tasah Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Har strikket en del dukkeklær til vesla til julegave og det ble kjempepopulært. Siden jeg selger ganske mye strikkaklær til barn (og voksne) tenkte jeg at kanskje det er mulig å selge strikka dukkeklær også, men er så usikker på pris. Hva kunne du tenkt deg å gi for et hjemmestrikka sett med dukkeklær, f.eks. kjole og strømpebukse/truse eller genser og selabukse og lue.
Gjest mphs Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Siden jeg strikker selv ville jeg ikke gitt noe. Har også strikket en haug med dukkeklær til jenta mi. Men når moren min fikk se det jeg hadde strikker kunne hun fortelle meg at mange solgte klærne for mellom 200-300 kr pr. sett.
tasah Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2007 Heisann! Nei det var det jeg også tenkte, jeg hadde ikke betalt noe særlig i og med at jeg strikker selv, men var de som ikke gjør det jeg tenkte på først og fremst Har sett litt på finn.no og ser at det ligger på rundt 2-300 kr og oppover faktisk per sett, syns det er utrolig dyrt så vi får se hva jeg gjør. Men takk for svar
mayaya Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Jeg vet jo hvor flink du er da :-D Men altså - dukkeklær. Hvis jeg skulle kjøpt klessett, så hadde kanskje 200-250 vært en ok pris. Men det kommer jo an på om hvem jjeg skulle gitt det til også :-p
tasah Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2007 Takk for det Tenkte kanskje at 200 kr var for mye for dukkeklær, men vi får se, kanskje jeg priser det litt lavere. Hvordan gikk det med dressen og sokkene?
mayaya Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Sokkene er veeldig godt mottatt! Dressen er ikke prøvd ennå :-o I går prøvde vi så mye annet og i dag var vi borte hele dagen. Farmora hedde strikket helt Mariussett da, med lue, votter, sokker, genser og bukse, så det var flotters at jeg bestemt meg for dress :-p
tasah Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2007 Så bra med sokkene da Passet bra at du bestemte deg for dress da ja, kjempeflott gave med helt sett! Jeg strikket Mariusgenser til mannen og veslejenta, de er så søte når de har lik genser på seg
lifa og Eline Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Hei når jeg strikket/*heklet dukkeklær tok jeg 150 kr. sette. Solgte på jobben og det var ikke noe problem å bli kvitt de settene jeg hadde.
elinmamma Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Fikk ei dame jeg kjenner til å strikke til jentene mine til jul. Hun strikket dåpskjole m/lue, kjøredress, marius-kjole og marius-sett med nikkers, genser, lue, votter og sokker. Jeg betalte alle utgifter hun hadde hatt på garn, bånd, hekter osv + 200 kroner for jobben.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 100 kr plagget var det ei som ville ha for klærna hun satte ut i annonse på nettet,jeg syntes det var for dyrt pr stykk,men vist jeg kjøpte flere kom vi frem til en deal som var 4-5 plagg for 200 kroner å nå venter jeg på dem i posten.Skjønner ikke hva vitsen med att slikt skal koste så mye penger.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Fordi garn koster og det tar ganske mange dager/ uker å strikke. Hva får du i timeslønn for din jobb? Du kan jo prøve å strikke selv og se hvor lang tid det tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå