Gå til innhold

Egen gave til mannen fra foreldrene hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært gift i 12 år så fikk mannen min i år igjen en konvolutt med kr.10000 fra foreldrene sine. Navnet mitt var utelatt som vanlig. Barna fikk mange gaver fra dem. Jeg føler meg ikke særlig verdsatt. Vi har et " vanlig" greit forhold, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

(Svogeren min og dama fikk bare felles gaver)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter tolv år så burde du vel ha blitt vant til det, og ikke brydd deg noe om det.

Skrevet

Hmm, merkelig. Vi får pakke hver for oss (da gjerne klær, parfyme, bøker) også får vi penger og sånne store ting sammen. Men nå har svigermoren min handledilla så hun bruker enorme summer på julegaver til oss :))

Men at de utelater navnet ditt og dere i tillegg er gift synes jeg er dårlig!!

Skrevet

Ojda. Det hørtes da innmari sært ut. Hvordan forhold har dere i hverdagen da? Er de lite inkluderende da også?? anskelig det der da, for det er jo liksom noe man ikke ønsker å ta opp med de direkte. Kanskje det er noe missforståelser her?

Skrevet

Fikk du ikke noe av dem, du da? Litt merkelig i såfall, etter min mening...

Kanskje de mener at du også er "med" på de 10000 uten å skrive navnet ditt?

Skrevet

Hmm. Fikk du noe annet da?

Eller ingen ting i det store hele?

Skrevet

I juleselskapet hos dem i dag takket jeg for gavene barna fikk. Jeg hørte svigerinna mi takke for flere hjemmestrikka klær, hekla duker samt felles gaver de hadde fått. Jeg følte meg utafor som vanlig.

Jeg har brukt mange timer sammen med barna og laget julegaver til besteforeldrene sine. Det satte de pris på sa de.

Skrevet

Etter 12 år deler vel mannen din med deg uansett?

Skrevet

Hvert år når svigermor spør hva vi ønsker oss sier vi penger, og hvert år spør hun om vi vil ha de sammen eller hver for oss,vi svarer sammen. Og hvert år får vi hver for oss!!!! Sambo får mer.... Og de har gjerne skrevet i kortet " bruk pengene på noe du selv vil ha,ikke matbudsjett!!!" De skriver ikke sånt til meg, jeg synes det er litt leit,virker som om de tror at jeg bruker opp pengene hans!! Hvilket jeg ikke gjør, og det er faktisk jeg som betaler maten ;)

Skrevet

Hva sier mannen din da? Utrolig mye rare svigerfamilier her inne, men hva sier eller gjør mannen med det? Er jo han sin mor og far og har vel egne meninger?

Skrevet

Mannen min sier de er ubetenktsomme, og at han skjønner jeg reagerer og blir lei meg. Men han vet ikke hva han skal si til dem angående dette. Jeg har snakket om det med både venninner og søsken, og ingen har slik praksis ved julegaver.

Han bruker hvert år pengene på ting til huset som vi alle har glede av, men jeg synes det er trasig at det egentlig ikke er til meg.

Skrevet

Neste år takker du for gaven som om den skulle være felles.....så får du ta reaksjonen deres deretter:) Skjønner at følelsen er kjip!

Skrevet

hva med og bare si til dem neste gang du møter dem "glemte dere meg i år også eller liker dere meg rett og slett ikke?" og se hva de sier?

Skrevet

Vi fikk en gave hver av svigermor. Ingen av de andre svigerdøtrene som får egen gave, men jeg har alltid fått det. Føler meg litt priviligert da.

Kommer nok av at sambo er "gullgutten" hennes (minstemann og skikkelig "attpåklatt"), så hun gir alltid han noe fint. Ofte noe som ikke passer som fellesgave, så da får jeg også gave. I år fikk jeg tallerkener til serviset vårt. Kjempefint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...