Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Nå ligger den helvetttes mannen min å sover. Har vekka han X antall ganger, han skulle stå opp ,med ungene i dag, for jeg har ikke fått sovet ut på lenge. Men gjorde han det? NEI!!!!!!!!!!!!! og nå har jeg ropt på han flere ganger, og jeg blir surere og surere. Og det jeg da får høre når han står opp er: Skal du være sur lenge eller? Vurderer fanken meg å bare kjøre ut en tur nå, og la ungene være i stua, så kan han ta opprydninga etter at de har rasert her.....
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Alternativet er 10 liter vann.....iskaldt vann faktisk:)
Dronningen! Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Slutt å belær mannen om at han skal gjøre diverse ting, du er da ikke mamman hans? Ta med deg ungene en tur ut, spis middag på et hyggelig sted uten å fortelle droget hvor dere er. Kanskje han skjønner tegninga etter hvert?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Så jeg kanikke kreve at han faktisk skal ta seg av ungene sine når han har fri????? Han var da med på morroa med å lage de, men ansvaret etterpå skal han ikka ta? HAHA.... lever du i gamle dager enda eller?
Patetica fåkksi Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Poenget var vel at det fungerer sjelden aa si til mannen hva han skal og maa gjöre, da blir de ofte sure og gidder hvertfall ikke gjöre det. Ta saken i egne hender, stikk ut en tur osv.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #6 Skrevet 26. desember 2007 Ja, og jeg SPURTE han i går om ikke han kunne stå opp med ungene....jeg sa ikke at han skulle. spurte pent, og han sa ja.... føler jeg her LITT grunn til å være forbanna.......
snickersen Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 Men hva i all verden tjener du på å være forbannet utenom at du har en kjempekrangel og ungene merker den dårlige stemningen? Jeg synes det er bedre om du tar det rolig, har en koselig 2.juledag med ungene og tar diskusjonen i kveld etter ungene har lagt seg, ingen vits å sitte å fyre seg opp her inne på DiB
prekæs Skrevet 26. desember 2007 #8 Skrevet 26. desember 2007 Ble han sånn helt plutselig, eller var han sånn da du traff han?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 Beklager at jeg prøver å få ut frustrasjonen da. Tenkte jeg skulle prøve å la vær å la den gå ut over ungene og møkka mannen... takk liksom
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #10 Skrevet 26. desember 2007 Herlighet, her var det folk som tydeligvis godtar hva som helst for husfredens skyld. Selvsagt kan man si til mannen at han må stå opp. Mannen kan ikke mer enn kvinnen bestemme seg for å sove, fordi ansvaret for barna er noe man deler. Noen må stå opp, og det er ikke sånn at kvinnen må spørre mannen pent om han kan gjøre det. Ikke omvendt heller. Man deler på det, eller blir enige om en annen måte å gjøre det på. Hadde det vært meg, ville jeg ha plassert ungene oppå mannen i senga, og sagt at jeg gikk for å legge meg i badekaret, gå en tur ut o.l.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #12 Skrevet 26. desember 2007 vær glad du har en mann du...selv om han ikke står opp med unga så er han der, er pappa for barna og hjelper til med småting. Ungene dine har en pappa som er glad i dem hele tiden og viser dem det. Du har en mann som elsker deg for den du er. Det er jul og da er alle forspiste og slitne.. Kos deg med ungene, kanskje du kan legge deg litt tidligere ikveld eller ta en time på øye i ettermiddag? Ta med ungene ut og kos dere litt, vet ikke åssen været er hos dere, men her er strålende sol og så snart trolleungen min våkner skal vi ut en tur:)
Dronningen! Skrevet 26. desember 2007 #13 Skrevet 26. desember 2007 Lever ikke i gamle dager nei.... Men jeg har fått med meg litt ang menn! Det eneste de hører når de får direktiver fra et kvinnemenneske er: Bla, bla, bla, bla, møkkamann, bla, bla, bla, bla.... Du er vel ikke moren hans??
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #14 Skrevet 26. desember 2007 Sleng ungene inn i senga da å si at du går ut en tur det hadde jeg gjort men jeg hadde sendt hunden inn først, fordi da hadde han blitt slikka ihjæl å så hadde han fått ungene oppå seg....hehe.....
Patetica fåkksi Skrevet 26. desember 2007 #15 Skrevet 26. desember 2007 Hva med aa gjöre som i gamle Donald-filmer; kast tre liter tjaere over ham ogsaa kaster du noen kilo med fjaer over'n, da hadde'n sett fin ut! Da kan han ligge der med skjegget i postkassa.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #16 Skrevet 26. desember 2007 Med ei så sur sklie som deg Hi, så hadde ikke jeg heller giddet å stå opp:-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #17 Skrevet 26. desember 2007 Han var ikke sånn da jeg traff han, for da hadde vi ikke unger. Han tok seg greit av eldste, men ikke nå når vi har to. Jeg maser på han hele tiden for å få han opp, men han gidder ikke. Han hjelper meg heller ikke med små ting, skifter ikke bleie, smører ikke mat til dem, kler ikke på dem når vi skal noe.... joda han er sikkert glad i dem, men tydeligvis ikke i meg, kun i musa mi, for den forlanger han å få..... haha....men nå får pipa en annen lyd ja. Jeg er stort sett blid, men når folk lover og lover og ikke holder det, så blir jeg forbanna, og jeg føler jeg har rett til det også. I dag skulle jeg og han kose oss, så får han tlf fra søstra, han måtte hjelpe ho stakkar.... jaja, da sitter jeg alene igjen i kveld, og en uke fremover.....han går nemlig på skiftet sitt i morra.... HI
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #18 Skrevet 26. desember 2007 Snakk om underdandige kjeringer som har svart her da! SELVFØLGELIG kan man kreve noe av mannen! Vi lever da ikke i 1750!
L@boline Skrevet 26. desember 2007 #19 Skrevet 26. desember 2007 Neste gang det er hans tur så la være å stå opp. Jeg forlater ikke senga hvis vi er blitt engige om at det er mannen min sin tur (som er annenhver dag ettersom det er like kjipt for oss begge). Hvis han ikke gjør mine til å stå opp så gi han noen kjærlige nyrespark til han er ute av senga. Ingen kan velge bort det å stå opp tidlig med barn og forvente at den ene parten skal ta alt det kjipe. Måkke finne deg i det vettu!
FrøkenSprøken Skrevet 28. desember 2007 #20 Skrevet 28. desember 2007 Jeg maser til han står opp, om det så tar en time! Opp skal han! Det er like mye hans sønn, og JEG tar all nattevåken, siden lillegutt bare vil ha mamma om natten. Pappaen her er veldig flink til å love å stå opp, og mener virkelig at han skal gjøre det, men så er han såååå trøtt om morgenen, og da må jeg mase litt. Men jeg står ikke opp! Ofte blir han litt furten av masingen min, men jeg vet at det bare er fordi han er trøtt, og ikke fordi han synes jeg er slem. Han VIL stå opp, og gjør det til slutt også. Mitt tips er å bare la være å stå opp, uansett! Og mas på ham til han gjør det. Når du spør ham om han kan stå opp allerede kvelden i forveien, kan du si at du synes det er veldig synd når han lover å stå opp, men ikke gjør det, og at du blir lei deg hvis han ikke holder det han lover. Forbered ham også på at du ikke gir deg, og at du kommer til å mase til han står opp. Vi tar annenhver dag nå i jula, og det fungerer fint for oss. Det er litt lettere å stå opp når man vet at man skal få sove lenge dagen etter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå