Gå til innhold

skal jeg ringe legevakten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

junior på snaert 6 mnd har blitt kjempe forskjølet...har ikke feber men veldig tett nese og hoster stygt.. når jeg holder han kjenner jeg det surkler i brystet/ lungene(vet ikke helt)... nå er det begynt å komme pipelyder når han puster.. vart over en uke denne forskjølelsen... alle sier jeg ikke trenger å gå til lege siden han ikke har feber... jeg er litt i tvil... hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ringt og hørt med de! Bedre å ringe en gang for mye! Evt reise inn i morgen tidlig!

Skrevet

Har du prøvd å heve sengebunnen i hodeenden? Altså legge bøker el under beina på senga?

Så lenge det ikke er feber, er det vel mest sannsynlig ingen alvorlig infeksjon. Tror ikke det hjelper å gå til legevakt, med andre ord.

 

Hvordan er almenntilstanden ellers? Sur? Sover?

Skrevet

Om du er i tvil så ring. Godt å få pratet med noen om en er usikker. Hev hodet legg bøker under madrassen, gi nesedråper og slimløsende om du har det og kan også prøve med en paracet selv om han ikke har feber så kroppen får slappet av. Test det se hvordan det går. Om du fortsatt er usikker i morgen dra til legen ta en crp og få en sjekk.

Skrevet

han er veldig sur... sover ekstremt lite på dagen i forhold til før han ble syk...sover urolig på natten... nettopp vært våken å fått litt mat... før sov han fra halv åtte om kvelden til halv åtte om morningen.. skal prøve bøker osv... men de hostesaftene man får uten resept har ingen virkning... bare psykisk... ble informert av en annsatt på ett apotek...

Skrevet

ring legevakta. heller en tlf for mye enn en for lite.

Skrevet

Prøv med paracet det pleier fungere bra slik att han får seg litt god søvn. Da blir man også raskere frisk. Gooooooood bedring lille venn.

Skrevet

ja blir en tlf dertil...

Skrevet

legevakten på askøy er vist ikke åpen i dsag!!!!!!! så vet ikke jeg... er litt bekymret er skikkelig tung og kort pustet nå.... var nettopp inne hos han... sover nå... men høres ut som han har løpt noen mil...

Skrevet

Barnelegevakten på Haukeland er vel åpen? Ring dit!

 

Det går jo RS virus i disse tider, det er ikke godt for en liten skrott!

Skrevet

var en vennine som sa de var stengt men ringte å skjekket. var åpent... så nå er far å sønn på vei... jeg er hjemme å passer storebror...

Skrevet

*krysser fingre for deg og dere*

 

Gi oppdatering da.

 

klem

Skrevet

Så fint dere er to om det nå da, greit å slippe å dra storebror med, da går det sikkert fint!

Lykke til!

Skrevet

Åssen går det tro....?

Skrevet

Veldig bra dere dro - man skal ta kortpusting og pusteproblemer hos babyer veldig alvorlig. De klarer ikke alltid å hoste opp slim selv og kan trenge sånn inhalasjon med saltvann eller astmamedisin (selvom de ikke har astma altså).

Skrevet

god morgen;) alt gikk fint... han har en skikkelig forskjølelse.. fikk resept på nesespray og hostesaft. vi måtte ha det kjølig på soverommet.. hoved grunnen til at barn og voksne blir forskjølet er at det er for varmt på soverommet...

Skrevet

Godt det ikke var verre enn forkjølelse.

Selv er jeg livredd for dette RS-viruset...

God bedring til gullet :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...