jippii Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Kjente på tappen (livmortappen) straks etter jeg testet positiv, da var den 'hard' og godt lukket....kjente på den i dag, og nå syntes jeg den var litt mykere og litt åpen!!!!!!!!!!!!!!! Er jeg iferd med å miste igjen?????????????!!!!!!!! Er bare 6 uker på vei..... Hadde en MA for 2 måneder siden...
Gjest Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Tappen skal man,om man ikke er fagutlært henge seg så mye opp i.Tror ikke du kan kjenne om en SA er på vei ved å kjenne på tappen.Har ikke hørt om det ihvertfall.Dessuten skal man være yderst forsiktig med å berøre tappen unødig!!Er du nervøs å redd ville jeg heller ringt til jordmor å forhørt meg!!!
Gjest Orkideen Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 Du bør holde deg unna livmortappen. Selv om du vasker deg godt og spriter fingrene er det stor fare for å påføre deg selv en infeksjon ved å kjenne på livmortappen. Jordmødrene sier at selv om de bruker sterile hansker er det fare for infeksjon ved undersøkelse av livmortappen. Prøv å slappe av å nyte graviditen. Er du engstelig bør du heller bestille time til privat ultralyd. Ved en innvendig ultralyd vil man kunne sjekke livmorhalsen og dens tilstand. Lykke til med graviditeten.
siljewill Skrevet 26. desember 2007 #4 Skrevet 26. desember 2007 Jeg var til GU i uke 8, spurte da om tappen var lukket. Fikk beskjed om at det skulle den heller ikke vaere saa tidlig. Dette var forrige svangerskap, tuklet og kjente litt naa ogsaa, men kjente at jeg ble for nervoes av det, den varierte og virket mer aapen plutselig osv. Saa henger med de andre her, slutt med det. Er heller ingen fasit for hvordan den skal vaere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå