Gå til innhold

mannen min royker hasj og kjorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dette verre en alkohol? Altsa blir vurderingsevnen svekket mer eller mindre enn ved alkohol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat like jævlig, men muligens blir fengselsstraffen lengre ved hasjmisbruk.

Skrevet

Det er det nok mange som gjør.... Nå er det veldig sjelden at kjæresten min røyker etter at vi fikk barn. Men jeg jeg vet at han er ikke akkurat noen råkjører når han er fjern... he he: ) Da er han kjempeforsiktig, kjører sakte... ser nesten ut som en gammel gubbe som er ute å kjører. Det som er krise er jo hvis det skulle skje noe. Samme om det er hans feil eller ikke. Det kan jo skje om man er rusfri og aldri så oppegående.

Det blir litt rart å sammenligne med alkohol. Er man veldig fjern eller full så bør man selvfølgelig ikke kjøre bil!!

Det "riktige" svaret er vel; nei han bør ikke røyke og kjøre. Men.... er man bare litt fjern, så er det ikke akkurat det værste man kan gjøre i denne verden....

Skrevet

Jeg synes det er veldig ille - er han "litt fjern", så har han INGENTING i trafikken å gjøre.

Og jeg skjønner ikke at du godtar at han kjører i påvirket tilstand.

Egentlig tror jeg ikke at dette innlegget er ekte, HI virker litt for blåst i hodet til det, så det er nok bare for å provosere..... og jeg blir provosert av slike innlegg...

Skrevet

Tror ikke innlegget er tull nei... de aller fleste som røyker kjører... kanskje en av ti som lar bilen stå i det miljøet jeg vanket i! Helt normalt å ta en biltur, røyke en feit en, sette på musikk og ture... i bilen...

Skrevet

kommer vell ann på hvore stort inntaket av thc er. hvor lenge han har røykt, hvordan virkningen blir osv-.. forskjellig fra person til person.. men synes det er verre når de drikker, eller bruker piller og sitter seg i bilen...

Skrevet

Det er uansett ikke noe du bør godta, enten du ligger med den som gjør det eller ikke. Ring politiet.

Skrevet

Jeg ville aldri ha kjørt mens jeg var påvirket av alkohol, cannabis eller noe annet som påvirket kjøreevnene. "de aller fleste som røyker kjører" er vel også ekstremt avhengig av miljøet man vanker i. Jeg kjenner ingen som setter seg påvirket bak rattet. Jeg har bare ikke noe behov for å ha slike venner.

Skrevet

pappan til sønnen min røyket massssssse marihuana før ( i australia) og kjørte... hadde en del diskusjoner ang det kan man si! dette var før vi fikk barn da, men tror han har kjørt fjern med sønnen vår i bilen også...

problemet finnes ikke lenger da han er i australia og vi i norge :)

Skrevet

En engelsk undersøkelse viste at folk som har røyket marijuana er mye mer forsiktige og obs i trafikken enn folk som ikke har røyket..

Skrevet

siste nytt; en engelsk forsker har forsket på det å forske i høy tilstand. forskningen ble bare tull.

dølle.

Skrevet

For noe idioti!!!!

Blir vannvittig provosert av slike idiotiske unnskyldninger. En slik forbasket idiot kjørte ihjel min kusine i beruset tilstand, han var jo ruset og hadde ikke korekt vurderingsevne. Fikk ikke helt med seg at bilen forran stoppet.

Jeg skjønner søren ikke hva som foregår i hodene på de som kjører påvirket eller enda mindre av folk som forsvarer det.

Jeg synes det kan være vrient å spille visse pianostykker etter ett par glass vin, hvordan hadde da kjøring vært? Og hasj aner jeg ikke, har aldri prøvd og ville aldri nedverdige meg til det heller.

Men faders idioter som setter sitt eget liv (ikke så farlig) og andres (mye verre) i fare for en slik idiotisk grunn!

Hadde min mann gjort det hadde jeg anmeldt ham med en gang. Eller, jeg hadde aldri ønsket en mann som kunne tenke seg å ruse seg på noen verdens ting!

Sint, det er slik som dette som dreper masse folk hvert år, som ødelegger mange familiers liv.

Argh, dette gjør meg vannvittig sint!!!!!

Skrevet

Hasj påvirker IKKE evnen til å kjøre bil (snakker av erfaring i motsetning til de fleste her), det gjør en tvert imot veldig skjerpet og man kjører mer forsiktig. Kan ikke sammenlignes med alkohol i det hele tatt, så bare slapp av :-)

Kjenner mange mange, både voksne, eldre og unge som kjører etter å ha røykt litt, og de har aldri vært innblandet i, og ihvertfall ikke forårsaket ulykker.

De som er redd for det, er nok folk som aldri har prøvd det selv, og som tror hasj er det samme som heroin!

Man blir bare litt avslappet, samme virkning som å ta en varm kopp med te :-)

Skrevet

Dust, anonym 02:36

Ut fra erfaring kan jeg fortelle at man blir sløv av å røyke, man blir sløv av å drikke. Hverken dop eller alkoholbruk bør mikses med håndtering av kjøretøy. Reaksjonsnivået er mye treigere enn hos en nøktern person.

Og sånn i farten, det er like farlig å være treig i trafikken som kjapp.

Å skrive at du uttaler deg på bakgrunn av egen erfaring og at hasj ikke påvirker evnen til å kjøre er hårreisende.

Egenerfaring er i utgangspunktet ikke noe videre interessant tema, siden det sier noe om din egen (forvridde) oppfatning, og lite om en generell sannhet. Med mindre du er alle mennesker og kan uttale deg om hvordan alle reagerer på henholdsvis dop og alkohol så bør du trekke tilbake argumentet ditt og så kan du gremmes littegrann over hvor pinlige dårlige råd/faktaopplysninger du gir.

Og de fleste som røyker hasj vil nok benekte at det har samme virkning som en kopp te (!). I så tilfelle ville vel de fleste drikke te enn å røyke. Siden det er vesentlig billigere og lettere å få tak i.

Skrevet

Straffen for å kjøre i hasjrus,og bli tatt av politiet, er omtrent den samme som å kjøre med middels høy promille. Bot, 21 dager og man mister førerkortet.

Straffen for å kjøre på noen i hasjrus eller med promille varer livet ut!

Man blir sløvet av å røyke hasj. Har prøvd selv, og jeg ville ikke kjørt bil i den tilstanden. Og røyka ikke mye heller.

Skrevet

Takk, godt noen også kan legge ut egen egen erfaring som står i samsvar med realitetene her, da noen tydeligvis legger egenerfaring høyere enn fakta. Jeg har fakta fra tidligere pensum som grunnlag for å uttale meg, og det er ikke godt nok for visse.

Og en smertelig erfaring fra å være familie til en som ble drept av en sjåfør i "bare" hasjrus.

Jeg skjønner ikke hva som foregår i hodet på et menneske som setter seg bak rattet i beruset tilstand, uansett hva de har tatt. Ei heller folk som setter seg stuptrøtte bak rattet. Er en utrolig mangel på respekt for menneskeliv.

Skrevet

Har masse erfaring med å røyke hasj og aldri i livet om jeg hadde satt meg i en bil når jeg hadde røyka. Enkelt og greit, reaksjonsevnen blir nedsatt. Jeg hadde heller ikke satt meg i en bil når jeg hadde drukket alkohol eller ikke sovet på lenge.

Skrevet

Og i tillegg blir man smartere av hasj! Helt sant!

Jeg snakker også av erfaring, men jeg brukte ironi. Din idiot.

Skrevet

anonym 02:36:

Jeg har da hørt folk si man blir "skjerpet" av litt alkohol også.

Hasj sløver. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at reaksjonstida går opp.

Skrevet

Kommer jo veldig an på hvor mye man er vant med å røyke da! hvis kjæresten din røyker mer enn en gang innimellom så tåler han mye mer enn de pripne redde kjerringene her inne som uttaler seg etter å kanskje ha prøvd det EN gang! det er det morsomste som finnes egentlig, hahaha... streite damer som tror de vet alt om "dop"...hasj er helt ufarlig, så bare slapp av. flertallet røyker og kjører uten problem, fler enn dere aner damer! slapp av og nyt livet, stress er ikke bra for noen. Ta dere en joint og ro ned ;-)

Skrevet

Like ille. Klart at vurderingsevne og reaksjonsfart blir negativt påvirket. Dumt spørsmåll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...