kremen Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Jenta våres på 5 uker har ikke hatt avføring på 4 dager, er ikke det unormalt? Jeg full ammer og hun spiser godt. Er det noen som har erfaringer med dette?
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Nei, det er ikke unormalt. Unger som kun får morsmelk (eller mme, er ikke helt sikker), kan det gå opptil ei uke før de får avføring.
NoDoubt Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Viss hun bare får morsmelk så kan det gå opp til 14 dager mellom hver gang hun bæsjer uten at det skal gjøre noe.
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 14 dager? er det ikke bare opptil ei uke da?
Regnbuemor til 2 Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 Barn som kun får pupp kan godt ha bæsjebleier kun en gang i uken. Men om det ser ut til at hun skulle slite litt med forstoppelse, så kan man ta en q-tips med litt salve på og masere lett i enden med. Eller ta tempen! Faktisk. Det bruker og åpne "proppen".
Silja FullFres McQueen Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Klippet fra pasienthåndboka; "Avføring Brysternærte barn kan ha alt fra ti bleier med avføring om dagen til en hver syvende til tiende dag. Seks eller flere våte bleier per dag er helt normalt. Selv om det går flere dager uten avføring, er forstoppelse svært sjelden i denne alderen. Sett derfor ikke i gang med tiltak mot forstoppelse uten å ha snakket med helsesøster først. "
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Det sa helsesøster til meg og... men jeg fullammer, å vi måtte på barneklinikken forrige uke fordi hhun ikke hadde hatt avføring på 5 dager! var forstoppelse=( Hun er 3mnd da, og presset som en gal, såå vet ikke om det er noen forskjell.
kremen Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. desember 2007 Tusen takk for svar damer! Syns ikke datteren vår presser så mye, og de gangene hun presser så kommer det luft ut. Men ble litt usikker når jeg hørte om datteren til Mamma1.gang. Håper det går bra med datteren din nå Mamma1.gang....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 25. desember 2007 #9 Skrevet 25. desember 2007 Her gjekk det nesten 14 dagar ein gong med gutten min når han var på den alderen, det plaga han ikkje i det heile tatt. MEN fy å mykje som kom når det først kom noko!!! Det var "senepp" over heile meg, han satt i fanget mitt og eg måtte jo sjekke når eg kjente lukta, og når eg skulle ta på han buksa att så hadde det rent ut på andre sida enn eg kikka............. Det var den gulpekluten........... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå