Sentralstøvsugeren Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Søstra mi er alenemor til en jente på 4. Iår skal hun ha henne, og ingen av veninnende hennes har barn. Hun sendte meg derfor en mld for en stund tilbake å lurte på hva vi hadde planlagt. Jeg sa at vi ikke hadde bestemt noe enda, men hvis vi skulle være hjemme, måtte hun bare komme. Her for noen dager siden ble vi da invitert et annet sted hvor det er venner av ungene mine. (De er 8 og 12 og leker ikke med niesa si på 4). Vi har lyst til å dra dit, men får så dårlig samvittighet ovenfor søstra mi..... Forøvrig har jeg vært alene med ungene mine en nyttårsaften uten at hun "brydde" seg om det, så jeg burde kanskje ikke ha det????
Meg + 2 prinsesser Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Så du skal avlyse avtalen om at du skal ha niesen din, er det det du sier?
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Sikkert sinnsykt kjipt å være alene på nyttårsaften... Hadde blitt hjemme for søsteren min sin del - men nå ville jeg gjort alt i verden for brødrene mine og, samme hvor utakknemmelige de faktisk var sist gang, eller hvor lite de tenkte på meg:)
Sentralstøvsugeren Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2007 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. VI har lyst til å dra til venneparet som inviterte oss, men jeg får da dårlig samvittighet ovenfor søstra mi som ikke har planer.....
Libido- Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Jeg hadde tatt med meg søsteren min og barnet hennes, eller blitt hjemme. Du har jo så si innvitert henne.. du kan ikke si "du er velkommen om ikke noe bedre dukker opp"
Süsse Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Du har jo ingen avtale med soestra di slik jeg ser det. Det var bare hvis dere skulle vaere hjemme. Og som du sier - hun hadde sikkert ikke satt deg foerst heller.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Men hva om ho ikke har noen andrenå være sammen med, skal ho sitte alene på nyttårsaften da? Du kan jo kanskje forklare situasjonen for de andre, og heller invitere alle hjem til dere? Jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg var søsteren din ihvertfall..
Skravlemamman Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Tar også hensyn til at ( av ulike årsaker)søstra mi ikke skal sitte alene med en psykisk syk mann. Vi inviterer hvert år,og dropper det vi egentlig vil.....forstår deg godt, men da ser du jo hva jeg hadde gjort...
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 Man står det ved man lovet første mener jeg. Hadde aldri sviktet søsteren min og niesen min for det. Er det gode venner hadde jeg forklart situasjonen for dem, så kanskje de inviterer med søsteren din og datteren hennes. Hadde ihvertfall ringt og hørt med søsteren og hørt hva hun har bestemt seg for... Men, jeg hadde aldri sviktet søsteren min og de jeg inviterte først ihvertfall... Da hadde jeg heller invitert de andre hjem til dere.
Emmasmamma Skrevet 26. desember 2007 #10 Skrevet 26. desember 2007 Jeg syns det er så stusselig med sånn "du kan komme hvis ikke noe bedre dukker opp"! Syns det er dårlig gjort rett og slett.... Det er søsteren din, hvorfor kunne du ikke bare invitert henne på nyttårsaften i utgangspunktet? Siden du visste at hun skulle være alene med datteren sin.... Nei, jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde gjort!!
Sentralstøvsugeren Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2007 Huff, dere får meg jo til å høres skikkelig bedriten ut.....Jeg sier jo nettopp det at jeg har et dilemma.....jeg har jo unger å ta hensyn til og.....de vil jo for alt i verden til dette venneparet....og jeg har ikke invitert henne.....jegh har vært syk i mange uker, og sa derfor til henne at hun bare måtte komme hvis vi ble hjemme....hadde ikke hun hatt sjangs til å invitere oss eller andre da? Eller? Er jeg bare sær?
Skravlemamman Skrevet 26. desember 2007 #12 Skrevet 26. desember 2007 Som du ser så forstår jeg deg så inderlig godt;-). Men mine ønsker går da altså hvert eneste år på bekostning av at min søster skal ha en fin nyttårsfeiring..., så ja jeg hadde invitert søsteren min , og tatt en fest med vennene mine ved en annen anledning:-) Uansett valg......godt nytt år til deg da....:-)
Emmasmamma Skrevet 26. desember 2007 #13 Skrevet 26. desember 2007 Jegsynikke du er bedriten! Men sa bare hva jeg ville gjort hvis søsteren min var alenemamma. Jeg er forøvrig alene med datteren min selv, og vet at søsteren min hadde gjort det samme for meg:-) Og det jeg syns er litt dårlig gjort av deg er å nærmest si: "du kan komme hvis vi blir hjemme"....det syns ikke jeg ville vært en koselig invitasjon å få! Litt sent å si fra andre juledag at dere ikke blir hjemme allikevel!
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 26. desember 2007 #14 Skrevet 26. desember 2007 Du har jo ingen klar avtale m søstereren din slik jeg ser d...dere har avtalt at hvis dere skal være hjemme, så kan din søster komme...og d er nok din søster innforstått m?? Eller? Greit å ta hensyn til at barna skal ha d gøy og, men d virker d som om ingen andre som svarer i tråden tenker på... Ville dratt til venneparet jeg... Men hadde dette vært min bror d gjaldt, hadde jeg gjerne spurt venneparet om d hadde vært ok å tatt m min bror og barnet...hvis ikke d går, kan du ikke, som noen andre også foreslår, invitere alle hjem til dere istedet?
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. desember 2007 #15 Skrevet 26. desember 2007 hva med å forklare for de andre dere er invitert til at de kan komme til dere i steden, og fortelle at søstern din også kommer...? forklare de at hun blir alene....?
jordbærsjokolade Skrevet 26. desember 2007 #16 Skrevet 26. desember 2007 Jeg syntes det er ganske surt gjort å droppe søsteren din ja, selv om dere bare hadde en hengende avtale. Men ta henne med da vel, vennene deres har sikkert ikke noe i mot det?
Snuppa! Skrevet 26. desember 2007 #17 Skrevet 26. desember 2007 Er enig med elinelinea. Hvis det var gode venner jeg var invitert til og vi skulle feire nyttårsaften hadde jeg forklart de situasjonen og spurt om ikke de kan bli med. Er jo bare en voksen og et barn ekstra.
Sabina og gjengen Skrevet 26. desember 2007 #18 Skrevet 26. desember 2007 Blod er tykkere enn vann......
Dailis Skrevet 26. desember 2007 #19 Skrevet 26. desember 2007 Jeg er enig med mange her. Ville bedt om å ta dem med eller vært hjemme. Men nå ville jeg da heller aldri valgt bort mine søstre for noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå