Mrs. Bouquet Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg leser ofte her inne at man ikke inkluderer barna i diverse saker og ting fordi de ikke skjønner noe av det alikevel. Jeg mener barn til en viss grad skjønner såpass at vi nå gjør noe koselig som ikke hører hverdagen til, og derfor bør inkluderes mer enn enkelte velger å gjøre. Eksempler kan være å få se på rakettene, få julekaldender, være med på julemiddagen. Jenta vår på 11 mnd. viste tilsynelatende at hun ikke skjønte greia med å pakke opp julegavene, men alikevel mener jeghun skal være tilstedet. Tror blant annet den positive stemningen rundt det hele er noe som setter spor.
Gjest irismor Skrevet 26. desember 2007 #2 Skrevet 26. desember 2007 Her i huset er snuppa med på det meste. Har til og med fått kjeft av svigers og mine foreldre for at vi tar henne med på for mye. Nå i juletiden har hun hatt egen kalender med sjokolade og egen flakskalender. Må jo ha det samme som pappa =)) Hun har vært med på pynting, baking, tenning av lys på grava og mye annet.
selfangerkjerringa Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Minsta blir 1 år 4.januar. Hun fikk ikke egen kalender, men fikk være med på å åpne søster sine pakker (søster blir 4 i april). Hun fikk selvsagt være med på julaften, med å sette ut nisser (hun spiste nesten opp en), spise julemiddag og åpne pakker. MEN da klokka ble sju var det tid for stelling, og Minimais var i seng halv åtte. Det er ikke fordi jeg mener hun ikke får med seg noe, men fordi jenta er veldig avhengig av kveldsrutinene sine. Hun blir sliten, sur, og generelt i dårlig form hvis hun er oppe lenger enn til halv åtte om kvelden. Unger er forskjellige, og minsta mi er altså slik. Da blir det faktisk ikke til barnets eget beste å holde henne lenger oppe "fordi det er jul"...
Mrs. Bouquet Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2007 Ja, men da har du jo et argument som holder mer enn nok. Det er selve argumentet med at de ikke skjønner noe alikevel jeg reagerer på =)
selfangerkjerringa Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 hehe, jeg har fått en del kommentarer på at jeg er "ond" som ikke lar jenta oppleve jula siden jeg legger henne så tidlig... jaja. Men jeg mener likevel at det ikke er alt hun skjønner. Pakkekalender til ei som ikke har fylt året ser jeg ikke poenget med... neste år derimot, får jentene hver sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå