Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Hun holder seg til bordkanten i stuen,men det liker han ikke fordi hun kan falle,så jeg må ta henne der fra åsså er det en del andre ting,men når han ikke er hjemme får hun gå overalt.Han sitter med henne på fangen mye fordi han ikke orker gå etter henne hele tiden fordi hun går der hun ikke får lov som feks til bordet å reiser seg,krabber til ett annet rom osv. Jeg pleier gjøre husarbeid i det rommet som hun er på så jeg kan passe på henne utforske ting uten å bli helt hysterisk!barn må lære å det er også viktig for motorikken att dem får krabbe,stå å prøve seg frem,å om dem faller vell hva så?er det ikke sånn man lærer?Hun hadde feks ikke fått lov å stå på flisgulv da fall på slikt gulv er værst,så det er bare badet hun ikke får lov å stå på. Synest det er så annstrengendes å ha han hjemme,venter bare på att skjer det noe med henne får jeg kjeften.Fortell meg det ikke er riktig! Å det skjer som regel sjeldent noe det er noe å skrike opp for.Andre som også har det slik?
bodøjente Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Ikke bra. Hun må jo få lov å utforske ting. Selvfølgelig må man følge med og ta bort ting som kan være skadelig for henne. Men at hun reiser seg ved bordet er jo bare positivt. Hun skal jo snart lære å gå selv!
<3 + <3 + ? Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Synes det var hysterisk ja. Må jo regne med litt knall og fall. Gutten min får utfolde seg fritt, og JA han faller og slår seg. Fiksa seg en lekker blåflekk på panna til jul nå :-p Det var ikke fordi han reiste seg en gang, men fordi han lekte med døra og dro den fort mot seg. BANG! sånn kan det gå.... så får han litt trøst og alt blir bra igjen. Slikt tar de ingen skade av.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Har aldri hørt om friske barn som ikke reiser seg etter møblene, og da særlig stuebordet som ofte er akkurat passe høyt å gå rundt. Lurer på hvor mange runder mine to eldste hadde rundt det bordet før de slapp seg og gikk ut på gulvet, det var ikke få! Barna bruker jo møblene å støtte seg til frem til de blir sterke nok, og få god nok balanse til å reise seg uten støtte, dette er en helt naturlig del av utviklingen som er vanskelig å unngå, og hvorfor skulle en det? Noen knall og fall blir det selvfølgelig, men det gjør da overhodet ingenting, de kan umulig bli flinke motorisk hvis de ikke får øve seg..
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 Han er overbeskyttende - hvis de ikke får trent motorikken er jo faktisk faren for skader enda større etterhvert! Vis han denne tråden, ta han med på helsestasjonen, finn brosjyrer og sider på nettet om barns motoriske utvikling, så han kan lære litt. Kan hende han er litt lat også...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå