Gå til innhold

Tips til leggerutiner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3 mnd legger seg rundt kl 23 hver kveld , vil gjerne få lagt han før dette fremover. Noen som har gode råd og tips? Er jo helt grønn på området......hører om de som legger ungene kl 19 , hvilke rutiner har dere på dagtid da?

Har tenkt at kl 20 er en fin tid for han å legge seg på :) Tips mottas med stooor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei. tulle vår la seg også med oss kl 23 frem til hun var 2 mnd. da beg hun å hyle på kveldene for hun var rett å slett overtrøtt. hun er nå 3 mnd..helsesøster anbefalte oss å prøve å legge henne i 19 - 20 tiden. hun er som regel trøtt ca kl 19 så da prøvde vi det.. siste måltid kl 18.30 å så la vi henne. hun sover da til ca 09 neste morgen med 2 måltider i løpet av natten. så sover hun ckl 11, 14 og 16 på dagen.. hun sover helst ikke etter kl 17 for da er hun passse trøtt kl 19:) ellers sover hun når vi går tur eller kjører bil.. men leggerutine kl 19 passer perfekt for henne og har gjort det fra dag en.. men din sønn liker kanskje noe annet, du finner fort ut av det når du prøver deg litt frem:) lykke til!!

Skrevet

jeg sliter selv med leggerutiner... men skal begynne nå--

Mine tips (som jeg har fått av andre her) :

*ha de samme rutinene hver kveld

*Når han har lagt seg i senga så la han bli i senga, må du ta han opp å trøste han så gjør det, men bli inne på soverommet og ikke sosialiser han!

*prøv å ikke ha noen lurer etter klokka 5 hvis han skal bli trøtt til klokka 8.

*ikke legg han sulten

*ta en helseteppe eller noe lignende og rull sammen og legg rundt hodet hans, (følelsen av omslutting)..

Noen tips hvertfall:)

Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...