Spice65 Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Tiden som gravid varte ikke lenge, 20 desember (8+0) ble det konstantert unormal fostervekst og ikke hjerteaktivitet og mest sannsynlig blæremola( som kan utvikle seg til kreft) Min lille spire ble fjernet og verden har fallt i grus. I 14 pp ventet vi, før vi fikk klaff etter en lap, så mange tanker farer gjennom hodet mitt nå, vil vi lykkes igjenn? eller har egglederene tettet seg igjen? Har jeg blæremola? og jeg hater og måtte spise p piller når jeg jo bare ønsker å bli gravid. Skal på første måling av hcg 3 januar og håper jeg vil høre noe fra undersøkelse av fosteret. Sitter her tilbake så tom og vet ikke om jeg kan begynne med prøving engang, dette er så fælt.
Agne Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Stakkars deg for forferdelig opplevelse. Dette var utrolig leit. Jeg har desverre ingen ord til trøst for hva kan vel trøste deg nå? Jeg vil alikevel ønske deg lykke til videre, jeg krysser fingrene for deg og håper at du får flere sjanser. Klem.
40år og vil ha barn! Skrevet 28. desember 2007 #3 Skrevet 28. desember 2007 Tenk at DETTE SKAL JEG KLARE!!!! Uansett...............
maritmora Skrevet 28. desember 2007 #4 Skrevet 28. desember 2007 Stakkars, stakkars deg. Det er så fælt å gå gravid i mange uker, for så å bli så bunnløst skuffet. Det går litt tid før man i det hele tatt orker tanken på å prøve igjen, men plutselig kommer lyset og lysten tilbake. Hold ut, kjære deg, dette klarer du. Vi er mange her inne som tenker på deg, og føler med deg.
viny Skrevet 28. desember 2007 #5 Skrevet 28. desember 2007 Dette er det værste som en kan oppleve forstår din fortvilelse og frustrasjon nå. Men det er klart du skal prøve igjen og det er klart at dette gir dere ikke opp. Her er det bare å gå på med dødsforakt så snart du får startsignal fra legene. Jeg har mistet 3 ganger 2 tidlige og en sen abort så jeg tror jeg vet hvordan du har det, nå vet jo ikke jeg hvor gammel du er . Jeg er akkurat fyllt 46 og håper at det enda en gang skal komme en liten til oss. Lykke til videre og hold oss oppdatert om hvordan det går med dere og når dere får klarsignal for videre prøving. Klem fra viny
Spice65 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2007 ja da fikk jeg beskjed at jeg hadde komplett blæremola, altså den værste sorten, måtte måle hcg og der fikk jeg en kjempefin overraskelse den var sunket fra 72000 til 404 på 10 dager, da tyder det iallefall IKKE på kreft i første omgang skal måle på nytt 3. januar. HCG har sunket raskt, så uansett hva legen sier om det ikke stiger, så prøver jeg igjenn om noen mnd. (Skal egentlig vente i 1 år...sa legen)Har ikke tid, blir 43 i februar, Godt nyttår alle sammen, klem
Rakel64 Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 Hei, så flott at hcgB har sunket så raskt, det er veldig gode nyheter, kan jeg si av egen erfaring. Jeg vil anbefale sterkt å følge legens anbefalinger før du prøver igjen, viktig at det ikke er tvil om det er rester etter blæremola som gir økt hcgB-nivå eller om det er en ny graviditet som gir økte nivåer. Jeg hadde blæremola selv i en alder av 19 år. Jeg fikk aldri hcgB-nivået ned til <5 (normalt nivå) på "egen" hånd, så jeg måtte til Radiumhospitalet og få kjemoterapibehandling, og ble helt frisk igjen etter behandlingene. Legene var faktisk hysterisk på at jeg ikke måtte bli gravid underveis da det ville påvirke hcgB-nivået mitt. Jeg ønsker deg lykke til i tiden fremover, og håper hcgB-nivået ditt synker raskt, slik at du blir friskmeldt så kjapt som mulig. I dag er jeg 43 år, singel og prøver i Kjøbenhavn, har ikke gitt opp håper om en liten spire, nei, har ikm lørdag 5. januar :-)
Rakel64 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Hei, hvordan gikk det med testen din den 3.? Håper hcgB nivået ditt allerede er <5, da er det håp om snart å bli friskmeldt :-)
Spice65 Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2008 Hcg målt den 3 januar var på 171, var hos gyn på sykehuset i går og tok ny måling da var den på 55. Hadde en lang prat med gyn som var veldig forståelsefull, skal ta nye hcg prøver 1 gang i uka frem til 7. februar, da har jeg ny time med den gyn fra sykehuset, han skulle høre litt med kollegaer så håper han har positive nyheter til meg og at jeg kan få lov å prøve,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå