Gå til innhold

Bllbelte for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid brukte jeg bilbelte for gravide, men så har jeg hørt at det ikke er noen vits, for ved en kollisjon så klarer ikke gravidebeltet å holde fast bilbelte like vel. Dvs. trykknappen spretter opp. Bruker dere gravidebelte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bilbelte!En venninne brukte det også da hun var utafor en ulykke i 7mnd,da sa politiet at det var reddningen for barnet.

Jeg vil heller bruke det enn å LA være for å si det sånn,men folk har veldig forskjellige meninger om dette beltet,men dem om det!!

Skrevet

Ja for politiet har skikkelig greie på dette...NOT

Skrevet

Herregud!! Det koster 300 kroner. Det er det jammen verdt uansett om det hjelper eller ikke spør du meg! Bedre å være på den sikre siden. Og ja, jeg spiser ikke spekemat, sluttet å røyke og er nøye på osten også;o)

Skrevet

Men spiser du marsipan?

Skrevet

"Herregud!! Det koster 300 kroner. Det er det jammen verdt uansett om det hjelper eller ikke spør du meg!"

Der fikk vi oppklart mysteriet rundt hvorfor folk finner opp unyttige ting! De tjener jo penger på det. Samme om det virker, det er ikke så nøye!

Skrevet

Oj, dette satte jo hormonene i sving. Har allerede belte jeg så er ingen investering. Lurte bare på om det har den funksjonen det er ment å skulle ha, men i følge det ene innlegget her så har det jo det. Tror jeg finner det fram jeg når magen har begynt å vokse.

HI

Skrevet

Jeg må si jeg elsker gravidbeltet mitt jeg da:-) SÅ behagelig å bruke!

Skrevet

Jeg har beltet, og har fått inntrykk av at det hjelper ved kollisjon i lav hastighet, men gjør ikke så mye forskjell i større hastigheter. Synes selv det er en trygghet å ha på, og hvis det er den minste sjanse for at det hjelper barnet mitt til å overleve en kollisjon, så synes jeg det er verd enhver krone!!!

Skrevet

En venninne av meg ble påkjørt bakfra, hun brukte bilbeltet og det reddet mest sannsynlig en for tidlig fødsel fikk hun beskjed om på sykehuset.. Så bedøm selv hva dere vil.. JEG bruker det i allfall.. Kun det beste for babyen vet dere.,..

Skrevet

Jeg bruker den ja.. Og jeg betalte under halv pris for den et sted her på nettet.. Nå kan jeg selvsagt ikke huske hvor.. Beklager det. Men jeg bruker den så vet jeg at jeg har gjort det jeg kan for å hindre evnt. skader/tidlig fødsel. Om den virker, det tør jeg ikke si -vil helst ikke finne det ut- men i mellomtiden syntes jeg at den er litt behagelig å bruke.

Skrevet

Har hørt at det ikke hjelper i det hele tatt. Og ja, jeg tror folk som jobber med bilulykker (politi,ambulansefolk osv) vet bedre om disse beltene funker enn forbrukere.

Skrevet

Jajaja, polti å ambulansepersonell vet sikkerty best hæ??

Tror jeg overhode ingenting på, dette varierer fra ulykke til ulykke, og fra munn til munn.

Du har hørt at det ikke hjelper, noen har sikkert hørt det stikk motsatte.

Min bror er brannmann og er til stede på de fleste bilulykker, han klippte ut en kvinne, gravid i mnd 7, dette er også en kvinne jeg kjenner, hun fikk beskjed om at hun var heldig som levde, og mest sannsynlig grunnet gravid-belte fikk hun beholde barnet også...

Det var denne gangen, kanskje gjør det ingen nytte en annen gang...

Syns det blir for dumt å si at nei det fønker ikke, drit i det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...