phantomet Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 til dere alle fra phantom-hulen. Her har vi hatt en veldig fin jul, tross kvalme og slapp phantom. Ungene koste seg veldig på lillejulaften, da vi hadde vår egen markering siden de to eldste skulle til mammaen julaften. Phantom-mannnen og jeg ble enige om å presentere den "store" nyheten som en gave. Så dermed skrev phantomet et kort til alle barna der det stod at den største gaven de får kommer til sommeren, og er to babyer. Det var eldste jenta som leste kortet høyt for brødrene sine. Hun ble rød i kinnene mens hun leste, og var tydelig glad for innholdet i kortet. De to gutta skjønte etterhvert hva det ble snakk om, og da ble det tid for både seiersdans på kjøkkengulvet og latter...Måka satt betuttet og tittet på søskene sine, og lo og klappet når han synes det passet seg... Så insisterte størstegutten på å ringe til fetterne sine på mammaens side, og fortelle at nå blir vi fler barn enn dem...*ler* De er fem unger, derav de tre yngste er trillinger... Så var det tid for deilig middag og gaveåpning. Ettermiddagen gikk i en fei, og kvelden likeså. Da ungene ble kjørt til mammaen sin kunne phantom-mannen fortelle at de planla nøye hvordan de skulle fortelle mammaen om den fine gaven de hadde fått...og han måtte le av dem som klarte å gjennomføre den planlagte seansen da de kom til henne... Hun gratulerte masse, og synes det var morsomt hvordan ungene fortalte nyheten...*smiler* Julaften var også vellykket. det ble spist pinnekjøtt i mengder. Svigers var her, og de koste seg virkelig. Måka langet inn to store porsjoner med pinnekjøtt, potet og kålrabistappe, men nektet å spise dessert... Nissen kom også. Junior synes det var veldig stas, og skravla gikk i ett da den tydelig gamle nissen var på besøk. At nissen kom samtidig med at bestefar var hjemom etter kransekake ble slett ikke registrert...*smiler* Måka satt trygt på fanget til mammaen sin og tittet på den snodige figuren i sofaen. Han var ikke redd, men heller ikke like skravlete som han pleier. Ikke før nissen skulle gå løsnet tungebåndet... Gavehaugen var enorm også her i phantom.hulen. Junior var i ekstase, og Måka var fornøyd etter første gave som var en liten lekedrill...*ler* Phantomet fikk nok julene flotteste gaver! Av junior fikk jeg nemlig en gave som endte med tårer og snufs...Phantom-mannen har nemlig svartebelte i gaver, og han og junior hadde gått sammen om å skaffe meg verdens to fineste smykker i sølv. Junior hadde nemlig tegnet sin aller første nisse for en måneds tid siden, og så hadde han tegnet hånden sin. Disse tegningene avfotograferte phantom-mannen og så sendte han bildene til en sølvsmed som laget to nydelige smykker utfra tegningene...*snufser rørt* Fikk attpåtil nye vintersko som jeg ønsket meg, etter at Ulv hadde spist opp hælene på mine gamle noen dager før, samt biografien til Bjørn Eidsvåg, som jeg kan lese etterhvert som jeg blir tjukk og feit.... Blitzen til phantom-mannen slo veldig an, og det har blitt rikelig med tid til å øeke og lære nye ting vedr. fotografering. 1. dag var vi invitert bort til venner. Der ble det servert Lutefisk, og Måka imponerte igjen. 2. porsjoner lutefisk med ertestuing, bacon og potet gikk ned på høykant. Heller ikke denne gangen ville han ha dessert, men en pepperkake går alltids ned på tampen...*ler* Juniro ville ikke spise Lutefisk, men han koste seg med en stor bolle Gresk salat, oliven og feta... Vennene våre synes at gutta er litt sære, men morsomme likevel...*ler* Idag skal vi også bort. Da er det gudforeldrene til Måka som har invitert oss til middag. Det gleder vi oss til. Besøkene blir aldri særlig lenge p.g.a. formen min, men det er hyggelig å være litt sosial likevel. Imorgen er det svigers som inviterer til juleselskap. Det blir visst ikke Ribbe som vanlig, men Kveite. Ifølge svigerfar er vill Kveita fredet fra 1. januar 08, så det er klart han må servere det sånn helt på tampen... (merkelig logikk, men men....) I dette øyeblikk ligger jeg på sofaen og skal slappe av, mens Måka sover og phantom-mannen og Junior er ute på tur med Ulv. Håper dere alle har hatt en likie fin høytid som vi har hatt, og gleder meg til at formen blir bedre, og skravlingen tar seg opp her inne igjen... Juleklem klem
Gummelillan Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Du fallt ut på msn nå i sted og jeg kommer meg da ikke inn igjen.. ;-))) Men koselig å veksle noen ord med deg igjen. Mitt nyttårsønske blir at du slipper unna kvalmen snart!!!!!! Kos deg med kveitemiddag. Her skal vi ha julens eneste måltid sammen bare vi kjernefamilien og jeg gleder meg faktisk til å bare være 5 ;-)))
Maud Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Så morsomt at barna ble glade! Er også glad for at du tross alt orker litt sosial omgang. Håper for din del at tålegrensen øker raskt. Stor klem
Ronja65 Skrevet 30. desember 2007 #4 Skrevet 30. desember 2007 Så koselig at dere har hatt en fin jul:-) God fortsettelse på julen og godt nytt år:-) Klemz fra meg
Plutseliten :) Skrevet 30. desember 2007 #5 Skrevet 30. desember 2007 Så flott at jula har gått greit og at dere har fått gjennomført selskapeligheter tross kvalmen. Kan tenke meg det var stas med julegavenyheten,den kommer de aldri til å glemme (Datteren min fikk lillebror/søster nyheten i bursdagsgave,og det var den beste gaven hun noengang hadde fått) Håper formen farer greit med deg,og at du får den ro og hvile du trenger! God klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå