Gå til innhold

Presser under puppene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg skal bli gal snart, det presser så syyykt under puppene, det brenner skikkelig på en måte. jeg klarer jo ikke sitte nesten, er det flere som har det sånn. Blir så fortvila jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat sånn selv også! Det stikker og brenner, trykker og presser. Når jeg tar på magen på området under puppene, er det så sårt. Kjennes ut som om jeg har et stort blåmerke over hele.

Hadde det sånn sist svangerskap også.

Grunnen er at babyen ligger høyt, eller at du er litt "kort i ryggen" selv, så det blir trangt i tiden før bebyen synker ned i bekkenet.

Dette tar slutt rundt uke 36. Da synker baby ned.

Jeg har funnet en stilling som lindrer ....LITT:

Ligg ( i sofaen eller sengen , foran tv eller med en bok, he he!) på siden. Legg godt med puter under hodet.

Legg en pute mellom bena, opp mot skrittet. Legg en annen pute under magen/ brystet (finn riktig sted og høyde) - poenget er at "stikkestedet" skal ligge og hvile på puta og ikke "henge" ned. Skift side når det begynner å bli ømt/ prikke igjen.

I går kveld sto jeg på alle fire i sofaen!! Det hjalp litt det også.... men det var ikke så lenge jeg orket.

Faktisk har jeg lurt på å smøre magen med sånn ibux-salve.....men det er vel ikke lov.

Uansett - jeg føler med deg. Det er VONDT!!!!

Hvor langt er du på vei? Jeg er 31 u.

Skrevet

ikke under puppene, men jeg har skikkelig press under ribbena, så det er ikke lenge jeg kan sitte normalt i en stol, blir borte når jeg står eller ligger, men pga bekkensmerter når jeg står, så ligger jeg mye på sofaen. Veldig kjett, men det er det eneste som er så å si smertefritt :-)

Skrevet

Hei rosemor! Det var godt å lese at du bare er 31 uker..... Jeg er nemlig 30 uker, og lurte på om jeg var begynt å bli "sutrete" siden jeg har lyst å klage over smerter under brystene (og opp under ribbebeina) allerede.... Synes det var så tidlig! Men kanskje det er jeg som husker feil (venter nr 3) :-) Det var i alle fall godt å se at det er noen på omtrent samme stadie som føler det på samme måte :-) Jeg synes også det hjelper å ligge på siden. Eneste er hvis jeg kommer for høyt med hodet mens jeg ligger på siden, da får jeg sinnsykt vondt i ryggen like under skulderbladene, og smertene går etter hvert rundt meg, til frem på magen. Antagelig noen nerver som kommer i klem. Feit krem hjelper også litt. Dusjer meg med dusjolje og smører meg med Locobase etterpå. Men dette hjelper bare på svien ytterst i huden selvfølgelig. Smerter i musklatur og ribbebein er det verre med.....

Skrevet

Jeg hadde dette og sa det når jeg var til sjekk på syehuset. Der tok di meg ikke seriøst, men 12t etter fødselen havnet jeg i koma pga svangerskapsforgiftning og hevelser i hjernen. Innrømmelsen kom etterpå da di sa at di burde reagert på at jeg sa det presset på under/mellom puppene, og tatt ks. Heldigvis gikk det så bra som det gikk. Jeg hadde sagt fra om det på kontroll hvertfall..

Skrevet

Jeg er i uke 36 og hatt det sånn i uker! håper at det går over snart altså, blir så sliten av det jeg.

Skrevet

Har det samme selv.

Er bare på hlyre side, men presser såpass mye at jeg ikke klarer å fungere skikkelig.

Kommer ca midt på dagen, hvis jeg har sitti mye iløpet av dagen.

Hjelper når jeg står eller går, men kommer fort tilbake igjen.

Man anstrenger kroppen, og da kommer også smertene i ryggen rett under skulderbladet..

Tok det opp med legen rett etter jeg kjente det første gangen. Det var i uke 20.

Da trodde han kanskje at jeg hadde slått ribbenet, men er fortsatt ikke borte.

Nå er jeg i uke 28 og og det er enda mer plagsomt enn før. tok det opp på forrige kontroll og han sier at det er musklene som ligger under ribbena som presser opp. Noen ganger kan man få en liten blødning i muskelen og det kan være svært smertefullt... Desverre ikke noe man kan gjøre noe med, annet enn å prøve å rette seg opp i ryggen og glede seg over at det går over når babyen er ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...