Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 trodde man kunne bruke minipille,den som må taes til sammen kl slett hver dag osv.. blir så dårlig av cerazette!flere som blir det?
Elzia Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 hei! jeg blødde bare av cerazette så måtte slutte å ta den. har nå fått skrevet ut resept på hormonspiral. den kan legen eller gynekologen sette inn, og du kan ha den i opptil fem år. problemet mitt er bare at den koster jo 11-1200kr! og det er litt mye nå rundt jul. men noe må man jo ha da...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 Legen jeg var til 6-ukerskontroll hos ville gi meg minipillen da jeg ba om cerazette, så jeg regner med det går fint å bruke de når man ammer. Men jeg forlangte at hun skrev ut resept på cerazette til meg.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 hvorfor ikke ta vanlig p-pille som yasmin? Det har jeg gjort siden gutten var 4 mnd, og ammer enda nå er han snart 11 mnd.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 WHAT???? 11-12000kr for hormonspiral??? Vet om mange som har det men har aldri hørt at det koster noe mere enne noen hundre kr på apoteket!?? Jeg spurte legen om jeg kunne få en annen pille en cerazette, siden jeg fortsatt ammen å han sa nei det finnes ikke noe annet. Spurte da om minipillen, nei det er cerazette det, sa han! Åh..er så oppgitt! Åsså sa han men du kan får hormon spiral. Hallo, lyver han eller?? Har jo hørt at det finnes en annen pille enn den for oss som ammer..nei nå skjønner jeg ikkeno! HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 hei.gikk på yasmine før jeg ble gravid, men den sier legen at jeg ikke kan ta pga at jeg ammer... da er du heldig..tror det er noen som kan miste melka av vanlige p piller..
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2007 #7 Skrevet 25. desember 2007 Hun over sa 11-12 hundre kroner for en hormonspiral, ikke 11-12 tusen... Jeg har ikke kjøpt en selv men fikk også beskjed om at den kostet litt over tusen kroner av legen min. Cerazette er en minipille. Du kan ikke bruke p-pille mens du ammer, så hvis du skal ha prevensjon i pilleform mens du ammer må det være en minipille. Grunnen til at de fleste leger nå anbefaler Cerazette er at den har stort slingringsmonn på når den må tas. De fleste minipiller må tas til samme klokkeslett hver dag, mens med Cerazette har du 12 timers slingringsmonn. Jeg gikk på den selv en stund, men sluttet pga plagsomt uregelmessige blødninger.
Mrs. Bouquet Skrevet 25. desember 2007 #8 Skrevet 25. desember 2007 Det finnes faktisk annet jo: Kondom.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2007 #9 Skrevet 26. desember 2007 men jeg klarer jo å ta det minipilla til samma tid hverdag..tåler ikke cerazette å han nekta meg noe annet å da at spiral var det eneste jeg kunne få..leste på nettet om en annen pille som mange ammende bruker..er mage som bruker p-piller oxo men da har en jo ingen garanti for å beholde melka da!hi
Elle melle deg fortelle Skrevet 26. desember 2007 #10 Skrevet 26. desember 2007 Jeg bruker minipilla conludag. Og er veldig fornøyd. Den må jo tas til samme tid hver dag, men det blir en vane. Og skulle man glemme det så vet man jo hva man bør gjøre, vente litt, eller bruke kondom. Jeg hadde veldig mye blødninger i starten, litt nå og da. Men det gikk raskt over og jeg syntes ikke det var plagsomt.
Mammapudding Skrevet 26. desember 2007 #12 Skrevet 26. desember 2007 Jeg bruker som ei over her, Conludag minipille..har ikke merket noen bivirkninger, har hatt normal mens (har bare hatt 1 gang da..) og er egentlig veldig fornøyd:) Har huskelapp på mob hver kvled 20.00 og pilla alltid i veska:)
junigutt 78=) Skrevet 26. desember 2007 #13 Skrevet 26. desember 2007 Jeg bruker også Conludag. Er 3 timers slingringsmonn på den. Er stort sett fornøyd. Har ikke fått igjen mensen (6mnd). Eneste er nedsatt sex lyst, men det får jeg av alt som heter p-piller
Gjest Skrevet 26. desember 2007 #14 Skrevet 26. desember 2007 Hormonspiralen koster rundt 1200 kroner, det er nok kobberspiralen som er billigere.. Men kan absolutt anbefale hormonspiral - den kan brukes i opp til fem år ( da er jo ikke prisen så gale) og man slipper faktisk mensblødning! Den virker lokalt og da får altså de fleste ingen bivirkninger i det hele tatt. Det går visstnok rimelig kjapt tilbake til normalen igjen om man vil ha flere barn og fjerner spiralen også.
Bruble Skrevet 26. desember 2007 #15 Skrevet 26. desember 2007 Bruker også Conludag. Og er fornøyd med den. Brukte den også etter forringe unge. Hadde hørt så mye rart med Cerazette og villi ikke begynne med den, så ba legen om å få Conludag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå