temi & keli Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 Leser flere steder at bricanyl er riedempende/hemmende.. At det blir gitt for å hindre fødsel i å utvikle seg ved tidlig stadium osv.. Som astmatiker går jeg i vinterhalvåret mer eller mindre fast på bricanyl. Bruker 1-3 doser i døgnet.. (Sammen med flutide og oxis..) Enn så lenge er riedempende helt ok, er 30 fullgåtte i morra, men hvordan blir det når jeg nærmer meg fødsel? Har det f.eks noen hensikt å bytte over fra bricanyl til ventoline, eller virker ventoline like riedempende som bricanyl? Forrige svangerskap var astmaen helt fin, så jeg slapp alt som var av medisiner.. *savne* Kommer jo til et punkt om noen uker der rier faktisk er helt ok, og når de først kommer, så vil jeg jo ikke ta noe som bidrar til å gjøre dem mindre effektive..
Blå-Rosa+spire! Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Dette lurer jeg på og, tenke å høre me JM den 14. januar. Men har noen peiling her så er jo det fint. Bruker ventoline jeg da, ikke riktig hver dag. Men hvis det er riedempende så blir det drygt gitt...
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #3 Skrevet 26. desember 2007 heihei! Jeg er fast bruker av ventoline og symbicort. Og legen sa til meg at ventoline kan være riedempende, meeen når fødselen er skikkelig i gang så er det ingenting som kan stoppe de.. Det var en fødselslege som sa til meg. Men har vært litt skeptisk til å bruke det nå siden jeg er 6 dager på overtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå