Gå til innhold

Uff, jeg blir litt beskymret jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min på 13mnd har nå hatt spysyken i 2 dager. Og hun har nesten ikke spist noe. Hun er helt utslitt stakkar. I dag spiste hun 3skjer med grøt, bittelitt brød og 180ml mme. Thats it. Hun bare spyr og har diare. Tilbyr henne vann og eplejucie hele tiden men hun nekter og drikke. Tenkte jeg skulle ta meg en tur til legevakten og høre i morgen. Men har dere noen bra tips om hva jeg kan gi henne?

Og er det farlig at hun nesten ikke spiser noe el drikker noe?

Hehe, jeg høres ganske hysterisk ut nå kanskje men det får være, er bare beskymret for jenta mi siden hun aldri har vært sånn syk før!

Takk for svarene jenter:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omgangssyke er veldig vanlig det. Du trenger nok ikke å bekymre deg før det har gått 3 dager og hun absolutt ikke har fått i seg noe som helst.

Har du en sånn sprøyte i hus? Fra tidligere medisinkurer e.l.? Gi henne 5 ml med vann eller blåbærsaft hver halvtime, ikke tving i henne noe mer som hun bare kaster opp av. Da blir hun sliten, og blir enda vanskeligere å få i drikke. Mat er enda ikke viktig å presse i henne, når hun bare kaster det opp allikevel. Konsentrer deg om drikkingen, tilby henne evt. neon tørre kjeks som hun kan forsyne seg selv av når hun vil.

Skrevet

bland farris og eplejucie, salter og eple binder veske i kroppen, blåbær saft virker også bindene. kok havre suppe sil av havren, det viktigste er nok at hun får i seg noe væske slik at hun ikke tørker ut. Kontakt legevakt i morgen slik at du ikke bekymrer deg unødvendig.

Skrevet

Det jeg syns er mest effektivt når de spyr er å gi 1 t-skje med brus ca. hvert 10 minutt. Det er litt "tyngre" enn vann og magen blir gradvis vant med å fylt opp. Ofte slutter de å spy og da.

Skrevet

Det er ikkje så farlig at ho ikkje eter, men ho burde drikke litt. Gje ho det ho vil ha om det så er cola. Det er bedre enn ingenting. Her hadde dattera mi diare fra tysdag til fredagen, starta ikkje å drikke noko større før på torsdagen. Det du kan sjekke er å klype ho i armen el oppå handa, detter huden tilbake slik som hos deg så er det ikkje noko å bekymre seg over. Blir huden verans oppe i ein fold så er det lurt med legevakta.

Eg veit ikkje kor mykje dei bude ha i seg av veske når dei holder på slik så eg var på veg til å ringe legen for å høre om det men så kvikna ho til att så da gjekk det greit. Var fint lite tiss i bleia her på eit par dagar men det tok seg opp når det var på retur.

Hugs bare ein ting, det er du som avgjer om du meiner at dattera di trenger ein lege sjekk, ingen andre. Føler du at det er greit så er det greit, meiner du at ho burde bli sett på av ein lege så er det like rett.

God bedring til velse tulla di

Skrevet

Oh bra man har dib:-) Nå skal jeg løpe og gi snuppa litt saft el brus på tskje og koke havregrøtsuppe i morgen! Håper det ikke blir en så lang natt. Takk for svarene:-)

Skrevet

Jepp, hun tisser jo litt i bleia, og hun var jo ganske kvikk i dag. Jeg stikker til legevakten i morgen jeg for det er nok masse folk der nå og unødvendig stress!

Skrevet

Ville bare slenge meg på her. Tipset om en tskje vann, fungerer veldig bra her i huset. Så prøv det. Og ring legevakten i morgen. Høres slett ikke hysterisk ut, bare naturlig bekymret. Det her går sikkert bra skal du se:) God bedring til jenta di!

Skrevet

Takk Takk, tenkte og gi henne litt saft i tskje nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...