Gå til innhold

Når ringer dere legen for første legetime etter positiv graviditetstest?


Høstspire 2011

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg er gravid med førstemann:) Det er med andre ord mye å lære:) Når skal/bør man gå på første legetime? Noen som har vært, og kan fortelle hvordan det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk selv positiv test for en uke siden. den var derimot litt svak, så jeg ringte til legen for å være helt sikker. var der på fredag og fikk en ny positiv test:) Helt utrolig, da dette har skjedd på første forsøk!!!

hadde litt brunrød utflod på lørdag, men de sa jeg skulle se det ann. i går klarte jeg ikke vente lenger, så skal på UL allerede på fredag:)Noen som vet om samboeren min kan være med på det forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. og gratulerer!

jeg fant ut av jeg var gravid 2. desember, og har fått min første legetime 2 januar, er da ca. 9 uker på vei. men har allerede vært en uplanlagt tur til legen, grunnet blødning og smerter, men det var heldigvis ingenting, hjertet slo og plagene skyltes en muskelknute, så godt og vite. første legetime vil de sikkert spørre om første dag av siste mens, ta blodprøve/urinprøve, og stille masse spm. kansje de også setter opp time til neste gang?

 

lykke til iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut jeg var gravid 15 desember. har forsatt ikke tatt kontakt med legen.. venter til ut januar...

Råder deg med å ta det helt med ro og ikke stresse med alt som kan gå galt. tror det er derfor det ofte går galt med mange..

Ca mellom 8-12 uker er vel normalt for første lege sjekk..

På første legesjekk skal de ha urin prøve, så tar de blodprøve og fyller ut en haug med papirer og spørr om alt mulig :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos fastlegen dagen etter pos test, og har vært en tur hos fødelegen på sykehuset. Skal tilbake på sykehuset i morgen... Sist hadde jeg 29 sv.skapskontroller på 6 mnd, men håper det blir mindre nå! Skal nevnes at jeg har høyrisiko-svangerskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Jeg skal en tur innom legen i dag ettersom jeg har blitt skikkelig syk. Skal få bekreftet graviditeten også. Men "første" legetime etter positiv test skal jeg få i begynnelsen av januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt 8.des og dro til legen 11.des :-) Er første gang og er derfor kjempespent! Legen tok ny test. Så utrolig deilig å få bekreftet at jeg er gravid. Avtalte tid for førstegangskontroll uke 7 (var der i dag). Ikke så mye spennende skjedde da, kun masse prøver og utfylling av skjemaer. Gleder meg sånn til vi skal på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på UL på onsdag.da er jeg akkurat 8 uker.

Får vel ringe legen etter det.

Ser ikke noe poeng i å dra når man er 4-5 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...