre visst ungen kommer inn i en situasjon der h*n føler seg usikker. Ikke vet hva som skjer o.l.

Å uansett hva som skjer, så IKKE gi etter. Fordi da har ungen "vunnet", og da blir det verre neste gang....

Håper dette hjalp litt, du har kanskje prøvd det meste, men har dessverre ikke noen andre råd.

Bare bit tenna sammen, å HOLD UT :D

Skrevet

Når vi er hjemme,bærer jeg han rett til senga, og gir beskjed om at han kan skrike og hyle der.

Når han er ferdig,kommer han og sier "Im sorry"..

Men å takle det ute blant folk, i butikker osv, det er litt verre.

Fikk forleden dag høre, mens jeg totalt overhørte 2 åringens skriking inne på en butikk, at "han der skulle hatt skikkelig ris på rævva"! av en eldre mann.....

Jada..skikkelig juling ville sikkert hjulpet flott,du...hehe,må flire til gamlingene som mener det er DET som er løsningen!

Skrevet

Kunne nesten tro at det var jeg som hadde skrevet dette innlegget;)

I det siste så har det ikke vært en dag uten trass/gråt/hyling osv.

Skikkelig slitsomt, så jeg dytter gjerne litt på denne for å få noen råd jeg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...