♥Love is in the aiR♥ Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Så at du hadde skrevet om melkesllergi i et innelgg her... Lurte på hvordan du fant ut at han hadde melkeallergi? (skal selv tilbake på barneklinikken etter jul, siden de mistenker melkeinntoleranse på snuppen...)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Begge mine små har melkeproteinallergi. De kaster opp om de får i seg produkter med melk. Eldstegutten er verst, han tåler ingen ting.. Reagerer på mikroskopiske mengder, f.eks zendium tannkrem for voksne inneholder melkeprotein (han brukte den en dang da hans tube var tom, vi visste ikke på det tidspunktet at det inneholdt melkeproteiner.. Ungen spydde og vi skjønte ingenting). Han får også utslett, har lenge vondt i magen, er kvalm, har diare og har han fått i seg mye blir han skikkelig dårlig i flere dager. Lillemor har også melkeproteinallergi, men er ikke på langt nær så ille som storebror.. Hun kaster også opp, og har litt diare, men har inntrykk av at det sitter litt lettere i henne. Hun kommer seg raskere. Tipper hun kommer til å vokse det av seg etterhvert, men storebror ser ut til å måtte leve med det.. På en annen side så er han vant med det og vi har jo delvis kuttet ut melkeprodukter hele familien. Selv har jeg laktoseintoleranse (blir uggen av melkesukkeret). Har dere forsøkt prosobee f.eks? Hadde barnet ditt kolikk?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2007 Takk for svar=) Nei hun har ikke hatt kolikk, og jeg har ikke forsøkt noe enda! Har bare hatt forstoppelse nå forrige uke, og da vi var på barneklinikken sa de at de trodde hun kunne ha melkeinntoleranse! Jeg synes bare det er litt merkelig at hun får det nå etter 3mnd, og det eneste som "feiler" henne var jo at hun presset og presset. Det var jo forstoppelse... Så lurte jo på om det var "vanlig" symptom på melkeinntoleranse=S (forstoppelse altså) Men i tillegg etter besøket på barneklinikken så har hun nå begynt å hylskrike om kveldene/natten (se det andre innlegget) men tror ikke det har noe med magen og gjøre. Eller jeg vet jo ikke om det er noen sammenheng=S Vet ikke om noen av dine hadde noe slikt? Hva er prosobee?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 prosobee er en melkeerstatning man får fra apoteket. Får hun mm eller mme eller grøt? Eldste gutten her får totalt forstoppelse av hvitt sukker. Og magen blir i ulage av hvete. Har hun fått noe sukkervann, maltekstrakt eller noe slik? Noe blåbær mos, banan el?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2007 Hun får kun mm... Kan det være sukker hun reagerer på? Har alltid spist sukker, men har jo vært mer enn normalt nå rundt jul... Har fått sukkervann, men ikke i det siste.Da har hun kun fått vann Malt begynte vi med i forgårs, men ingen virkning enda... vet ikke hvor lang tid det normalt tar før det virker heller! Sviske har vi prøvd uten hell... Noe annet har hun ikke fått
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #6 Skrevet 27. desember 2007 Eldste her tålte ikke malt.. Prøv og kutt ut sukker en ukes tid og se, så prøver du å kutte ut melk en ukes tid og så prøver du å kutte ut begge en uke.. Prøv å få oversikt over rytmen hennes, når hun sover og spiser og når hun har vondt eller er særlig urolig. Hvordan aktiviserer dere henne på dagen?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. desember 2007 Da tror jeg vi kutter ut melken først, for malten begynte vi med i forgårs. Må nesten se om det hjelper henne til å gå på do. For kommer det ikke noe snart, så må vi opp igjen=( Hun sover,leker og spiser fint hele dagen. Problemene kommer først når vi legger oss. Før klyxen som hun urolig fordi hun presset hele tiden, men det har hun ikke begynt med igjen enda... Hun ligger under babygymmen flere timer for dagen, Leker og koser seg. sovner litt, og når hun våker leker hun videre. Vi er som oftest ute ihvertfall en gang om dagen, og hun får ligge på magen på lekematten på gulvet. Sitter også i vippestol, og hun sitter på fanget og vi synger/leker med henne. Pleier å sykle med beina noen ganger for dagen, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Men kan ikke fatte at det skal være pga melken!? Burde hun ikke reagert før også da? (pressingen og at avføringen ikke kommer regelmessig, startet nemlig den dagen hun fikk 3mnd vaksine. Før det bæsjet hun minst en gang om dagen) Og burde det ikke være mer sympomer enn bare forstoppelse?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Hmm.. hørtes rart ut ja.. Men men.. du får prøve og se. Noe jeg kom til å tenke på.. Da eldste var baby og han ble dårlig, f.eks. kastet opp i sengen eller hadde vondt om natten i sengen, så gikk det flere uker hvor han var "redd" for sengen. Han kunne jo ikke huske hvorfor, men assosierte den sikkert med å ha vondt i magen eller noe. (det var visst veldig vanlig i følge legen). Han roet seg av å høre på tørketrommelen.. Så vi satt natt etter natt og hørte på tørketrommelen.. Vi vennet han til soverommet igjen ved å være det og dagen, lekte der, og slappet av og han fikk melk der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå